Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:20:41 GMT

مدلسازی استخوان بازو برای سهولت جراحی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۲۷۶

مدلسازی استخوان بازو برای سهولت جراحی

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عباسی کومله، دانشجوی رشته مهندسی پزشکی بیومکانیک در مقطع کارشناسی ارشد و مجری پروژه «مدلسازی تثبیت شکستگی پروگزیمال بازو توسط پیچ و پلیت در عمل‌های جراحی» اظهار کرد: روش کار ما در این پروژه از طریق مدل سازی نرم افزاری با استفاده از داده‌های پزشکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با اشاره به روند کار در این پروژه افزود: در ابتدای کار روی پیچ و پلیت چند حالت را بررسی و تکنیک‌های جراحی را روی آن پیاده سازی کردیم که بدانیم از لحاظ مکانیکی تثبیت شکستگی استخوان بازو توسط پیچ و پلیت با چه شرایط و ویژگی‌هایی دارای استحکام بیشتری است.

او با بیان اینکه مدلسازی کمک می‌کند که جراحی با اطمینان و دقت بالاتری انجام شود، گفت: در حال حاضر بدون مدل سازی تمام جراحی‌ها از جمله بازو انجام می‌شود و تماما بر اساس تجربه و احتمالات پزشک صورت می‌گیرد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه شکستگی در استخوان به صورت استاندارد نیست و می‌تواند شکل و زوایای مختلفی داشته باشد، تصریح کرد: با مدل‌سازی شرایط جراحی مختلف، پایگاه داده‌هایی بوجود می‌آید که پزشک بر اساس آن می‌تواند تثبیت شکستگی را با استفاده از نکات حاصل شده از مدلسازی‌های صورت گرفته بر روی شکستگی‌های مشابه، انجام دهد.

به گفته این محقق به صورت کلی، شکستگی را در این مدل سازی اختصاصا برای بازو طراحی کرده ایم که پزشک می‌تواند از دیتا‌های این مدل سازی بهره ببرند.

او افزود: پزشک وقتی شکستگی را تثبیت می‌کند انتخاب نوع پلیت و تعداد پیچ‌ها مهم‌ترین موضوع است که پزشکان بر اساس سی تی اسکن بیمار و تجربه پیچ و پلیت‌ها را انتخاب می‌کنند.

عباسی با اشاره به پارامتر‌هایی که با مدل سازی تحلیل می‌شوند و کار پزشک را آسانتر می‌کند، ادامه داد: تعداد پیچ، مکان پلیت، نوع پلیت و شرایط استخوان بیمار از جمله مواردی هستند که با این مدل سازی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: مدل سازی را با استفاده از سی تی اسکن فرد سالم شبیه سازی می‌کنیم، سپس نرم افزار مدل سه بعدی بدست می‌آوریم و با اعمال شرایط مشابه در بدن بر روی آن، تثبیت شکستگی با شرایط مختلف، تحلیل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو دانشگاه امیرکبیر مدل سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین، در فضای مجازی نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است.

وی گفت: صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

کد خبر 6090813 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • صورت بازیکن تیم آلمانی را خُرد کردند!
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • پنالتی عبدالکریم حسن، هر دو دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است