Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت در حالی از وجود ۱۰۰ پروژه تولید واکسن‌ کرونا در جهان خبر داد که گفته می‌شود تعدادی از این پروژه‌ها با پیشرفت‌ رضایت‌بخشی همراه بوده اما بودجه پیش‌بینی شده کافی نیست.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در سطح جهان همچنان در حال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی خبر از کسب موفقیت‌هایی امیدوارکننده در رابطه با تولید واکسن‌های پیشگیری و  درمان بیماری کووید۱۹ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرده است که از زمان شیوع کرونا تا به امروز تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان برای دستیابی به یک واکسن موثر در پیشگیری و همچنین درمان این بیماری صورت گرفته است.
به باور مسئولان سازمان بهداشت جهانی، چند پروژه پیشرفت‌های بسیار خوبی در این رابطه داشته‌اند. در عین حال، سازمان بهداشت جهانی از محدود بودن بودجه پیش‌بینی شده برای تولید این واکسن‌ها و تحقیق در این حوزه، ابراز ناخرسندی کرده است.

افزایش بودجه تحقیق و پژوهش

سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۲ مه) با انتشار گزارشی خبر از کسب موفقیت‌هایی در عرصه تولید واکسن کرونا داده است.
بر اساس اظهارات تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، تا کنون مبلغ هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برای پروژه‌های تحقیق و پژوهش پیرامون تولید واکسن پیشگیری و درمان بیماری کووید۱۹ پول جمع‌آوری شده است.
رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک گفت‌وگوی ویدیویی از محل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد از پیشرفت‌های حاصله در این زمینه خبر داده است.

تدروس ادهانوم اعلام کرده است که بر اساس ارزیابی‌های دو ماه پیش کارشناسان، زمان مورد نیاز برای تولید واکسن ضد کرونا حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه تخمین زده می‌شد. رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته است که اکنون می‌توان نسبت به تسریع دوره تولید چنین واکسنی خوش‌بین بود.
رئیس سازمان بهداشت جهانی از وجود هفت یا هشت پروژه موفق در عرصه تولید واکسن کرونا سخن گفته است. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در سطح جهانی حدود ۱۰۰ پروژه در رابطه با یافتن واکسن پیشگیری و درمان کرونا به طور هم‌زمان جریان دارند.
ادهانوم از هفت یا هشت پروژه موفق نامی نبرده است. او تنها به گفتن این موضوع بسنده کرده است که ۴۰ کشور، سازمان و بانک برای دستیابی به واکسن کرونا بودجه اختصاص داده‌‌اند.
اما به باور او، برای تحقیق و به‌خصوص تولید واکسن پیشگیری در مقیاس بالا این بودجه ناکافی است.
رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته است که پس از آزمایش بالینی این واکسن، برای تولید آن به میزان نیاز همه کشورهای جهان، به بودجه بیشتری نیاز وجود دارد.

همکاری با دانشمندان

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که از ماه ژانویه به این سو با هزاران دانشمند و محقق در سطح جهانی بر سر دستیابی به یک واکسن موثر در پیشگیری و درمان کرونا همکاری کرده است.
تدروس ادهانوم گفته است که این همکاری هم در سطح آزمایش بر روی حیوانات و هم در عرصه آزمایش بالینی صورت گرفته است.
به باور رئیس سازمان بهداشت جهانی، ویروس "سارس-کوو-۲" یک ویروس کشنده با ضریب شیوع بسیار بالا است. ادهانوم تاکید کرده است که این ویروس عملا درس‌های آموزنده و در عین حال دردآوری برای همه کشورها داشته است؛ از جمله اینکه کشورهای مختلف جهان به اهمیت کارآمدی سامانه درمانی ملی و منطقه‌ای پی برده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون نفر عبور کرده و حدود ۲۸۶ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند./ دویچه وله
 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا تولید واکسن سطح جهان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟