Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی درباره رودخانه مرکزی اراک هشدار داد و گفت: رودخانه مرکزی شهر اراک وضعیت مطلوبی ندارد. تاریخ انتشار: 12:26 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۱۸۵

خبرگزاری میزان- عباس قاسمی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی با اشاره به همکاری دستگاه‌های استان در زمینه مدیریت بارش‌های سیل‌آسا در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به بارش‌های سیل‌آسای سال گذشته با مدیریت مسئولان در حوزه فرمانداری‌ها، استانداری، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مربوطه تلاش کردیم تا کمترین آسیب و خسارات به استان وارد شود به همین سبب استان مرکزی عملکرد خوبی در کشور در این زمینه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید اقدامات پیشگیرانه به صورت جدی انجام شوند به طوری که هنوز رودخانه مرکزی شهر در وضعیت مناسبی قرار ندارد علی رغم اینکه مکاتبات و دستوراتی صادر شد، اما اکنون دیواره رودخانه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی ادامه داد: شهرداری اعلام می‌کند که این کار وظیفه اداره کل آب منطقه‌ای است و این اداره کل هم محدودیت‌ها و مشکلاتی دارد به همین سبب با جلسات متعدد مشکلات بررسی می‌شود و هرلحظه با وقوع سیلاب ممکن است شرایط بدتری نسبت به سال گذشته ایجاد شود به همین سبب باید به امر توجه کرد.

بیشتر بخوانید: ورود دستگاه قضایی به موضوع سیل در جنوب استان کرمان/ اقدامات لازم برای ضدعفونی مناطق سیل زده

قاسمی تصریح کرد: اقدامات باید در ابتدا اولویت‌بندی شوند و مناطقی که در مسیر و آسیب‌زا هستند (پل‌ها، رودخانه‌ها و غیره) باید شناسایی شوند سپس اقدامات به صورت جدی انجام شوند، زیرا در غیراینصورت مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای به عنوان متولی اصلی حریم و بستر باید مدعی و در واقع مطالبه‌گر باشند، دستگاه قضایی هم در حوزه پیشگیری و حوزه دادسرا و دادستانی آمادگی دارد که در زمینه برطرف شدن مشکلات حریم و بستر رودخانه‌ها و جاده‌ها همکاری کند تا آسیب کمتری به شهر و مردم وارد شود.

انتهای پثیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی سیلاب رودخانه مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود