Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه خرمدشت کرج از جمله مناطق پرجمعیت و کم برخوردار کلانشهر کرج است که این روزها با فعالیت جهادی نیروهای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری رهروان ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) عرصه رزمایش مومنانه « مواسات و همدلی » است.

خبرگزاری شبستان – البرز: قدم گذاشتن در کوچه پس کوچه های شهر این روزها یادآور دوران دفاع مقدس است، به خصوص که مقارن با ایام ماه مبارک رمضان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای باور به این ادعا، کافی است برای لحظاتی با نیروهای نوجوان و جوان مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه خرمدشت همراه شوی.

محبت و ارادت به یکدیگر، سبقت گرفتن از یکدیگر برای خدمت، نگاه های پرتواضع، مهربانی های بی تکلف، اخلاص مسجدی و ... همه و همه در نگاه های پاک و معصوم این نوجوانان و جوانان مسجدی موج می زند.

کارتن های مواد غذایی و اقلام مصرفی خانوارهای نیازمند جداگانه ضدعفونی می شوند، پس از آن چیده شده و تقسیم بندی می شوند تا به خانه محرومانی که در سطح محله های منطقه خرمدشت شناسایی شده اند اهداء گردند.

همراهی و همگامی بسیج و کانون فرهنگی شاخصه مسجد امام حسن مجتبی(ع)

« حجت الاسلام محمد کرامتی» در خصوص روند فعالیت های کانون فرهنگی هنری رهروان ولایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: کانون فرهنگی هنری رهروان ولایت مسجد از پتانسیل بالای عضویت نیروهای نوجوان و جوان مسجدی برخوردار است.

امام مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه خرمدشت کرج افزود:  مهمترین شاخصه ای که برای مسجد امام حسن مجتبی(ع) می توان برشمرد، همبستگی و همدلی همچنین وفاقی است که در میان نیروهای پایگاه بسیج شهید بهشتی با کانون فرهنگی هنری رهروان ولایت دیده می شود.

وی توضیح داد: از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از برنامه های فرهنگی و مذهبی به ویژه برنامه های مسجد، شاهد فعالیت جهادی نیروهای مخلص و فداکار این مسجد در عرصه ضدعفونی مسجد، معابر و ... بودیم آنچنان که بیشتر از روزهای گذشته فعالیت نیروهای مسجدی ظهور پیدا کرد.

عضو هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: برپایی کارگاه دوخت ماسک با هدف تأمین نیاز اهالی محل در جهت مبارزه با بیماری کرونا ویروس از دیگر برنامه های این کانون طی این روزها است.

حجت الاسلام کرامتی تصریح کرد: هماهنگی های متداوم و پیوسته ای با نیروهای جهادی برای حفظ سلامتی خود در مرحله اول سپس ارائه خدمات شده است به این معنا که جلسات توجیهی و هماهنگی برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها همواره مورد نظر قرار گرفته است.

وی توضیح داد: کارها و برنامه های فرهنگی در طول این مدت در قالب پیامک، نشست های فضای مجازی ارائه شده است با این وجود بیان گروهی و کار جمعی اثر گذاری بیشتری دارد.

حجت الاسلام کرامتی مطرح کرد: دیدار و گفتمان های رو در رو در مرحله اول ایجاد انگیزه بیشتری می کند، چرا که انسان همواره همینطور است که معمولا کارهایی که با طبع رها شده سازگار نیست را در جمع بهتر انجام می دهد. حضور در جمع انگیزه را تقویت می کند.

امام مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه خرمدشت کرج ادامه داد: همراهی و همگامی نیروهای داوطلب بسیج مسجد و کانون فرهنگی هنری یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخص های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در خرمدشت کرج است. 

انگیزه خدمت در جمع های مسجدی قوت می گیرد

« محمدمهدی»  از نیروهای فعالی کانونی مسجدی است که این مدت با نیروهای بسیج همکاری و رفاقت داشته است و تا آن جا که خودش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز می گوید، در دوران کرونا بیش از گذشته شاهد پویایی مسجد بوده است.

این نوجوان مسجدی می گوید: وقتی می بینیم جمع های نیروهای مسجدی اینطور در کنار یکدیگر مخلصانه فعالیت می کنند روحیه و انگیزه می گیرم.

وی توضیح داد: ان لحظاتی که برای دوخت مساک پشت چرخ های خیاطی می نشینیم و یا برای ویژه برنامه فرهنگی در میان مردم می رویم، هر لحظه اش برای خودم و دیگر دوستانم جزء لحظات ارزشمند زندگی است.

ظهور بلوغ فکری تربیت شده مسجدی در عرصه خدمت به مردم

« مرتضی بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص روند فعالیت های صورت گرفته در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خرمدشت گفت: خدمت رسانی به هم نوع به عنوان مهم ترین انگیزه فعالیت کانون فرهنگی هنری رهروان ولایت است که در این دوران مبارزه با ویروس کرونا نیروهای کانون فرهنگی هنری مسجد را گردهم آورده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری رهروان ولایت مطرح کرد: از همان روزهای نخست شیوع بیماری، راهکارها و راهبردهای ممکن در جهت مقابله با این بیماری با همت نیروهای مسجد بررسی شد.

وی توضیح داد: راه اندازی کارگاه دوخت ماسک و امکان ضدعفونی معابر با همت نیروهای مسجدی از جمله برنامه های این ایام بود.

مدیرکانون فرهنگی هنری روهروان ولایت خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت های جهادی مانند تأمین بسته های غذایی برای نیازمندان و محرومان منطقه یکی از برنامه های کانون برپایی برنامه فرهنگی هنری جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) بود که با استقبال پرشور اهالی محل همراه شد.

بابایی توضیح داد: برای خدمت و خدمت رسانی بلوغ فکری یکی از مهمترین الزام ها و ضرورت ها است که براساس آن نیروهای داوطلب مسجدی با باور به توان و جایگاه خویش پا به عرصه خدمت می گذارند.

مشق عشق با محوریت مسجد

و جز این نیست که شبکه سازی نیروهای تربیت شده مسجدی در قالب بسیج و کانون فرهنگی هنری یکی از مهم ترین گام هایی است که برداشته شده و این روند پرشتاب قابل تأمل همواره بسیاری از مشکلات و موانع اجتماعی را پشت سر گذاشته است.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در بحث پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه فعالیت های مسجدی باید گام مهمتری را برداریم و شاید دوره مبارزه با ویروس کرونا آزمون و تمرینی برای تحقق این مهم است.

اینکه اهالی منطقه خرمدشت به نیروهای مسجد امام حسن مجتبی(ع) می بالند، به آنان اطمینان دارند و تربیت فرزندان و نوجوانان خویش را با هدایت این مکان امن الهی می طلبند، گواه گام مهم تری است که باید به زودی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداشته شود.

 

*گزارش از فاطمه دانایی

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مسجد مسجد امام حسن مجتبی ع خبرگزاری شبستان کانون فرهنگی نیروهای مسجد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟