Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کوچک خانی گفت: عدم مقابله با این اقدامات کشورهای خارجی اقتدار و انسجام ملی را تضعیف می‌کند، همچنین در حوزه بیرونی نیز نگاه انقلابیون به ایران تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در همین راستا مطالبه‌گری به ویژه در بخش دانشجویی، رسانه‌ای و مجازی و مطرح کردن صحیح موضوعات می‌تواند به بهتر شدن روند کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کوچک خانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره اقدام اخیر سفیر آلمان علیه جریان مقاومت اظهار کرد: پرداختن به موضوع سفیر آلمان در ایران مسئله‌ای فرعی است و در واقع موضوع اصلی، اقدام آلمان علیه لبنان و تروریست خواندن آن و به طور غیرمستقیم اقدام علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق توافق بین المللی باید تحریم‌های تسلیحاتی برای ایران در دهم مهرماه برداشته شود، برای رفع این تحریم‌ها دو مسیر در حال طی شدن است یکی از آن‌ها بازگشت امریکا به برجام و مانع شدن از رفع تحریم‌هاست که در صورت اجرایی نشدن آن با تروریست خواندن حزب‌الله لبنان، ایران به عنوان حامی تروریسم شناخته شده و به این واسطه تحریمات تسلیحاتی علیه ایران رفع نمی‌شود.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: در سایر زمان‌ها نیز ارتباط این کشورها با دشمنان ما واضح بوده و بر کسی پوشیده نیست، اما پرداختن به موضوع سفیر آلمان در این برهه از زمان اقدامی رسانه‌ای برای مقابله با اقدامات آلمان است، حتی در لبنان نیز سفیر آلمان فراخوانده شده و احتمال اخراج آن وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایران تعهدات خود را به طور کامل انجام داد و برای خروج از برجام نیز یک سال مهلت داده و کاهش تعهدات را به صورت مرحله‌ای و در پنج گامِ قابل دفاع اجرایی کرد، اکنون نیز مطرح کرده که مشروط به رفع تحریم‌ها به برجام باز می‌گردد، برای این که حق ایران ضایع نشود باید اقدامات مناسبی صورت گیرد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگر مانعی برای اجرای قطعنامه وجود داشته و حقی از ایران ضایع شود، باید به صورت سریع و صریح اعلام موضع کرده و مقابله به مثل کنیم، از جمله می‌توان به خروج از ام پی تی اشاره کرد که کارشناسان نیز آن را مطرح کرده‌اند، در واقع مقاومت فعال و متقابل در برابر اقدامات دشمن از ضرورت کامل برخوردار است، در غیر این‌صورت آنان به فعالیت خود ادامه داده و گام به گام جلوتر خواهند آمد.

وی درباره برخورد با این کشورها گفت: باید عکس‌العمل در برابر این اقدامات کشور آلمان و سایر کشورها از طرف رسانه‌ها و افرادی که تریبون در دست دارند مطالبه شود، اما باید توجه داشت که اقدام کننده اصلی دولت و وزارت خارجه است که بر اساس دیدگاه آنان نگاه مثبتی نسبت به اروپا و این کشورهای غربی وجود دارد و حتی توطئه‌های آن‌ها را نیز به فال نیک می‌گیرند و بنای درگیری و مقابله با آنان را ندارند.

عدم مقابله با کشورهای خارجی اقتدار ملی را تضعیف می‌کند

کوچک خانی افزود: با حضور دولت فعلی و این سیستم این روند همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؛ چراکه این دولت اهل مقاومت نیست و به تعامل باور دارد که به معنای توجیه کردن است، امیدواریم دولت و مجلس آینده راه مقاومت در برابر این کشورها را در پیش گیرند.

وی عنوان کرد: مسئله اخراج سفیر آلمان از کشور موضوعی است که به کارشناسی و بررسی نیاز دارد و ممکن است در برهه‌ای از زمان رها شود، اما در صورت ادامه این فرآیند تا دهم مهرماه که زمان اجرای قطعنامه و رفع تحریم تسلیحاتی‌است، اگر لازم شد و این سفیر فعالیت خاصی داشت نسبت به آن به طور مجدد برخورد خواهد شد.

این کارشناس سیاسی درباره مقابله وزارت خارجه با سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی که در داخل خاک ایران اقدامات مختلف فرهنگی و سیاسی علیه ما انجام می‌دهند، بیان کرد: این دولت، وزارت خارجه و اطلاعات بر مبنای تعامل بنا شده بر تعامل تمرکز دارند و بسیاری از مسائل را نامطلوب نمی‌دانند و در شرایط مختلف به بهانه اینکه حفظ منافع ملی را وظیفه خود می‌دانند امتیازاتی را در اختیار این کشورها قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در واقع دولت فعلی بر این باور است که سیاست خارجه نباید ایدئولوژیک شود و نگاه کاملا غرب گرایانه دارند، در این راستا لازم است مقابله با این واحدها به مطالبه‌ای رسانه‌ای تبدیل شده و پویش‌ها و کمپین‌هایی شکل گیرد تا اقدامات موثری انجام شود.

کوچک خانی در پایان ابراز کرد: عدم مقابله با این اقدامات کشورهای خارجی اقتدار و انسجام ملی را تضعیف می‌کند، همچنین در حوزه بیرونی نیز نگاه انقلابیون به ایران تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در همین راستا مطالبه‌گری به ویژه در بخش دانشجویی، رسانه‌ای و مجازی و مطرح کردن صحیح موضوعات می‌تواند به بهتر شدن روند کمک کند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سفیر آلمان کوچک خانی تحریم ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در اراضی کلوان بخش آسارا و منطقه خدایار خان ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، در خصوص اقدامات قانونی انجام شده است، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، ۵۷ مورد قطعه بندی و دیوارکشی، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۲۶ مورد محوطه سازی، ۱۳ مورد دپوی مصالح و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی ضمن یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 6090680

دیگر خبرها

  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است