Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: دولت با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری آسیب های اجتماعی را تحلیل و به افراد آسیب‌پذیر کمک می‌کند و تمام دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان خود همکاری کنند تا به هدف این موضوع نزدیک‌تر شویم. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری اهرم‌های مناسبی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی هستند اظهار داشت: افراد با ذوق و علاقه در حل آسیب حاشیه‌نشینی ورود پیدا کردند،عمر دفاتر تسهیل‌گری بسیار کم است اما در این مدت کوتاه اقدامات و خدمات مناسبی را ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش خصوصی در رفع ناهنجاری‌های اجتماعی مساعدت‌های خوبی را انجام دادند که این امر برای دستگاه‌های اجرایی می‌تواند یک فرصت باشد.

ضریب نفوذ آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری استتهران| مرکز سطح یک آسیب های اجتماعی در بهارستان افتتاح می‌شودایلام| مهمترین راهبرد کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد نشاط در جامعه است

استاندار مرکزی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دفاتر تسهیل‌گری باید حمایت از مسئله حاشیه‌نشینی را در راس امور خود قرار دهند، دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانند در راستای فعالیت‌های اجتماعی مساعدت کنند و باید با تمام توان خود حمایت‌های مالی  و پشتیبانی را ارائه کنند تا در مواقع ضروری افراد ضعیف جامعه فشار کم‌تری را متحمل شوند.

آقازاده بیان کرد: دولت با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری آسیب های اجتماعی را تحلیل و به افراد آسیب‌پذیر کمک می‌کند و تمام دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان خود همکاری کنند تا به هدف این موضوع نزدیک‌تر شویم.

راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرهای استان مرکزی

همچنین احمد سجادی در این نشست،با اشاره به اینکه شهروند توسعه یافتهT شهر را توسعه می‌دهد اظهار داشت: هر ساله جلسات شورای اجتماعی کشور در حضور مقام معظم رهبری برگزار می شود و از 40 آسیب در حال رصد در کشور 5 آسیب به عنوان آسیب اولویت‌دار مشخص می شود، یکی از این آسیب‌ها حاشیه نشینی است.

وی افزود: حاشیه نشینی مربوط به دهه های اخیر نمی شود و با شهرنشینی به وجود آمده  و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در راستای حاشیه‌نشینی باید کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهیم و یکی از کارهای خارق‌العاده ایجاد دفاتر تسهیل‌گری است، حاشیه‌نشینی حتی در کشورهای پیشرفته وجود دارد، یک چهارم جمیعت کشور در مناطق حاشیه نشینی زندگی می‌کنند و برای رفع مشکلات این مناطق دفاتر تسهیل‌گری تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد:  50 دفتر تسهیل‌گری در کشور به وجود آمده، دفاتر تسهیل گری در اراک  خرداد ماه سال 98 تشکیل شد و 11 هزار نفر از مردم اراک تحت پوشش این دفاتر هستند و همچنین در شهرستان ساوه دفاتر تسهیل گیری از اردبیهشت ماه سال 98 تشکیل شده که 20 هزار نفر تحت پوشش این دفاتر هستند.

سجادی بیان کرد: عواملی مانند توزیع نامتعادل امکانات و خشک سالی سبب حاشیه نشینی در شهرها شده، علاوه بر دفاتر تسهیل گیری ایجاد شده باید 5 دفتر در شهر اراک و 1 دفتر دیگر در شهرستان ساوه ایجاد شود، در اراک 13 منطقه حاشیه نشین و در شهرستان ساوه 17 منطقه حاشیه نشین وجود دارد.

وی عنوان کرد: 20 هزار میلیارد ریال برای بهسازی روستاها به دهیاری ها تزریق شد که 17 هزار میلیارد آن متعلق به دولت یازدهم است و اعتبارات سازمان اجتماعی در حوزه اجتماعی 42 میلیارد و 200 تومن بود که 2 میلیارد آن مربوط  به اعتبارات تملکی است.

سجادی خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات با توجه به وضعیت موجود 60 درصد کاهش یافته ولی خوشبختانه این اعتبارات به صورت نقدی در اختیار دستگاه های اجرائی قرار گرفتند.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی آسیب های اجتماعی دفاتر تسهیل گری حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان

اسماعیل تیموری گفت: طرح چهارشنبه‌های اجتماعی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با حمایت مدیریت شهری و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در محلات (جامی، شهریار، حافظ، خیام و کیانشهر) گرگان آغاز شد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی، حقوقی و ... که دسترسی مردم به آن‌ها سخت است و همچنین برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مربوط به چهارشنبه‌های اجتماعی است.

تیموری ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و همچنین برگزاری جشن هزار نفری از دیگر برنامه‌های چهارشنبه‌های اجتماعی است.

او گفت: چهارشنبه‌های اجتماعی در قالب ۴۶ محله و در ۱۲ مرحله تا پایان سال برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • قطع همکاری منچستریونایتد با ۲ تن از مدیرانش
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد