Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:59:55 GMT

مقررات منع آمد و شددر ترکیه ۴ روز تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۴۶۰۶

مقررات منع آمد و شددر ترکیه ۴ روز تمدید شد

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، محدودیت‌های جدید از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و سه‌شنبه (۱۹ مه) که تعطیلی رسمی است، پایان می‌یابد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آنکارا در چهار تعطیلات و همچنین تعطیلات ملی روزهای گذشته محدودیت‌هایی در شهرهای اصلی اعمال کرد تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه گفت، محدودیت‌های سفرهای بین شهری در ۹ شهر دیگر لغو شده است چرا که ترکیه به تدریج تدابیر ضد ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما محدودیت‌ها در سه شهر بزرگ شامل استانبول، آنکارا و ازمیر همچنان ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ هوبر استانبول مطرح شد، از صبر و فداکاری شهروندان در رعایت مقررات پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید-۱۹ تقدیر و تشکر کرد.

او ضمن تاکید بر آنکه موفقیت ترکیه در مدیریت بحران توجه همگان به ویژه دانشمندان را به خود جلب کرده است، گفت: آمار مبتلایان٬ قربانیان کرونا و شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه در کشورمان در حال کاهش است. مراقب سالمندان هستیم، تمامی خدمات لازم به بیش از ۲۷ هزار نفری که در خانه‌ سالمندان دولتی به سر می‌برند، ارائه می‌شود.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: شهروندان نباید بازگشت به زندگی عادی را همانند پیش از ۱۰ مارس تلقی کنند، کاملا به روال سابق باز نمی‌گردیم، تنها سعی داریم وضعیت را مطابق با شرایط پاندمی تسهیل کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید شرایط زندگی‌مان را با رعایت تدابیر پیشگیری از تهدید این پاندمی که قرار است مدت زیادی با ما باشد، وفق داده و تا مدتی طولانی تدابیر مقابله با این پاندمی را رعایت و اجرا کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین اظهار داشت: تا امروز مجبور شدیم ۴۱۲ منطقه مسکونی را به علت شیوع ویروس کرونا قرنطینه کنیم که در ۳۰۰ منطقه این دوره قرنطینه به پایان رسیده است و در ۱۱۲ منطقه کماکان ادامه دارد، مقررات منع آمدوشد از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ مه مجدد اعمال خواهد شد.

اردوغان ضمن اشاره به آنکه رقم پرداختی حق بیمه و بازنشستگی که به دلیل اعلام شرایط اضطراری شش ماه به تعویق انداخته بودند به حدود ۴۰ میلیارد لیر می‌رسد، گفت: هدف ما این است که کشور خود را در دوره پسا کرونا از نظر سیاسی و اقتصادی در جایگاه مطلوب‌تری در سیستم جهانی قرار دهیم.

او همچنین از بهره‌برداری نخستین توربین سد ایلی‌سو که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انرژی و آبرسانی این کشور به شمار می‌رود، در تاریخ ۱۹ مه خبر داد.

اردوغان در ادامه افزود: به نیات موذیانه تله‌هایی که برای اقتصاد و مدیریت اقتصادی‌مان گذاشته‌اند، اشراف کامل داریم. هیچ یک از توطئه‌های شوم علیه ترکیه نخواهند توانست مانع وحدت ملت و ادامه موفقیت بی وقفه ما شود. به گروه‌های تروریستی فتو، پ.ک.ک، لابی‌های ارمنی و روم و کانون‌های فتنه و خصومت خلیج فارس مجال نخواهیم داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در پایان فرا رسیدن ۱۲ مه، روز پرستار را به تمامی کادر درمانی تبریک گفته و از خدمات و فداکاری آن‌ها در دوره پاندمی کرونا تقدیر و تشکر کرد./ایسنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تاخیر پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار

باشگاه پرسپولیس بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویه‌را برای ادامه هدایت این تیم را به زمان دیگری موکول کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه میهمان نساجی مازندران در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال است که نتیجه این تیم در دو بازی اخیر باعث تغییر نظر مشاوران ورزشی مالکان جدید باشگاه شده است.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که پیشنهاد تمدید قرارداد به سرمربی برزیلی را مطرح کرده بود حالا باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی مالکان باشگاه در این خصوص باشد.

حذف این تیم با پذیرش شکست مقابل آلومینیوم اراک از رقابت‌های جام حذفی و تساوی بدون گل مقابل سپاهان اصفهان در لیگ برتر باعث شده تا نسبت به ادامه همکاری با آنها تردیدهای به وجود بیاید. از این رو مدیران باشگاه و همچنین مدیران تأثیرگذار در کنسرسیوم بانکی که عمده سهام باشگاه را خریداری کرده‌اند منتظر نتیجه بازی‌های پیش روی پرسپولیس در یکی دو هفته آینده هستند تا درباره ادامه همکاری با ویه‌را تصمیم‌گیری کنند.

سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت هم قرار بود پیشنهاد نهایی به همراه برنامه‌های خود را پس از بازی با سپاهان به درویش ارائه دهد که هنوز این امر محقق نشده است.

باید دید آیا پرسپولیس موفق به کسب پیروزی مقابل نساجی مازندران و ادامه حضور در کورس قهرمانی با استقلال در فصل جاری لیگ برتر خواهد شد یا ویه‌را با هر نتیجه‌ای جز پیروزی باید بار دیگر با فشار منتقدان خود برای ادامه هدایت سرخپوشان روبرو شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دلیل تاخیر پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران