Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:48:13 GMT

۸۲ درصد برنامه‌های پیشگیرانه در لرستان اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۳۹۴۶

۸۲ درصد برنامه‌های پیشگیرانه در لرستان اجرا شده است

ایسنا/لرستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: ۸۲ درصد برنامه‌های پیشگیرانه در استان اجرا شده است.

بیژن دارایی شامگاه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی لازم از فیوضات لیالی قدر اظهار امیدواری کرد در نتیجه اجابت ادعیه این ایام مبارک ملت ایران و به‌ویژه همکاران در دستگاه عدالت بتوانند با حفظ سلامتی بر مشکلات ناشی از بیماری کرونا فائق بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید کرد: امروز به‌ویژه بعد از مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بر همه متولیان و آحاد مردم یک تکلیف شرعی است که بتوانند هر کدام در حوزه کاری و حتی اجتماعی خود در راستای تحقق اهداف این شعار گام بردارند.

معاون قضایی دادگستری لرستان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در بدنه دستگاه قضایی را راهبردی راهگشا دانست و ادامه داد: همچون سال گذشته با بهره‌مندی از این ظرفیت و از رهگذر تقویت کارگروه‌های تخصصی و جلسات منظم یقیناً می‌توان بسیاری مشکلات و موانع فعالان اقتصادی به‌ویژه در بخش تولید را مرتفع کرد.

دارایی در تشریح برنامه‌های پیشگیرانه سال ۱۳۹۸ لرستان تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته با همت تمامی همکاران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سایر حوزه‌های دیگر و البته به پشتوانه رئیس‌کل دادگستری و حمایت‌های همیشگی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مدیران و کارشناسان ادارات مختلف آن معاونت از مجموع ۴۶ برنامه مصوب و ۹ برنامه شورای اجتماعی (با اهتمام ویژه در اجرای هدفمند و کیفی بر اساس طرح‌های توجیهی و البته با نگاهی بومی) توانستیم به‌طور میانگین ۸۲ درصد این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های سال گذشته در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی– اجتماعی، امنیتی- انتظامی، مردمی، وضعی، اطلاع‌رسانی، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی با حضور فعال اعضای شورای پیشگیری بر اساس نظرسنجی‌های غیررسمی خوشبختانه از دیدگاه عمومی و اهالی فن توانست که اعتماد و مشارکت عمومی را به گفتمان و برنامه‌های پیشگیرانه به خود جلب و مسیر را برای ادامه در سال جدید تسهیل کند.

معاون قضایی دادگستری لرستان با اشاره به دستاوردهای برنامه مربوط به پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان و تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی مطابق بخشنامه ریاست قوه قضائیه افزود: خوشبختانه در اجرای این برنامه دادگستری لرستان با ورود فعال، بی‌طرفانه و شجاعانه به‌ویژه به‌واسطه حضور، درایت و نظارت مستقیم مقام ارشد قضایی استان توانست بر تمام فرایند انتخابات نظارت و با رویکرد پیشگیری و قضازدایی حافظ سلامت و امنیت انتخابات باشد.

دارایی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه مربوط به انتخابات و در حالی که بسیاری از حوزه‌های انتخابیه استان (از جمله کوهدشت- رومشکان و پلدختر- معمولان) بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه جزو حوزه‌های حساس و دارای وضعیت امنیتی قرمز بودند و همواره در ادوار گذشته سلامت و امنیت انتخابات آن‌ها محل بحث و از نگرانی‌های استانی و حتی کشوری بود؛ اما خوشبختانه در مجموع از رهگذر اقدامات شایسته تمامی ستادها با بهره‌مندی از ظرفیت تمامی اعضای ستادها به‌ویژه نیروهای امنیتی و انتظامی به اذعان ارزیابی‌های رسانه‌ای و مردمی توانستیم سالم‌ترین و ایمن‌ترین انتخابات بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: الان و با توجه به تائید نهایی انتخابات در تمامی حوزه‌های استان از سوی شورای نگهبان با صراحت و صلابت می‌توانیم بگوییم که در این مسیر با رویکرد اصلی پیرو مطلق از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تکلیف شرعی تمامی نهادها و آحاد جامعه به مراقبت از آراء مردم به‌عنوان حق‌الناس و همچنین توصیه‌های ریاست قوه قضائیه با بهره‌مندی از تمام ظرفیت دستگاه قضایی در جهت حفظ سلامت و امنیت انتخابات توأم با رعایت بی‌طرفی توانستیم امیدواری مردمی را به اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی تبدیل و زمینه‌ای را فراهم که با کمترین حجم تخلفات و تشکیل پرونده و به‌ویژه کمترین اعتراضات به نتایج آراء در قیاس با ادوار گذشته رویکرد قضازدایی و اهداف عالی مدنظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز تحقق یابد و خاطره‌ای خوش در اذهان عمومی ماندگار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با تشریح چشم‌انداز معاونت خاطرنشان کرد: برای سال جاری نیز در مجموع ۴۰ برنامه مصوب و ۱۷ برنامه شورای اجتماعی در حوزه‌های مختلف برای اجرا به استان ابلاغ شده است که در همان ابتدای ابلاغ با تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق با بهره‌مندی از ظرفیت تمامی کارشناسان معاونت در تلاش هستیم بهتر از سال گذشته با استفاده بیشتر از ظرفیت نهادهای مردمی مطابق دستورالعمل جدید ریاست قوه قضاییه و البته با تأکید بیشتر بر جنبه کیفی برنامه‌ها بتوانیم در موعد مقرر و مطابق طرح‌های توجیهی آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

دارایی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه در خصوص نحوه مشارکت و تعامل با نهادهای مردمی ضمن معرفی سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام به آدرس www.sajam.scpd.ir) این سامانه را ظرفیت بسیار مناسبی در پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به بیماری کرونا دانست و اضافه کرد: در حال حاضر این سامانه با عضویت حدود ۱۱۰۰ دیده‌بان پیشگیری برای دریافت و پیگیری فوری گزارش راجع به تمامی آسیب‌های اجتماعی و جرائم (به‌ویژه در خصوص شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و ناقلان – عدم رعایت مقررات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا علی‌الخصوص از حیث رعایت مقررات و موازین بهداشتی در صنوف مختلف و حساس – اخلال‌کنندگان در امر تولید و توزیع کالای اساسی و مایحتاج عمومی و ...) آمادگی کامل دارد.

وی بیان کرد: تابه‌حال صرفاً در مورد مشکلات بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ گزارش از طریق این سامانه واصل و در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري لرستان دستگاه قضایی ستاد اقتصاد مقاومتی ماه مبارک رمضان مجلس شورای اسلامی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برنامه های پیشگیرانه دادگستری لرستان بهره مندی بیماری کرونا قوه قضائیه برنامه ها ریاست قوه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد