Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:30:41 GMT

خاطرات مادران شهدای استان اردبیل گردآوری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۳۵۰

خاطرات مادران شهدای استان اردبیل گردآوری می‌شود

علی واحد روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی بانوان استان افزود: همزمان با سوم خرداد برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف با موضوع تکریم مقام مادران و همسران شهدا انجام می‌شود.
وی بیان کرد: طرح معینه از جمله طرح‌هایی است که در قالب آن با تمام مادران و همسران شهدا دیدار می‌شود و  در قالب این دیدارها که در طول هفته با ۱۰ مادر و همسر شهید مصاحبه‌هایی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحد تصریح کرد:با اکیپ‌هایی متشکل از بانوان نویسنده و پژوهشگر هماهنگ شده که گزارش این دیدارها را ثبت و در قالب کتاب‌هایی منتشر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵۰ مادر شهید در مرکز استان و ۴۹۰ مادر شهید در شهرستان‌های استان در قید حیات هستند.
وی گفت: کتاب های منتشر شده در مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: امنیت و آرامش کنونی را مدیون صبر مادران و ایثار همسران شهدا
هستیم.
فریبا محمدلو افزود: بانوان همواره در تمام بحران ها و در دفاع مقدس پشتیبان همسران و فرزندان خود بودند و براین اساس برای بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا در این ایام که برگزاری همایش با محدودیت مواجه می باشد باید دیدارهایی با این عزیزان برگزار و یاد آنان گرامی داشته شود.
وی تصریح کرد: باید به جامعه امروزی یادآوری کنیم که بانوان نقش برجسته‌ای در طول  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و با برگزاری چنین برنامه‌هایی مادران و همسران شهدا را تکریم کنیم.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل مادران و همسران شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود