Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا محققان کشور با استفاده از نقاط کوانتومی کربن و با یک روش اقتصادی ضدعفونی‌کننده‌هایی را تولید کردند که علاوه بر ماندگاری بیشتر بر روی سطوح مشکلات تنفسی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، اشکان شمالی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه مواد وقتی به صورت نقاط کوانتومی درمی‌آیند خواص سطحی جدیدی پیدا می‌کنند که این خواص منجر به بروز رفتارهای تازه‌ای در مواد می‌شود، گفت: کربن با کوچک شدن و قرار گرفتن در مقیاس نقاط کوانتومی خواص آنتی‌باکتریال از خود به نمایش می‌گذارد از این رو ما از این ویژگی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به ویروس و باکتری موجب محدودیت فعالیت آنها شده که این سرآغاز فعالیت ضدعفونی‌کننده است، خاطرنشان کرد: سازوکارهای مختلفی در مقالات درباره  چگونگی از بین بردن میکرواورگانیسم‌ها با استفاده از نقاط کوانتومی درج شده ولی تولید مواد ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی در جهان انجام نمی‌شود که دلیل آن قیمت بالای نقاط کوانتومی است و ما در این مطالعات موفق به تولید نقاط کوانتومی با قیمت بسیار پایین شدیم.

شمالی خاطرنشان کرد: با این فناوری که ما ارائه کردیم، قیمت مواد ضدعفونی‌کننده نقاط کوانتومی بسیار کمتر از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی است.

مدیرعامل این شرکت فناوری زیست‌سازگار بودن و کاهش ریسک سلامت برای جامعه را از مزایای نقاط کوانتومی کربنی نام برد و ادامه داد: ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی سرعت تبخیر بسیار اندکی داشته از این رو ماندگاری بالایی روی سطح دارند. بنابراین بعد از ضدعفونی‌کردن سطح با این مواد، تا زمان طولانی می‌توان نسبت به پاک ماندن سطح اطمینان داشت ضمن‌ آنکه "فرار" نبودن این ضد عفونی‌ کننده‌ها موجب شده تا مشکلات تنفسی و پوستی در مصرف‌کننده ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌ها برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنایع مختلف در ایران فراهم نیست، یادآور شد: ما از این نقاط‌کوانتومی در روان‌کار استفاده کرده و تاییدیه دانش‌بنیان را برای این فناوری دریافت کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقاط کوانتومی شرکت دانش بنیان مواد ضدعفونی کننده نقاط کوانتومی ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی


عصرایران - شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی،‌ با ارسال این متن ، ضمن اعتراض به برخی موارد، خواستار رسیدگی به گلایه ها و انتقادات خود شدند.

متن نامه دریافتی به این شرح است:


 با توجه به نقش مسئول فنی کارگاه ها و کارخانجات صنایع غذایی در تضمین ایمنی غذایی و ارتقاء سلامت آحاد جامعه، متاسفانه جایگاه شغلی و وضعیت معیشت مهندسین دارای پروانه مسئول فنی مطلوب نیست. این موضوع باعث عدم امنیت شغلی و در نهایت تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان، سلامت جامعه و افزایش بیماری و سرطان ها گشته است.

با توجه به ضرورت و اهمیت ایمنی غذا، که یکی از مهمترین و حیاتی ترین موضوعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه است و نیز از جهت شرایط جبر جهانی و مصون ماندن از دسیسه و ترور غذایی، لازم و ضروریست که افراد متخصص صنایع غذایی، به جهت حفظ این امرمهم و پیرو آن سلامت جسم، جان و روح مردم ایران در خط مقدم تولید در جایگاه مسئول فنی و کنترل کیفی، در شرکت ها و کارگاه های تولید موادغذایی، خوراکی وآشامیدنی و به عنوان کارشناسان غذایی در ادارات مربوطه و نیز سازمان ها و ادارات مرتبط با واردات و صادرات  موادغذایی استخدام شوند، لذا با عنایت به حیاتی بودن این سمت شغلی عدم تامین شرایط حقوقی، مالی و معیشتی مناسب و درخور مسئول فنی جای نگرانی و تاسف دارد که این مهم منجر به مشغله ی ذهنی متخصصان دلسوز و مردم عزیز ایران به جهت سلامت و اعتماد مردم به تولیدات غذایی و آشامیدنی داخلی و مصرف آنها گشته است. 

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان صنایع غذایی از دانشگاه های مختلف کشور، همان مدافعان سلامت غذا هستند که به سمت مسئولین فنی و کنترل کیفی در شرکت ها و کارگاه های مرتبط با مواد غذایی و آشامیدنی- نوشیدنی مشغول به خدمت می باشند و سال های زیادی درتلاش برای بهبود کیفیت و کمیت شغلی خود بوده اند زیرا که خروجی آن به اعتماد جامعه و سلامت غذایی مردم و سلامت در بخش صادرات و واردات و اقتصاد نیز بر می گردد. 

به همین منظور امروز، کارزاری برای حمایت از مسئولین فنی و کنترل کیفی و مطالبه ی ملی،  سلامت غذای جامعه و کاهش و جلوگیری از تقلبات متعدد در شرکت ها و کارگاه های تولیدی مرتبط و کاهش ضررهای اقتصادی صادرات و نیز جریان درست و کافی علم در تولید موادغذایی، خوراکی و آشامیدنی به راه انداخته‌اند که ، در آن، با هدف حمایت از مصرف کننده و مشتری مداری، همچنین  ایجاد ردیف شغلی با چارچوب صحیح و علمی و قانون‌گذاری کاری برای تولیدکننده، مسئول فنی وکنترل کیفی، می توانند از سلامت و اعتماد جامعه مردمی داخل و خارج از کشور حفاظت و مردم را به مطالبه به حق درمورد اطمینان از سلامت غذایی برسانند.

با توجه به موارد فوق برای جلوگیری از تقلبات و سهل انگاری ها در فرآیند تولید و اجرا توسط برخی کارفرمایان علاوه بر تخصیص اختیارات لازم و قدرت اجرایی کافی در این سمت شغلی و نیز استخدام علمی - تخصصی و درست متخصصان فارغ‌التحصیل صنایع غذایی و نیز حفظ حقوق این عزیزان دلسوز و نگران سلامت غذایی و سلامت جاری در جامعه، جای خالی ارگان تخصصی نظام مهندسی کنترل کیفیت و مسئول فنی صنایع غذایی پشتیبان و حامی، بشدت احساس می شود تا ضمن سازمان دهی مطالبات به حق این سمت، حامی حقوقی و واسطه پرداخت حق الزحمه این عزیزان و حفظ استقلال اجرایی آنها در فرآیند تولید و انجام صحیح خدمات لازم به جامعه ی ایرانی نیز باشند. امید است با توجه به فرمایشات رئیس جمهور محترم مبنی بر حفظ ایمنی موادغذایی توجه لازم و درخور به شرایط صنف مسئولین فنی صنایع غذایی کشور شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی