Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: تلاش فرزندان این مرزو بوم برای تعالی علم و دانش در بحرانی ترین شرایط کشور ستودنی است و توجه به اصلی ترین مباحث علمی نشان از توسعه علمی کشور دارد.

علیرضا زالی اظهار داشت: در شرایط بحرانی که عرصه های مختلف اقتصادی و اجرایی جهان در مقابله با ویروس کرونا دچار چالش شده اند، امضای تفاهم نامه ای با چارچوب علمی نشان دهنده قوام و توانایی بالای دانشمندان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت های علمی و اثرگذار پژوهشگاه دانش های بنیادی خاطرنشان کرد: این مرکز با ساختاری متفاوت و بی بدیل قریب به سه دهه در بالاترین سطح علمی فعالیت می کند.

زالی گفت: برگزاری دوره های مشترک آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و ارتقای دانش مهارتی از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه است.

تعمیق و گسترش دانش بین بخشی یکی دیگر از اهداف انعقاد تفاهم مشترک بین دانشگاه و پژوهشگاه دانش های بنیادی اعلام شد.

زالی تاکید کرد: ساختارهای مناسب و متنوع میان دو مرکز طرف این قرارداد، بستر فعالیت های بین بخشی و شکل گیری کارگروه های فنی را بیش از پیش مهیا خواهد کرد.

 وی گفت: ایجاد زنجیره نوینی از تبادل علم و دانش در عرصه های بین المللی نیز از دستاوردهای این همکاری مشترک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه اتصال و همگرایی این دو مجموعه علمی کشور، توسعه ارتباطات بین بخشی در عرصه ملی و بین المللی را در دستور کار قرار داده، خاطر نشان کرد: فعالیت های تحقیقاتی مشترک با امضای این تفاهم نامه مشترک، با قوام و استحکام بیشتری جلو می رود.

وی با تاکید بر نقش متفاوت استفاده از هوش مصنوعی در علوم  پایه و بالینی گفت: استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء و بهره مندی از امکانات بیمارستان هوشمند می تواند نقش اثرگذاری در حوزه سلامت ایفا کند.

زالی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه مشترک را بهره مندی از روش های تصویربرداری در بخش علمی و بازبینی عملکرد مغز دانست و اظهار کرد: در این مدل با شدت ۳ تسلا عملکرد مغز بررسی و بازبینی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به توان علمی بالا و ظرفیت های انعطاف پذیر این مرکز با سابقه درخشان بیش از  ۳۰ سال یادآور شد: پژوهشگاه دانش های بنیادی به گونه ای طراحی شده که امکان تقابل با گروههای علمی و آموزشی را در بالاترین سطح فراهم می کند.

زالی به سابقه فعالیت مشترک  ۲۰ ساله بین دانشگاه و پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: ماحصل یکی از این تعاملات در عرصه بین المللی انتشار مقاله ای با موضوع شناسایی صورت و نقش گیج گاهی در مجله نیچر به عنوان یکی از معتبرترین مجلات خارجی است.

رییس دانشگاه راه اندازی آزمایشگاه مشترک تالاموس را از دیگر دستاوردهای مشترک دانشگاه و و پژوهشگاه دانش های بنیادی ذکر کرد و افزود: ایستگاه پیچیده مغز یکی از نقاط هدف مدل سازی ریاضی است و هیچ بخشی در مغز انسان به اندازه تالاموس پیچیده و جذاب نیست. این دستاورد عظیم که با فرمول های خاص دانش هندسه به سرانجام رسید، کار بزرگی با شالوده علوم پایه بود که به سمت بالینی جهت دهی شد.

وی بازتاب شکل گیری آزمایشگاه مشترک تالاموس را کمک به روند درمان های کمکی در مبتلایان به پارکینسون عنوان کرد و گفت: این دستاورد ارزشمند ۱۵ سال پیش با کمک محققان پژوهشکده و اساتید دانشگاه شکل گرفت.

زالی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم بخش های جدیدی در کنار فعالیت های تحقیقاتی در اختیار بیماران و عرصه خدمتی قرار خواهد گرفت که ارتقای خدمات سلامت یکی از دستاوردهای آن است.

رییس دانشگاه  گفت: انعقاد این تفاهم نامه جهش ارتباطی نوینی در بخش های آموزشی و پژوهشی ایجاد خواهد کرد تا ملت شریف ایران در سایه این همگرایی و حرکت علمی از مواهب آن بهره مند شوند.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی نیز در این مراسم با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متولی سلامت بخش بزرگی از جامعه است، افزود: در کنار این مسوولیت های ارزشمند تلاش مجموعه دانشگاه برای توسعه همگرایی و تقویت علوم بالینی و پایه ستودنی است.

محمدجواد لاریجانی درباره فعالیت های مرکز پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: این مرکز با هدف تقویت علوم پایه در زمینه های مختلف فعالیت می کند.

لاریجانی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله همکاری پژوهشگاه دانش های بنیادی با دانشگاه افزود: همکاری در زمینه علم  نوروساینس و علوم شناختی با دانشگاه در حوزه های پزشکی از جمله همکاری های این دو نهاد است.

وی گفت: در دپارتمان انفورماتیک پژوهشگاه دانش های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک و نظری ریاضیات)، دستاوردهای مدل های ریاضی در میدان وسیعی در حوزه آزمایشگاه دارویی و تحقیقات پایه انجام شده که ماحصل آن دستاوردهای عظیم در ارتقای دانش است.

لاریجانی از آغاز فصل جدیدی از همکاری های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه دانش های بنیادی خبر داد و افزود: توسعه و بهره مندی از به روز ترین تجهیزات "ام آر آی و سی تی اسکن"  تا کیفیت هفت تسلا بخشی از  این همکاری ها ست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تفاهم نامه همکاری های علمی تخصصی میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه دانش های بنیادی در تحقیقاتی بین رشته ای بر پایه زمینه های علوم پزشکی با استفاده از فناوری های نوین نرم افزاری  امضا شد.

این مراسم  با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه و پژوهشگاه دانش های بنیادی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

برچسب‌ها کرونا امضای تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا امضای تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی کرونا امضای تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی دانشگاه و پژوهشگاه دانش های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تفاهم نامه رییس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان