Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:46:22 GMT

جایگاه سلامت و بهداشت استان قزوین باید ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۰۰۷۴

جایگاه سلامت و بهداشت استان قزوین باید ارتقا یابد

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی عصر سه شنبه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با دکتر نامدار رئیس دانشگاه و معاونان این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی پس از شنیدن گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و مهار آن در استان اظهار داشت: فعالیت شما در مقابله با کرونا بسیار قابل توجه و ایثارگرانه بوده و توانسته اید این ویروس را در استان مهار کرده و مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون شک سلامت و امنیت دو نعمت پنهان است که تا انسان آن را از دست ندهد قدر دان آن نیست و ما نیز شاید در این شرایط به اهمیت سلامتی بیش از گذشته پی برده ایم و نقش کادر درمانی و پرستاری در این شرایط بی بدیل است.

قزوین در حوزه سلامت وضعیت خوبی ندارد

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم بیان کرد: به دلیل جایگاه نامناسب بودجه استانی، فرسودگی بیمارستانها و بی توجهی به تأمین تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی متأسفانه از نظر سلامت و بهداشت شرایط خوبی نداریم و این تلاش شما دیده نمی‌شود و همچنان شاهد نارضایتی هستیم.

وی گفت: شاید یکی از علت‌های این عقب ماندگی این است که ثبات مدیریتی در استان خیلی کم است و چون مدیران سیاسی جابجا می‌شوند و هر کس تلاش می‌کند نیروی خود را به عنوان مدیر تعیین کند به دنبال عقب افتادگی‌ها نیستیم.

جابجایی در دانشگاه علوم پزشکی حتماً تخصصی باشد.

سیاهکلی اضافه کرد: در همین چند سال اخیر قزوین تعداد شش استاندار عوض کرده و بعد از ۴۰ سال هنوز سهم خواهی می‌کنیم و به حوزه تخصصی بی تفاوت هستیم در حالی که بر اساس رفاقت نباید مدیر تعیین کنیم و چون افراد سر جای اصلی خود نیستند کسی فکر نیازهای استان نیست.

وی یادآور شد: تغییرات مدیریت باید به یک تحول منجر شود در غیر این صورت هیچ نفعی برای مردم ندارد و ما در این یک سال عمر باقیمانده دولت بارها به استاندار محترم تاکید کرده ایم که ما مدیر معرفی نمی‌کنیم و شما هم مدیران را جابجا نکنید تا با ثبات مدیریت بتوانیم کاری انجام دهیم و از مدیران پاسخ بگیریم اما باز هم شاهد تغییر مدیرانی هستیم که خودشان منصوب کرده اند.

سیاهکلی گفت: بزرگترین چالش ما این است که از یک بیماری جابجایی مدیر رنج می بریم و چون سیاسیون ما استان را شرکت سهامی خاص می‌دانند هر روز یک مدیر معرفی می‌کنند و به تخصص و توان و شاخص‌های فرد کاری ندارند و این مشکل موجب عقب ماندن استان از چرخه توسعه شده است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی حتماً باید جابجایی‌ها بر اساس تخصص باشد و هیچ توصیه‌ای را از نماینده نپذیرید تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

سیاهکلی با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی بیمارستان‌های قدیمی تصریح کرد: از سال‌های گذشته دو بیمارستان بوعلی و شهید رجایی وضعیت خوبی نداشته و به دلیل فرسودگی و ظرفیت کم نتوانسته خدمات مناسبی به بیماران ارائه کند و مردم از خدمات آن راضی نیستند و باید برای آن فکری کنیم.

وی گفت: جان انسان‌ها در دست شما پزشکان است و باید درمان و نجات جان آنها را جدی بگیریم و با جذب پزشکان متخصص و فوق متخصص به نیازها پاسخ دهیم.

برای کمک به تأمین تجهیزات بیمارستانی آمادگی دارم

سیاهکلی در ادامه گفت: شرایط ما در مجموع خوب نیست و باید برای بهبود شرایط بیمارستان‌های بوعلی و شهید رجایی یک طرح عملیاتی بیاورید و هر جا نمایندگان می‌توانند کمک کنند از این ظرفیت استفاده کنید تا خدمت رسانی بهبود یابد.

وی اظهار داشت: شما پزشکان در واقع نخبگان جامعه هستید و نباید کاسب کارانه به این حرفه نگاه کنید البته ولت هم وظیفه دارد زمینه یک زندگی با درآمد خوب را برای شما مهیا کند تا سلامت انسان‌ها آسیب نبیند.

سیاهکلی اضافه کرد: وقتی دانشگاه آزاد اسلامی توانسته اساتید شاخصی را جذب کند شما هم در دانشگاه علوم پزشکی باید بتوانید افراد فوق تخصصی را به استان بیاورید و برای تربیت دانشجویان پزشکی توانا از آنها استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: موشک نقطه زن ساخته ایم اما سلامت و معیشت مردم را نمی‌توانیم حل کنیم چون از مدیران توانا در بسیاری از حوزه‌ها استفاده نمی‌کنیم.

سیاهکلی اظهار داشت: وقتی هنوز کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی داریم و اعتبار سلامت مردم به سختی تأمین می‌شود نباید همچنان دولت اموال اضافی نگهدارد و هزینه‌های خود را افزایش دهد و بهتر است با کاهش تصدی گری و فروش اموال مازاد برای حل مشکلات کشور اقدام کند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حیات و ممات مردم با شما پزشکان است و باید از این فرصت خدمت بخوبی استفاده کنید و خدمتگزار مردم باشید.

وی اضافه کرد: ای کاش ما مدیران با امکاناتی که در اختیار داریم کمی مردانه عمل کنیم و خدمت به مردم را سرلوحه همه برنامه‌های خود قرار دهیم.

سیاهکلی اظهار داشت: آمادگی کامل داریم تا ئر کنار شما برای ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی، افزایش تخت‌های بیمارستانی و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده و بهبود شرایط سلامت استان در مجلس پیگیری لازم را انجام دهیم.

در ادامه معاونان و مدیران دانشگاه ضمن ارائه گزارش‌های کوتاهی از حوزه مأموریت خود مشکلات و درخواست‌های خود را با منتخب مردم در میان گذاشتند و خواستار کمک به حل آنها شدند.

کد خبر 4924042

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی حوزه بهداشت و درمان ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان مواسات زلزله بیرجند ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست