Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن اسعدی، مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: بر اساس مأموریت سازمانی مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای ارزش‌آفرینی پایدار در بالاترین سطح ممکن از مخزن گازی مشترک، پالایشگاه هفتم امسال که سرآغاز سومین سال راهبری پالایشگاه بعد از فرآیند تحویل و تحول است، اقدام‌های مهمی برای تولید پایدار در برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مطالعات افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه از ۵ درصد به ۱۰ درصد و آزمون میدانی در هر چهار ردیف گازی واحد‌های پایین‌دستی و همچنین مهار هدر رفت‌ها از جمله سوزاندن گاز‌های ارسالی به مشعل غیرعادی را در دستور کار داریم، برنامه‌ها نیز تدوین شده و در حال پیگیری و اجراست.

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در ادامه به اولویت‌های اصلی این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات دوره‌ای سطح B سه دستگاه از توربوکمپرسور‌های صادرات و انجام تعمیرات و عملیاتی کردن دو دستگاه توربوکمپرسور از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در فاز‌های ۱۷ و ۱۸ است.

اسعدی افزود: راه‌اندازی سه دستگاه کمپرسور off gas که از فعالیت‌های باقیمانده طرح بوده، در کارگروه‌های تخصصی پالایشگاه در حال اجرا است و واحد‌های بازیافت گوگرد در فاز ۱۸ شامل AGE, TGTU و دو واحد Claus و همچنین TGTU فاز ۱۷ نیز امسال راه‌اندازی می‌شوند.

او تصریح کرد: مقدار گوگرد تولیدی پالایشگاه نیز پارسال حدود ۷۴ درصد افزایش داشته است.

تدوین برنامه‌های بهبود شاخص‌های حوزه محیط زیست در فاز‌های ۱۷ و ۱۸

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی درباره برنامه‌های زیست‌ محیطی این پالایشگاه نیز اظهار کرد: برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست در فاز‌های ۱۷ و ۱۸ تدوین شده که امسال دنبال می‌شود.

اسعدی اظهار کرد: شرایط زیست‌ محیطی پالایشگاه با وجود فعالیت‌های باقی‌ مانده از طرح در زمان تحویل و تحول، روند رو به بهبودی در سال ۹۸ داشته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از نیرو‌های توانمند در سطح پالایشگاه، تعدادی از برنامه‌ها اجرا و بخشی هم امسال محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۲۰ میلیون لیتری ظرفیت ذخیره سازی بنزین

او افزود: از نکات بارز شرایط محیط زیست در بخش هوا کاهش ۵۰ درصدی فلرینگ غیرنرمال با راه‌اندازی نخستین کمپرسور off gas بوده که برای کمپرسور‌های بعدی هم در دست راه‌اندازی است و به‌ زودی محقق خواهد شد.

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی تصریح کرد: با بهینه‌سازی واحد AGE فاز ۱۷، موفق به دریافت کل گاز اسیدی چهار ردیف گازی و حذف فلرینگ گاز اسیدی شدیم که کار ارزشمندی از مشارکت همکاران مهندسی فرآیند و بهره‌برداری و محیط زیست بوده و کل این گاز غنی‌شده به یک واحد بازیافت گوگرد هدایت می‌شود که نخستین تجربه در سطح مجتمع است.

اسعدی با بیان اینکه امسال هم برنامه‌های تکمیلی در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی با راه‌اندازی کمپرسور دوم off gas کاهش چشمگیری در حوزه فلرینگ حاصل می‌شود. برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست نیز تدوین شده که در بخش هوا برای فلرینگ و کاهش SO ۲، شامل راه‌اندازی کمپرسور‌های off Gas و راه‌اندازی واحد‌های باقی‌مانده بازیافت گوگرد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایش وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است