Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:24:34 GMT

لازمه کاهش نرخ خودرو تثبیت قیمت مواد اولیه است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۰۷۵۴

لازمه کاهش نرخ خودرو تثبیت قیمت مواد اولیه است

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان در مراسم بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: مادامی که قیمت مواد اولیه کاهش نیابد شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود و شورای رقابت و وزارت صمت و غیره باید به مسئله به گونه‌ای دیگر نگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: واگذاری قیمت گذاری خودرو به خودروسازی‌ها باعث افزایش قیمت خواهد بود. اگر شورای رقابت قصد دارد کاری انجام دهد؛ ٢ سال فرصت داشت و می‌توانست کاری کند که قیمت‌ها رقابتی شود.

بیشتر بخوانید: فرمول قیمت گذاری خودرو امروز مشخص می شود

بهنیا گفت: شرکت‌های تولید مواد اولیه سود زیادی داشتند که این نشان می‌دهد حتی تولیدکننده مواد اولیه سود بیشتری نسبت به قطعه‌ساز داشتند و فولادسازان در سال ٩٧، ١٢٧ درصد سود بیشتری نسبت به سال ٩٨ داشتند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: اگر می‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند باید قیمت مواد اولیه را تثبیت کنند یا کاهش دهند. اگر قرار است سرکوب قیمتی داشته باشیم باید سرکوب مواد اولیه را هم داشته باشیم.

او ادامه داد: بخش خصوصی ۷۵ درصد تولید خودرو را بر عهده دارد. مادامی که خودروساز افزایش قیمت نگیرد افزایش قیمت قطعه نخواهیم داشت. ما به عنوان قطعه سازان که رکن اصلی در تعیین قیمت خودرو است، هیچ نقشی در تعیین قیمت خودرو نداریم، در حالی که این روش اشتباه است.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: هم اکنون جلسات قیمت گذاری خودرو در حال برگزاری است در حالی که انجمن قطعه سازان به این جلسات دعوت نشده‌اند.

بهنیا در پایان تصریح کرد: هم اکنون  نزدیک ٨٠٠ نیروی کار در این حوزه از سازمان تامین اجتماعی حقوق بیکاری می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن قطعه سازان قیمت خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو