Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مردمی که به دلیل نارضایتی از نحوه توزیع مواد غذایی دست به اعتراض زده‌اند، می‌گویند: مسوولان این کمک‌ها را بیشتر به نفع افراد بانفوذ توزیع می‌کنند.

سخنگوی والی ولایت غور اظهار داشت: پلیس پس از اینکه حدود ۳۰۰ نفر از معترضان شروع به پرتاب سنگ، آتش‌افروزی و تلاش برای ورود به خانه والی کردند، اقدام به شلیک گلوله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین شمار تلفات این درگیری‌ها را تنها دو کشته و پنج زخمی اعلام کرده و ضمن تکذیب ناعادلانه بودن نحوه توزیع مواد غذایی افزود: برخی از زخمی‌ها نیز از ماموران پلیس بوده‌اند.

احمد قریشی، مدیر اجرایی مرکز روزنامه نگاران افغانستان اعلام کرده که در میان کشته شدگان احمد نوید خان، مجری محلی داوطلب رادیو نیز بوده که در مغازه خود اطراف محل درگیری نشسته بوده که گلوله به سرش اصابت می‌کند.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان (AIHRC) اعلام کرد: این کمیسیون در حال بررسی "گزارش‌های نگران کننده از شلیک پلیس به معترضان" است.

دولت افغانستان مدتی است در حال توزیع کمک‌های غذایی در سراسر کشور است، زیرا محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با همه‌گیری کروناویروس منجر به خسارات شغلی و افزایش قیمت مواد غذایی شده است.

این در حالی است که شهرزاد اکبر می‌گوید کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در این مدت با موجی از شکایات مردمی مبنی بر ناعادلانه بودن توزیع این کمک‌ها از سوی دولت مواجه شده است.

وی اظهار داشت که این کمیسیون شکایات مکرر از طرف مردم دریافت کرده که افرادی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند، افراد نیازمند نیستند، بلکه افرادی هستند که با مقامات و مسوولان محلی در ارتباط‌اند. با این حال اکبر اذعان داشت که نمی‌تواند بگوید این اتفاق در کدام یک از حوزه‌ها رخ داده است.

بنا بر گزارش رویترز، شیوع کروناویروس جدید در افغانستان تاکنون منجر به ابتلای ۴۰۳۳ نفر و کشته شدن ۱۱۵ نفر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: درگیری خونین افغانستان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، در پی وقوع تیراندازی در یک مهمانی در شهر نیویورک یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات فردی مسلح و ناشناس با ورود به یک مهمانی خانوادگی حاضران در خانه را به رگبار بسته و متواری شده است.

افراد زخمی به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای پلیس هنوز موفق به بازداشت فرد ضارب نشده و علت و انگیزه این حادثه نیز هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان