Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:57:49 GMT

محدوده منطقه آزاد انزلی به بیش از ۱۰ هزار هکتار رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۰۳۹۳

محدوده منطقه آزاد انزلی به بیش از ۱۰ هزار هکتار رسید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،با اضافه شدن فرودگاه سردارجنگل بعنوان زیرساخت ترانزیتی مهم و اراضی صنعتی به محدوده این منطقه، ظرفیت جذب و توسعه سرمایه گذاران تولیدی در این منطقه به بیش از ۱۰ برابر وضع موجود افزایش می یابد، موضوعی که موجبات چند برابر شدن ظرفیت‌های این منطقه در عرصه های صادراتی و اشتغالزایی استان و کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح توسعه محدوده این منطقه که در قالب لایحه دولت تقدیم مجلس شد، موضوع تغییر نام مطرح نبوده بلکه تنها توسعه محدوده منطقه مورد هدف دولت محترم بوده لذا افزودن پیشوند گیلان به منطقه آزاد انزلی؛ توسط مجلس شورای اسلامی بعنوان مرجع قانون گذار کشور مطرح شده است.

این سازمان در راستای ایفای نقش پیشران خود به عنوان محور توسعه استان گیلان با تکیه بر بهره‌برداری حداکثری از تمامی ظرفیت ها و امکانات استانی و تامین زیرساخت های لازم جهت حضور موثر در کریدورهای بین المللی و اتحادیه ها بویژه اتحادیه اوراسیا بوده و این امر، مهمترین راهبرد سازمان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی از مزایای این منطقه است. این منطقه می تواند آزمونه ای (پایلوت) برای ایجاد مرکز مالی بین المللی باشد .

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان منطقه آزاد انزلی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی