Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، از آنجا که دولت مدعی است می‌تواند تا پایان سال جاری با بروکسل به توافق پسابرگزیت دست یابد با تمدید مهلت آن موافق نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس با تمدید مهلت انجام مذاکرات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، استارمر روز دوشنبه گفت: «دولت می‌گوید مذاکرات و رسیدن به توافق را تا پایان سال محقق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره معتقد بوده‌ام این زمان کافی نیست و [اتمام مذاکرات تا پایان سال] غیرممکن است».

رهبر بزرگ‌ترین حزب اروپایی گفت، ترجیح می‌دهد «این مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شوند».

وی افزود: «دولت می‌گوید تا پایان سال می‌تواند این کار را به سرانجام برساند. پس بگذارید ببینیم چگونه پیش خواهند رفت. هنوز زمان زیادی تا ماه دسامبر باقی است».

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

حزب کارگر تا پیش از تصویب نهایی توافق برگزیت در پارلمان انگلیس در تلاش بود یک همه پرسی دوم در این رابطه برگزار کند اما در انجام آن ناکام ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس بروکسل برگزیت حزب کارگر استارمر تا پایان سال حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست