Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:32:53 GMT

وزیر ارشاد درگذشت پیشکسوت حوزه نشر را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۳۷۶۴

وزیر ارشاد درگذشت پیشکسوت حوزه نشر را تسلیت گفت

سید عباس صالحی در پیامی درگذشت حجت الاسلام بیوک چیت‌چیان پدر مهندس حمید چیت‌چیان و از پیشکسوتان حوزه نشر ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: درگذشت انسان وارسته و فرهنگ مدار، روحانی والامقام، پدر بزرگوارتان مرحوم حجت الاسلام حاج بیوک چیت چیان را که از پیشکسوتان حوزه نشر ایران بودند، صمیمانه تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه لیالی متبرک قدر از درگاه ایزد متعال علو درجات، رحمت واسعه و همنشینی با فرزند شهیدش برای آن عزیز از دست رفته و صبر و بردباری برای بازماندگان معزز مسالت دارم.

چیت‌چیان عمر خود را در راه نشر علوم دینی گذاشت

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب نیز در پیامی جداگانه، درگذشت این فعال فرهنگی، مدیر کتابفروشی مرتضوی و از پیشکسوتان عرصه نشر و کتاب را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت درگذشت بیوک چیت‌چیان مدیر کتابفروشی مرتضوی آمده است: خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای بیوک چیت‌چیان که سال‌ها در عرصه نشر و کتاب خدمت کردند و عمر خویش را در راه اعتلای فرهنگ و نشر معارف اسلامی مصروف داشت مایه تأثر و تالم گردید.

زنده یاد چیت‌چیان از دلسوزان فرهنگ و دانایی بود که با تأسیس کتابفروشی «المکتبه المرتضویه لاحیاء الآثار الجعفریه» در نجف اشرف و حضور حدود ۷۰ ساله در این عرصه و انتشار حدود ۱۰۰ عنوان کتاب در راه نشر معارف دینی پیش‌قدم بود و خودش تبدیل به بخشی از هویت فرهنگی شهر تهران شده بود و برای نیل به این اهداف ارزشمند حتی کتاب‌ها را به رایگان در اختیار مردم قرار می‌داد تا این کتاب‌ها خوانده شوند؛ این استمرار فعالیت گواه دلبستگی، علاقه و همت بی‌دریغ آن مرحوم در راه خدمت به کتاب است.

در ادامه این پیام آمده است: مدیر کتابفروشی مرتضوی علاوه بر اینکه عمر گرانمایه خود را با عشق در راه نشر علوم دینی و وصایای ائمه اطهار (ع) گذراند، با شروع جنگ تحمیلی فرزند شهیدش محسن چیت‌چیان که از فعالان حوزه کتاب بود را در راه اسلام و میهن عزیزمان تقدیم کرد.

حسینی‌پور در این پیام آورده است: مؤسسه خانه کتاب افتخار داشت اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در سلسله نشست‌های «تاریخ شفاهی کتاب» میزبان بیوک چیت‌چیان باشد و مصاحبه با این زنده یاد در سال ۱۳۹۸ در جلد دوم کتاب «تاریخ شفاهی کتاب» به انتشار رسید. اینجانب فقدان این چهره فرهنگی و یکی از بزرگان حوزه نشر و کتاب را به خانواده آن زنده یاد و اهالی فرهنگ ایران اسلامی بالاخص ناشران و کتابفروشان و علاقه‌مندان به کتاب تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسألت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیوک چیت‌چیان عصر دیروز دوشنبه، دار فانی را وداع گفت. وی مدیر انتشارات «المکتبه المرتضویه الحیاء الآثار الجعفریه» و کتابفروشی «مرتضوی» بود که بیش از ۶ دهه از عمر خود را به کار انتشار و فروش‌های کتب مذهبی اشتغال داشت. کتابفروشی او در خیابان ناصرخسرو از شهرت خاصی برخوردار بود. او در سال‌های گذشته در نجف اشرف نیز به شغل کتابفروشی اشتغال داشت.

کد خبر 423527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خواني کتاب انتشارات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیوک چیت چیان حجت الاسلام حوزه نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، متن پیام علی بخشی زاده به این شرح است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 
إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون

برادر عزیز و جانباز گرانقدر جناب آقای محمدرحمان نظام اسلامی

درگذشت جانسوز همسر مکرمه‌تان را تسلیت می‌گویم، برای آن بانوی پرهیزگار و مومنه، رحمت‌ واسعه و رضوان الهی و برای تمامی بازماندگان و متعلقین صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌ کنم.

علی بخشی زاده - معاون صدا 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما