Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از تجهیز کارگاه صنایع دستی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت:یکی از راه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌هایی با فعالیت‌های اقتصادی زودبازده و مشترک است. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عصر کنونی عصرتخصص است وآموزش مهارت‌های هنری، نظیرصنایع دستی برای توسعه و حفظ اشتغال بانوان خودسرپرست یا بدسرپرست علاوه بر اینکه درمعشیت آنان تاثیر گذاربوده، در بهبود اقتصاد خانواده‌ها نیزموثراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرصنایع دستی یکی از راه‌های کمک به اقتصاد خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های کم‌درآمد بوده و در این راستا، نقش زنان به عنوان نیمی ازجمعیت جامعه  که در تمامی رشته‌های آن فعالیت دارند نقش تاثیرگذاری است.

زنان به عنوان نیمی ازجمعیت جامعه، با پرداختن به انواع گوناگون هنرهای دستی برمحورکارآفرینی می‌توانند نقش اثرگذاری دراشتغال به ویژه برای بانوان داشته باشند و موانع و محدویت‌های موجود را، با شناختی دقیق ازنحوه به کارگیری به عنوان الگوی مصرف و اعمال راهکارهای عملی برطرف کنند.

در این میان، نقش زنان در ماندگاری، توسعه و رونق رشته‌های صنایع دستی قابل توجه و ستودنی است، می‌توان همواره بازتاب سلیقه و ظرافت روحی زنان ایرانی را به عنوان طراحان و تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی، در محصولات متنوع تولیدشده مشاهده کرد.

 زنان ایرانی دست کم تولیدکننده نیمی از محصولات صنایع دستی در کشورند و در این فعالیت‌ها مشارکت چشمگیری دارند، با این وجود جایگاه آنان در توسعه صنایع دستی به درستی شناخته نشده است و بیش‌تر به عنوان نیروی کار نامرئی محسوب می‌شوند.

بخش عمده‌ای از محصولات صنایع دستی به دست توانای زنان ایرانی وارد بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود، از این رو اعتقاد بر این است که درباره مشکلات زنان در این حوزه و فرصت‌های موجود آگاهی‌های لازم به زنان و سیاست‌گذاران در این زمینه داده شود و چارچوب مناسبی برای حضور مؤثر و توانمندی اقتصادی آنها شکل گیرد.

زنان استان مرکزی هم نقش قابل توجهی را در تولید صنایع دستی دارند که باید از این ظرفیت برای توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و اشتغالزایی برای آنان استفاده کرد.

از این رو می‌طلبد که متولیان حوزه صنایع دستی در استان با فراهم ساختن زیرساخت‌ها و بستر لازم از این ظرفیت به صورت بهینه و در راستای توانمندسازی بانوان استفاده کنند.

86 میلیارد تومان به حوزه گردشگری و صنایع دستی بوشهر خسارت وارد شدگزارش تسنیم از احیای صنایع دستی فراموش شده استان مرکزی؛ سفالگری سنتی در خمین احیا شدمعاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین: به فعالان صنایع دستی وام بانکی با سود کم پرداخت می‌شود

تجهیز نخستین کارگاه تولیدی-آموزشی صنایع دستی برای زنان سرپرست خانوار

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این باره گفت: نخستین کارگاه تولیدی و آموزشی زنان سرپرست خانوار در زمینه صنایع دستی در  شهرستان خمین تجهیز و برای بهره‌برداری آماده شد.

وی افزود: این کارگاه در روستای ریحان شهرستان خمین بوده و نخستین کارگاه تولیدی و آموزشی در سطح استان است که برای زنان سرپرست خانوار تجهیز و آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این کارگاه تا ماه آینده آماده افتتاح شده و شروع به کار می‌کند.

ایزدی بیان کرد: برای تجهیز و آماده‌سازی این کارگاه تولیدی از 400 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره استفاده شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه در رشته‌های منبت، معرق، مشبک و پیکرتراشی چوب فعال است و به همت یک بانوی هنرمند صنایع دستی که حدود 10 سال در زمینه تولید محصولات چوب فعالیت داشته و با همکاری معاونت صنایع دستی استان آماده و نجهیز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: در این کارگاه همچنین به علاقمندان  آموزش‌های لازم برای اشتغال در این رشته‌ها ارائه می‌شود.

بیشترین شاغلان حوزه صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار هستند

ایزدی با بیان اینکه مشاغل حوزه صنایع دستی از زوایای مختلف در اشتغال تاثیرگذار است افزود: بیشترین شاغلان در این حوزه بانوان سرپرست خانوار هستند که امکان فعالیت در یک محیط امن برای آنها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر این مشاغل نقش موثری در احیای سنت‌ها و فرهنگ تاریخی کشور دارند و در رسته تولیدات سبز به شمار می‌رود که با سرمایه اندک می‌توان یک اشتغال پایدار را برای بانوان ایجاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: این کارگاه با هدف اشتغال و توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  و با هدف حوزه توانمندسازی خانواده و زنان  سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است.

ایزدی ادامه داد: یکی از راه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌هایی با فعالیت‌های اقتصادی زودبازده و مشترک است که این افراد بتوانند به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی زنان سرپرست خانوار حوزه صنایع دستی کارگاه تولیدی نخستین کارگاه راه اندازی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی