Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده اتوبوس در مورد دلیل خویش‌فرما بودن بیمه رانندگان به وقوع تقلب در پرداخت حق بیمه رانندگان در 25 سال پیش اشاره کرد و گفت:  سال ۷۳ برای رانندگان مهری تهیه و قرار شد از صورت حساب مبلغ  ۵درصد برای بیمه رانندگان کم شود که آن پنج درصد هم از مسافر گرفته می‌شد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: آن موقع ثبت اسناد کامپیوتری نبود و صورت وضعیت‌ها در چهار برگ صادر می‌شد که یک نسخه برای راننده، یک نسخه برای ترابری، یک نسخه برای شهرداری و یک نسخه هم مربوط به بیمه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چرا بیمه بیکاری کرونا مشمول رانندگان حمل و نقل عمومی نشد؟

وی اظهار کرد: آن زمان، صورت وضعیت‌ها قابل دستکاری بود یعنی زمانی که اتوبوس ظرفیت تکمیل ۴۰نفر را داشت و برای مثال کل کرایه دریافتی راننده صد هزار تومان می‌شد پنج درصد بیمه راننده می‌شد ۵هزارتومان که تعدادی از شرکت‌های مسافربری در نسخه بیمه رانندگان تعداد مسافر را 20 نفر اعلام می‌کردند و پنج درصد 20 نفر مسافر را برای بیمه به این سازمان واریز می‌کردند.

فرجی عنوان کرد: در حقیقت شرکت‌های مسافربری از پنج هزار تومان، 2500 تومان غیرقانونی به جیب خود واریز می‌کردند به همین دلیل رانندگان باسابقه اتوبوس هیچ کدام نتوانسته‌اند از سابقه بیمه که چند سال مهر زدند، استفاده کنند.

این راننده اتوبوس تاکید کرد: بزرگترین خیانت را این شرکت‌های مسافربری در حق رانندگان کردند زیرا آن پنج درصد حکم وجود کارفرما برای رانندگان را داشت و شامل سختی کار و بیمه بیکاری می‌شد که به دلیل برملا شدن این موضوع و با برچیده شدن لغو ثبت مهر در صورت وضعیت به‌عنوان کارفرما برای رانندگان، مشکلات رانندگان به دلیل نداشتن کارفرما شروع شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیمه رانندگان رانندگان اتوبوس شرکت های مسافربری بیمه بیکاری رانندگان شرکت های مسافربری بیمه رانندگان پنج درصد یک نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی