Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:22:58 GMT

کسب مهارت، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغال است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۴۵۷

کسب مهارت، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغال است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور موجب شده تا کسب مهارت، راه گذر از وضعیت فعلی به وضع مطلوب باشد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت استان که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: امروز اگر برخی از هموطنان برای یافتن شغل مناسب خود کسل شده‌اند تنها به سبب اندیشیده نشدن تدابیر لازم جهت استفاده از سرمایه‌های انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه برخی موضوع مهارت افزایی را جدی نمی‌گیرند در حالی که در 25 سال آینده مهارت، سلطنت خواهد کرد و تنها افرادی که علاوه بر دانش کافی، مهارت لازم را کسب کرده‌اند می‌توانند به آسودگی به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی با بیان اینکه پیوست مهارت، لازمه دستیابی به توسعه و پیشرفت است و همچنین توسعه پایدار نیز در گرو مهارت نهفته افزود: شورای مهارت باید از چهار شورای عالی ملی همچون، شوراهای عالی کار، رفاه، اشتغال و مهارت وام گیرد در حالی که در گفتمان ملی تا کنون به این مهم پرداخته نشده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه مدرک گرایی موجب شده تا توجه به کسب مهارت از بین رود، گفت: وظیفه شورای مهارت استان قزوین توجه به این مهم است و باید با برنامه ریزی دقیق فضایی را برای جوانان مهیا کند که در کنار علم اندوزی، اقدام به کسب مهارت نمایند.

بانوان، 65 درصد جمعیت آموزشگاه‌های آزاد کشور را تشکیل می‌دهند

وی با بیان اینکه خود اشتغالی در شرایط فعلی اقتصاد یک راه نجات به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هیچ رشته‌ای همچون مهارت افزایی، تکثر و تنوع در حوزه اشتغال را ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 17 هزار و 700 آموزشگاه عالی در سراسر کشور وجود دارد، عنوان کرد:  65 درصد آموزشگاه های آزاد را زنان  تشکیل می‌دهند این در حالی است که این آمار در استان قزوین از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

هاشمی با تاکید بر اینکه مهارت بهترین مسیر برای دستیابی به شغل است اما متاسفانه در ایران این مسأله جدی گرفته نمی‌شود، اظهار داشت: فرد با داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای، در خارج از کشور ارزش بیشتری نسبت به داخل کشور دارد در حالی که بسیاری از افراد به همین سبب به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: ارزش گذاری نسبت به مهارت و رشد اقتصادی در گرو نوع توجه به پایه‌های اقتصادی نهفته و مهارت افزایی امری مهم در رونق اقتصاد کشور به شمار می‌رود.  

وی با بیان اینکه باید برای تغییر دیدگاه مردم از مدرک گرایی به مهارت افزایی کار فرهنگی صورت گیرد، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده دلیل عمده تصادفات جاده‌ای خطاهای انسانی است به همین سبب بیش از 700 هزار راننده درون و برون‌شهری تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا از طریق این نوع از فرهنگ‌سازی انار تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تا عیدفطر در قزوین ادامه داردقدردانی مردم ‌از مدافعان سلامت با رعایت نکات بهداشتی / ‌سیر ‌ابتلا‌ به ‌کرونا‌ در قزوین ‌نزولی شد + فیلمانباری‌های مجاور بازار تاریخی قزوین باید به بیرون شهر منتقل شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر دانشجویی باید در کنار درس خود اقدام به کسب مهارت نماید تا اگر به واسطه تحصیل نتوانست شغل مناسبی بیابد به سبب مهارت خود شاغل شود.

هاشمی عنوان کرد: اتاق بازرگانی و تمامی تشکل‌ها و گروه‌های مرجعی که بخشی از افکار فعال جامعه را کنترل می‌کنند باید با برنامه ریزی مدون و در طی زمان‌بندی مشخص تلاش کنند تا تمام کارگران بخش صنعت آموزش‌های مهارتی را کسب کنند زیرا قزوین قطب صنعت است و این ظرفیت را دارد که قطب مهارت نیز باشد.

رقابت محصولات ایرانی با بازارهای خارجی در گروه کسب مهارت نهفته است

وی افزود: راه رقابت محصولات ایرانی در بازارهای بین‌المللی نیز به کسب مهارت منتج می‌شود زیرا افزایش کیفیت محصول با علم تنها به دست نمی‌آید و باید برای دستیابی به محصولی با کیفیت و قابل رقابت، به مهارت کافی دست یافت.

هاشمی اظهار داشت: تنها سه استان در کشور مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای دارند و یکی از این مراکز نیز در استان قزوین قرار دارد اما متاسفانه این مرکز تنها نزدیک به 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لازم است که این پروژه در زمانی کوتاه تکمیل شده به مرحله بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین مدیران باید توجه داشته باشند تا تنها به افرادی که مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دارند، تسهیلات و وام اعطا کنند زیرا در غیر این صورت تسهیلات دریافتی در جایگاه واقعی خود خرج نشده و حرکت چرخ اقتصاد کند خواهد شد.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز گردشگری تنها صنعتی است که سرعت تکنولوژی چندان تاثیری روی آن ندارد اما این سرعت بر سایر صنایع اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزان می‌توانند با حداقل مصرف آب و یا حتی بدون خاک بهترین محصول را به بازار ارائه کنند، گفت: مهارت افزایی سبب یکه تازی در بازارهای اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: پایه مهارت باید بر آموزش و پرورش استوار باشد به نحوی که دانش آموزان متوسطه اول و دوم حتما باید مهارت کافی را کسب کرده و بعد به مرحله تحصیلی دیگر قدم بگذارند.

هاشمی عنوان کرد: پنج هزار و 400 استاندار آموزشی تا کنون ثبت شده در حالی که باید دو هزار استاندار آموزشی دیگر برگرفته از مهارت های جدید و یا بازنگری مهارت‌های قبلی به آنها اضافه شود.

سال آینده بهار کار آموزش‌های آزاد خواهد بود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته است جای خود را در کشور باز کنند به همین سبب در نظر داریم تا 80 درصد از آموزش‌ها و دسترسی به مهارت‌های سطح اول تا سوم را به آموزشگاه‌های آزاد اعطا کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بستر رشد آموزشگاه‌های آزاد در استان فراهم  و دسترسی به مهارت‌های سطوح 5 و 6 در استان ایجاد شود.

دپارتمان تخصصی تقویت مربی باغداری به استان قزوین اعطا می‌شود

وی با بیان اینکه دپارتمان تخصصی تقویت مربی باغداری به استان قزوین اعطا می‌شود، گفت: به این ترتیب هر فردی در ایران علاقمند به امورش رشته باغبانی است باید در این دپارتمان تخصصی مهارت افزایی کند.

هاشمی عنوان کرد: همچنین در صورت اعلام آمادگی از سوی اتاق بازرگانی استان قزوین، مجوز تاسیس مجتمع فنی به این استان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ی

R7541/P/S6,63/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار دانشگاه فنی و حرفه ای اقتصاد مقاومتی وزارت کار دانشگاه فنی و حرفه ای تولید ملی اقتصاد مقاومتی کار و رفاه اجتماعی آموزشگاه های آزاد معاون وزیر تعاون مهارت افزایی فنی و حرفه ای کسب مهارت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است