Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان سیستانی که در شهرستان هامون برگزار شد پس از استماع مسائل مطرح شده از سوی کشاورزان گفت :وزارت جهادکشاورزی برای سیستان و طرح آبرسانی دشت سیستان برای کشت پاییزه برنامه‌های ویژه ای در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاوازی افزود برای تحقق این هدف بزودی کمیته ای با مشارکت همه دست اندرکاران طرح ،نمایندگان کشاورزان ومسئولین امر در وزارت جهادکشاورزی تشکیل خواهد شد .

او  تأکید کرد: دفتری به همین منظور در وزارت جهادکشاورزی راه اندازی خواهد کرد.

خاوازی تصریح کرد بدنبال تدوین نرم افزاری طرحی هستیم که الگوی بهره‌برداری بصورت جامع و کامل وکارشناسی درآن لحاظ شده وبرای تأیید نهایی به دفتر مقام معظم رهبری ارائه نماییم.

او از همه کشاورزان خواست در این زمینه همکاری نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطف این طرح را نظام بهره وری آن برشمرد و افزود می‌بایست سازمان نظام بهره وری هرچه سریعتر شکل گیرد.

دهمرده  نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی در این نشست گفت :طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان طرحی شاخص در بخش کشاورزی کشور است باید هرچه سریعتر نواقص کار مرتفع شود وکار انتقال آب بالوله تا مزارع کشاورزان با سرعت به اتمام برسد.

او  مهمترین نکته پس از اجرای طرح را تعیین الگوی کشت اقتصادی و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه برشمرد.

موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان با تأکید بر رفع نواقص واتمام وتکمیل طرح برای بهره برداری کشاورزان در کشت پاییزه افزود الگوی کشت معرفی شده به تولید بیشتر ورونق کشاورزی منجر شود.

آقای کشاورز قائم مقام وزیر در امور زیربنایی آب وخاک در جمع کشاورزان سیستانی گفت :برای منطقه سیستان پس از اجرای طرح انتقال آب بالوله ،الگوی کشت کم آب بر، اشتغال زا، پردرآمد وصادراتی وتوسط وزارت جهادکشاورزی تدوین وپیشنهاد شده است.

در ابتدای این نشست کشاورزان سیستانی با تشکر از اجرای طرح بزرگ انتقال آب بالوله دشت سیستان، مسائل و مشکلات خودرا بیان وخواستار تسریع در حل آنها شدند.

اتمام نهایی طرح، تشکیل نظام بهره‌برداری منسجم با حمایت دولت، معرفی الگوی کشت اقتصادی، کمک به کشاورزان خسارت دیده از بیماری زنگ زرد غلات ،دادن حق آبه مازاد به افرادی که حق آبه از طرح ندارند، کمک در تأمین نهاده ها خصوصا بذرهای اصلاح شده، احیای نیزار هامون وتوسعه فعالیت های شیلاتی، کمک به صادرات مرغ مازاد تولیدی، راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور عمده خواسته های کشاورزان در این نشست بود.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان

حدود سه میلیون تن ذرت در بنادر کشور آماده عرضه به بازار است

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان سیستان پروژه های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی انتقال آب بالوله الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌ از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

سیدحسینی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است