Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:25:42 GMT

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۳ اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۶۰۰

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۳ اردیبهشت

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم  چهار  میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر رساند. از این تعداد  تا به حال ۶ هزار و ۷۳۳ نفر فوت کردند و ۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر بهبود یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: درس‌نامه‌هایی برای ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان که به شبکه تلویزیونی آموزش، تلفن همراه هوشمند و شبکه شاد دسترسی ندارند، تدوین و توسط راهبران آموزشی برای آنها ارسال شد؛ از زمان آغاز شیوع کرونا فضای آموزشی مجازی استان سمنان پیشرو بود و  استان سمنان در شاخص های این سبک آموزشی و استفاده از شبکه شاد رتبه برتر را دارد و تنها سمنان به همراه شهر تهران در این خصوص از میانگین کشوری بالاتر هستند.

*

رضا زارع زاده مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان گفت: ۲ دستگاه دیالیز به همت کمک‌های خیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به بیمارستان ولایت این شهر اهدا شد و  براساس توافق و قرارداد قبلی بین قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با تامین بودجه از محل کمک‌های مردمی، مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال به حساب دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه استان سمنان به منظور خرید یک دستگاه دیالیز واریز شد که طبق توافق، دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خرید دستگاه دوم دیالیز را متعهد شد. 

*

حجت‌الاسلام علی شکری  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در آستانه شب‌های قدر  گفت: مساجد فقط ۲ ساعت در شب‌های قدر و با رعایت شرایط بهداشتی تعیین‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باز است و بنا بر مصوبه و مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد استان‌هایی که وضعیت قرمز کرونا ندارند، با رعایت شرایط بهداشتی تعیین شده بلامانع است.

*

علیرضا شربتدار سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان گفت: ۴۷ درصد از درآمدهای اسفند ۹۸ شهرداری نسبت به زمان مشابه سال قبل آن محقق نشد و بیماری کرونا  نیز ۱۷۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم به شهرداری سمنان خسارت وارد کرد و با اینکه روزهای پایانی سال که معمولا روزهای پر رونق بازار است در سال گذشته به علت شیوع کرونا علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، اصناف، کسب و کار و شهرداری را با کاهش درآمد روبرو کرد.  

*

فرزین یغمایی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان گفت: کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه ۲۷ دستگاه تجهیزات پزشکی به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به بیماران کرونایی استان اهدا کردند.

و این تجهیزات پزشکی در راستای کمک به درمان بیماران کرونایی با کمک‌های  اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه خریداری شد.  

*

سرهنگ حسین پیوندی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: مشمولان رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی می توانند از مهلت یک‌ساله معرفی بهره‌مند شوند و در ماه‌های گذشته به علت شیوع ویروس کرونا وضعیت کشور در شرایط خاص و جامعه نیاز مبرم به کادر درمانی داشته است لذا جمعی از مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تا اول اردیبهشت‌ماه فراخوان شدند و بدون نیاز به طی کردن دوره آموزشی در بدو خدمت و با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح به کادر درمانی بیمارستان‌های نیروهای مسلح پیوستند.  

*

 احسان بینش معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : مسجدهای منتخب این شهرستان فقط برای برگزاری آیین شب‌های قدر به مدت ۲ ساعت بازگشایی شده و دائمی نیست و مساجد منتخب علاوه بر رعایت قراردادهای بهداشتی باید پذیرش افراد در قسمت سرپوشیده ، حداکثر با ۲۵ درصد ظرفیت و به صورت صف نماز جماعت انجام شود.

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا سمنان بسته خبری ویروس کرونا سمنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شب های قدر سمنان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمینه و بیشینه دمایی شانزدهم اردیبهشت در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  کارشناسان هواشناسی کمینه و بیشینه دما‌های امروز مناطق مختلف استان سمنان را اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی نوزدهم اردیبهشت در سمنان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت در سمنان
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • اخبار کوتاه ۱۶ اردیبهشت
  • کمینه و بیشینه دمایی شانزدهم اردیبهشت در استان سمنان
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت