Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی شیراز بازدید کرد و در جریان اقدامات و توانمندی‌های این مراکز قرار گرفت.

سورنا ستاری سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت با همراهی عنایت الله رحیمی، استاندار فارس و مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بازدید از مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی، در جریان روند اقدامات، فعالیت‌ها و توانمندی‌های این مراکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری ضمن اعلام حمایت کامل از پروژه‌های دانش‌بنیان، از برنامه ریزی برای توسعه اقدامات پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی مراکز رشد و دانش‌بنیان در فارس خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به شیراز سفر کرده است، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی این شهر، از مرکز رشد زیست فناوری دانشکده داروسازی شیراز بازدید کرد و در جریان روند تولید کیت تشخیصی کروناویروس قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کیت تشخیصی کروناویروس پس از طی مراحل تحقیقاتی، مجوز تولید را دریافت کرده و آماده تولید انبوه است و اکنون ۵۰ هزار عدد از این محصول در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

بازدید از واحد تولید داروهای نوترکیب و بخش خالص سازی داروها، دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود.

دستگاه FPLC مستقر در این واحد که به همت یکی از شرکت های دانش بنیان تولید و برای نخستین بار در ایران تست و راه اندازی شده است، موجب جداسازی و خالص سازی مواد دارویی با استفاده از ستون های کروماتوگرافی می شود.

این محصول با تلاش دانشجویان مهندسی و پزشکی دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز تولید شده است.

دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بازدید از خط تولید فیلترنانو برای ماسک‌های حفاظتی بود که به تازگی توسط یک شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده است.

این پروژه که موفق به کسب مجوز از سازمان انرژی اتمی شده است، تولید روزانه خود را به کارخانه های تولید ماسک عرضه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت همیشگی مجموعه دانشگاه از شرکت های دانش بنیان و تولیدات بومی محصولات در استان، گفت: با آغاز اپیدمی کروناویروس، این چرخه شتاب بیشتری گرفت و موفق شدیم تا نیاز استان را به اقلام حفاظتی، با حمایت از پروژه های تولیدی، برطرف کنیم.

مهرزاد لطفی این اقدام را یکی از بسترهای کاهش چرخه های انتقال بیماری در استان برشمرد و ادامه داد: پروژه تولید فیلتر نانو برای ماسک نیز که با ضریب ۹۹ درصد مانع نفوذ می شود، از جمله اقداماتی بوده که با هدف تامین حداکثری سلامت کارکنان بهداشتی درمانی صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از خط تولید محلول ضدعفونی که از ابتدای شیوع کروناویروس در دانشکده داروسازی راه اندازی شده است، بازدید کرد.

در این پروژه روزانه ۳۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی با تلاش اساتید دانشکده داروسازی تولید و وارد مراحل عرضه در استان می شود.

مرکز رشد زیست فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب بیوتکنولوژی کشور دارای ۳۰۰ متر اتاق تمیز(کلین روم) و شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های مختلف دارویی و زیست فناوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شهرک صنعتی سازمان انرژی اتمی سورنا ستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون علمی و فناوری رئیس شرکت های دانش بنیان دانشکده داروسازی رئیس جمهوری مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی