Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، میررضا مجیدی عصر سه شنبه در پنجمین جلسه کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: گسترش ابداعات و محصولات دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا، عامل تغییر نگرش جامعه به دانشگاه و تثبیت اعتماد عمومی مردم نسبت به علم شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با پیشرفت‌های علمی و فناوری خود توانستند مسئولیت پذیری خود را به جامعه عرضه نموده و به نقطه امید و برقرار کننده امنیت روحی و اجتماعی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها در عرصه مقابله با کرونا گفت: کرونا با وجود رنج‌ها و تهدیدهایی که متوجه جامعه کرده، فرصت‌هایی نیز برای دانشگاه‌ها در عرصه آموزشی و فناوری فراهم آورده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به موازات ادامه روند آموزشی به صورت الکترونیکی و مجازی توانستند در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی خود در زمینه محصولات دانش بنیان با کیفیت مطلوب و قیمت پایین پیشرفت‌های قابل توجهی کنند.

رویکرد جامعه به دانشگاه‌ها مثبت شده است

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این جلسه اظهار داشت: کرونا به نقطه عطفی برای تغییر و پیشرفت در برخی کشورها از جمله کشورمان شده به طوری که رویکرد جامعه به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این بحران مثبت شده است.

حسن ولی زاده افزود: دانشگاه‌ها در این برهه توانستند با عملکرد عالی در عرصه ابداعات دانش بنیان به اعتماد جامعه دامن بزنند.

وی بر توانمندی بالای مراکز رشد و فناوری در حل مشکلات جامعه تاکید کرده و گفت: توانمندی‌های موجود در عرصه محصولات دانش بنیان، باید به شکل بهینه و متمرکز مدیریت شود.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: از مراجع قانونی و سازمان‌های مرتبط با ارائه مجوز به تولید محصولات مرتبط در عرصه مقابله با کرونا و بالاخص سازمان غذا و دارو می‌خواهیم ضمن تسریع بررسی امور و شفاف سازی دلایل پذیرش یا رد نمودن طرح‌ها، این کمیته و سایر مراجع را یاری کنند.

کد خبر 4924195

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تبریز ویروس کرونا شرکت دانش بنیان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا دانش بنیان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به مناسبت ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر پیامی را صادر کرد متن پیام به این شرح است:

جامعه کارگری بعنوان نماد ارزشمند پویایی، تلاش و موتور محرک اقتصاد کشور، بعنوان اولویت اساسی و یکی از ارکان رشد، تعالی و پیشرفت جامعه و استقلال و خودکفایی ملی محسوب می شود.

کارگران با عزمی راسخ و اراده ای سترگ، مبنای تحقق آرمان های امام راحل (ره) و راهبرد مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم بوده و ارتقای جایگاه ارزشمند کار و کارگری و در نهایت شکوفایی انقلاب اسلامی ایران بر پایه ی تلاش و همت آنان استوار است و خوشبختانه تجربه ی تاریخی ملت قهرمان ایران ثابت نموده است که جامعه عظیم کارگری کشور در جریان انقلاب مردمی ایران اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و در صحنه های حساس و مختلف کشور تاکنون نقش سازنده و بی بدیل داشته و در نیل به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز سعی و کوشش وافر و به سزایی به انجام رسانده است.

اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات تلاش گران عرصه جهاد اقتصادی کشور، فرا رسیدن روز کارگر را به جامعه کارگری استان سمنان تبریک عرض نموده و با آرزوی توفیق و سربلندی همه خدمتگزاران میهن اسلامی، امیدوارم با حرکت جهادگونه، همراه با خلاقیت و نوآوری این قشر عظیم، شاهد پیشرفت روزافزون ایران سرافراز اسلامی باشیم.

کد خبر 6092869

دیگر خبرها

  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم