Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@23:06:26 GMT

حل مشکل بخار گرفتن عینک هنگام ماسک زدن

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۹۵۵

صراط:

به گزارش باشگاه خبرنگاران این روز‌ها مدام به شهروندان توصیه می‌شود که هنگام حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند. اما یکی از مشکلات مهمی که افراد عینکی هنگام ماسک زدن با آن مواجه اند بخار گرفتن شیشه عینک است. به همین دلیل توصیه‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده تا بتوانند این مشکل را حل کنند و موقع ماسک زدن دیدشان مختل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گام اول: قبل از این که ماسک بزنید عینک خود را با آب صابون بشویید.

گام دوم: آب‌های اضافی را خوب بتکانید.

گام سوم: بگذارید عینک در هوای طبیعی خشک شود یا لنز را با دستمالی نرم خشک کنید.

گام چهارم: دوباره از عینک استفاده کنید.

آب صابون موجب ایجاد لایه‌ای نازک از «سورفکتانت» یا مواد فعال سطحی می‌شود و در نتیجه به کاهش تنش روی سطح لنز می‌انجامد و باعث می‌شود مولکول‌های آب به طور یکنواخت پخش و به لایه‌ای شفاف تبدیل شود.

البته این روش ممکن است به اندازه کافی برای همه لنز‌ها جواب ندهد بنابراین توصیه‌های دیگری هم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام ماسک زدن این است که ماسک را طوری بزنید که کاملا روی صورت بنشیند و منفذی باقی نماند. برای این کار بند‌های ماسک را به شکل ضربدری گره بزنید. یعنی بند پایینی را بالای گوش و بند بالایی را پایین گوش ببندید.

چنین رویکردی، باعث می‌شود که ماسک صورت محکم بر روی بینی و دور حدقه چشم مهر و موم و در نتیجه مانع تهویه هوا از بالای ماسک شود. این کار در عین حال باعث ایجاد دو تهویه جانبی برای خارج شدن بازدم هوا از کنار ماسک می‌شود.

همچنین باید بدانیم که لنز پلی کربنات برای شیشه عینک در چنین شرایطی بهتر عمل می‌کند. لنز «پلی کربنات» سریع‌تر از لنز «سی آر۳۹» بخار زدایی می‌شود و همچنین لنز سی آر ۳۹ به نوبه خود سریع‌تر از لنز شیشه‌ای. این نشان می‌دهد که در چنین شرایطی باید از لنز‌های عینک پلی کربنات استفاده کرد تا تاثیرات مضر مه آلود شدن عینک‌ها به حداقل برسد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ماسک زدن صراط ماسک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)