Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری 5G به زودی بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت و با گذر زمان افراد شاهد ساخت تلفن‌های همراه با حضور این فناوری هستند. این فناوری در کنار فواید و سرعت بالای خود ایراداتی دارد.

برای مثال هزینه ساخت دکل‌ها و میزان انرژی مصرف شده از طریق این سرویس بسیار بالاتر از نمونه حال حاضر 4G است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشات متعدد این فناوری حدود چهار برابر بیشتر از 4G انرژی را به خود اختصاص داده و آن را مصرف می‌کند.

تاثیر 5G بر روی گوشی‌ها و برتری گوگل از سامسونگ

قدرت و مصرف انرژی فناوری 5G بر روی گوشی‌های هوشمند نیز تاثیرات خاص خود را دارد. همانطور که قابلیت 4G در ابتدا باعث داغ شدن تلفن‌های زمان خود می‌شد این فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که هر فناوری مدرن این چنینی معمولا از پردازنده‌های موجود گوشی‌ها قوی‌تر است. با توجه به قدرت این فناوری به نظر می‌آید که شرکت سامسونگ در انتخاب باتری و پردازنده خود برای تلفن‌های Galaxy S20 کوتاهی کرده است. در مقابل این شرکت، گوگل و ال‌جی توانسته‌اند راه عاقلانه‌تری را پیش بگیرند.

بر اساس شایعات منتشر شده این دو شرکت از پردازنده‌ Snapdragon 765 بر روی گوشی‌های پیکسل و ال‌جی G9 استفاده خواهند کرد. گفتنی است که پردازنده Snapdragon 865 دردسرهایی با خود به همراه دارد که در مدل‌ قرار داده شده بر روی گوشی گوگل وجود ندارد. به عنوان مثال اگر کاربری بخواهد تا سرعت دریافت و پردازش فناوری 5G خود را افزایش دهد ناچار است تا به یک متخصص مراجعه کند تا تلفن وی را از لحاظ سخت افزاری تنظیم کند. در این تنظیمات نه تنها گوشی مورد خطر تغییرات قرار می‌گیرد بلکه کاربر نیاز دارد تا مبلغی اضافه برای دسترسی به فیلتر mmWave پرداخت کنند.

در مقابل این پردازنده، مدل Snapdragon 765 نه تنها ارزان‌تر است بلکه خرجی هم بر روی دست خریداران نخواهد گذاشت. همچنین این پردازنده در حال حاضر از هر مدل دیگری با دکل‌های فناوری 5G همخوانی دارد. این در حالی است که Snapdragon 865 نه تنها قیمت پرچمدار‌ها را بالا می‌برد بلکه انرژی بسیار بالاتری را از باطری‌ها می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آیا فناوری 5G عامل افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا است؟!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل قابلیت جدید گوگل شرکت سامسونگ بر روی گوشی فناوری 5G گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی

ایتنا - در حال حاضر تلفن‌های همراه نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره ما پیدا کرده‌اند و شاید بتوان گفت که به اصلی‌ترین ابزاری که روزانه از آن استفاده می‌کنیم، تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل این سوال همواره پیش می آید که چگونه گوشی را سریع شارژ کنیم ؟
در دنیای امروزی که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است، مشکل عدم دوام باتری و نیاز مکرر به شارژ گوشی موبایل برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

عادات شارژ گوشی یا تلفن همراه متفاوت است؛ برخی افراد، قبل از خواب گوشی را شارژ می‌کنند، برخی دیگر آن را در ماشین شارژ می‌کنند درحالی که بعضی‌ها تنها و در صورت لزوم آن را شارژ می‌کنند.

در این مطلب با استناد به گزارش «بتا نیوز»، به بررسی روش‌های شارژ سریع باتری گوشی موبایل پرداخته خواهد شد.

این روش‌‌ها به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان ممکن و با کارایی بیشتر، باتری گوشی خود را شارژ کنید.

۱- بررسی دمای دستگاه؛ از شارژ کردن گوشی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری کنید

۲- استفاده از قابلیت Power Saving Mode (حالت صرفه‌ جویی در مصرف باتری) و عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام شارژ یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ

۳- شارژر را به درستی در سوکت قرار دهید

۴- از شارژر دیواری استفاده کنید و از شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از شارژرهای ماشینی یا به وسیله‌های دیگری مانند کامپیوتر خودداری کنید

۵- گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

۶- از شارژر اصل و سالم استفاده کنید 

۷- از شارژرهای فست استفاده کنید؛ یک شارژر فست به شما کمک می‌کند تا باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت به وضعیت شارژ کامل برسانید

۸- از پاوربانک اسفاده کنید؛ استفاده از پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را به صورت سریع شارژ کنید

دیگر خبرها

  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی