Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه های اجرایی تا پایان خرداد ماه امسال نسبت به واگذاری اموال مازاد و قابل واگذاری خود اقدام کنند.

حسین کلانتری در نشست شورای برنامه ریزی با حضور تاجگردون جلسه به سازو کار اجرای ماده ۲۱ بحث پرداخت پاداش پایان خدمت از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: همه دستگاه های اجرایی تا پایان خرداد ماه امسال اموال مازاد و قابل واگذاری خود را احصاء و نسبت به واگذاری آنها براساس دستورالعمل ها و قانون اقدام کنند.

استاندار تاکید کرد: جذب اسناد خزانه ۹۸ که به دلیل بیماری کرونا با وقفه مواجه شد تا پایان شهریورماه امسال برای جذب صددرصدی آن از سوی دستگاه های اجرایی باید اقدامات لازم به عمل آید.

وی تاکید کرد: به دلیل انقباضی بودن بودجه، امسال منابع اعتباری در حوزه های عمرانی و جاری باید با دقت کامل و با صرفه جویی مدیریت و هزینه شوند.

استاندار به دستگاه های اجرایی توصیه کرد: در سال جهش تولید باید همه نگاه ها به سمت تولید و اشتغال باشد.

حسین کلانتری گفت: با توجه به اینکه بیماری کروناویروس وقفه ای و مشکلاتی در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم ایجاد کرد باید با تمام توان و ظرفیت و جهادی در این حوزه پای کار باشیم.

وی یادآور شد: اجرای ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان در این استان آغاز شده است که چرخه مالی و اشتغال بالایی را ایجاد می کند. 

حسین کلانتری تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان در طرح تکمیلی یعنی تولید دو برابر و اشتغال دو برابر اعلام آمادگی کردند و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به گرفتن تخصیص های بودجه ای در هیمن ابتدای سال به دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: پروژه هایی که در سال ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و مهم هستند در اولویت تکمیل شدن قرار بگیرند.

گفتنی است که شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد و با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه سه دستور کار، اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سال ۱۳۹۹ استان، مصوبات کارگروه امور زیربنایی با پنج طرح اقتصادی و تولید و موضوع واگذاری مجموعه فرهنگی و هنری دوگنبدان به پارک علمی و فناوری بررسی شد.

در ادامه جلسه موضوع اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای امسال استان به مبلغ ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پنج طرح اقتصادی و تولیدی که در کمیته امور زیربنایی مصوب شده بود در این شورا بررسی و با رای گیری الکترونیکی بین اعضا به تصویب نهایی رسیدند.

در این نشست موضوع واگذاری مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوگنبدان به پارک علمی و فناوری مورد بررسی قرار گرفت و با نظر اعضا و رای گیری الکترونیکی به پارک علمی و فناوری اختصاص داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی غلامرضا تاجگردون استاندار دستگاه های اجرایی حسین کلانتری تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سهم هر بانک در استفاده از نقدینگی بایستی به میزان استفاده آنها از ابزارهای نوین برای تامین مالی تولید باشد گفت: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا  توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگر‌کمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید  یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب و‌کار انها  باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و  میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت  خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از  ابزارهای تامین مالی  از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت  به بیش از 270 همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

150همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

وی با اشاره به اینکه مجموعا 150همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت:  در دولتهای قبل فقط 54همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به 19 درصد درسیده و تا امروز 117 همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه