Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:52:21 GMT

طرح پایلوت تغذیه گندم در بابلسر اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۹۷۴۸

طرح پایلوت تغذیه گندم در بابلسر اجرایی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اهمیت برنامه ریزی جهت تامین عناصر غذایی مورد نیاز گندم در چارچوب برنامه مدیریت تغذیه کودی، از اجرای طرح پژوهشی پایلوت تغذیه گندم (PNT) در سطح ۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

او افزود: در این طرح اثرات مصرف نسبت‌های مختلف کود پتاسیم بر عملکرد گندم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهترین سطح کودی با توان حصول عملکرد بالا انتخاب و در آینده به صورت دستوالعمل فنی توصیه کودی به گندم کاران برای افزایش عملکرد مزرعه اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی با بیان اینکه عنصر پتاسیم در فرایند‌های متعدد فیزیولوژیکی رشد گیاه  موثر می‌باشد، گفت: به کارگیری برخی اقدامات اولیه جهت تخمین نیاز کودی گیاه متناسب با نتایج آزمون خاک و بر اساس توصیه موسسه تحقیقات خاک و آب جهت به دست آوردن عملکرد مطلوب در مزارع گندم مورد توجه می‌باشد.

او افزود: در همین راستا طرح مشارکتی مصرف مقادیرمختلف کود‌های پتاسیم با انتخاب مزرعه پایلوت با شرایط مناسب برای بازدید و آشنایی بیشتر کشاورزان و کارشناسان در روستای گالشکلا بهنمیر با همکاری آقای سهیل نعمتی در حال اجرا است.

رحمانی گفت: این طرح با به کارگیری نسبت‌های مختلف کود پتاسیم در قالب پنج تیمار و سه تکرار طراحی و در تاریخ ۱۲ دی ماه پارسال رقم گندم ۹N۹۲- به روش نوتیلیج کشت شد که در حال حاضر وضعیت رشدی مزرعه پایلوت مطلوب و در مرحله ظهور خوشه است که تعداد پنجه‌ها نیز در تیمار‌های مختلف بین ۵ تا ۹ پنجه بارور (خوشه) متغیر می‌باشد.   بیشتر بخوانید: پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی

به گزارش جام جم آنلاین ؛  سجاد رحمانی اظهار کرد: نخستین کاروان ۸۵ نفره حج عمره استان ایلام امروز عازم سرزمین وحی شد.

وی با بیان اینکه روادید تمامی زوار ایلامی حج عمره مفرده صادر شده است، افزود: پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام ابراز کرد: این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه و پنج روز هم در مکه مکرمه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • پمپ هیدرولیک
  • سوتی بزرگ در اسمکدان امروز؛ آیا کودی رودز مصدوم شد؟ / فیلم
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است