Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:31:27 GMT

روند سینوسی ابتلا به کرونا در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۵۷۸۸

روند سینوسی ابتلا به کرونا در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: اظهار لطف مقام معظم رهبری نسبت به اقدامات انجام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور و همه نهادهای درگیر از لحظات شیرین این جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روند مقابله با بیماری کرونا تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدوار به ادامه آن تا مهار کامل بیماری هستیم، عنوان کرد: از تصمیمات خوب این جلسه بازگشایی مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه است که دانش آموزان می‌توانند در صورت نیاز و جهت رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند، اما اجباری برای حضور در کلاس نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه امروز بر اجرای برنامه‌های مذهبی در مناطق سفید کشور منطبق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده است، گفت: با تصمیم ستاد ملی، صدا و سیما در برخی مراکز خاص کشور طی شب‌های قدر پخش مستقیم فیلم مراسم مربوط به این ایام در مناطق قرمز را پیگیری و انجام خواهد داد.

خادمی، تصریح کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده، روند ابتلاء به بیماری در چند روز اخیر با کاهش و افزایش مواجه شده که این روند سینوسی نشان از لزوم اهمیت و توجه بیشتر مردم به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه دلرد.

وی، بیان داشت: وضعیت شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دورود و دلفان ناپایدار تر از سایر نقاط استان است و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد تا بتوان از این مرحله سخت عبور کرد.

استاندار لرستان، افزود: در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که فردا شب برگزار خواهد شد، ضمن بررسی و کنترل آخرین وضعیت استان، در صورتی که احساس شود بیماری در حال برگشت است ممکن است تمامی با بخشی از محدودیت‌های قبلی در برخی از شهرها مجدداً اعمال شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دانش آموزان صدا و سیما مقام معظم رهبری روند کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر