Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقلا از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران گفت: ایران و افغانستان دو کشور همسایه با یکدیگر مناسبات و مشترکات کهن دارند. در طول ۴۰ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از افغانستان به طور صریح و روشن حمایت کرده و با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی و استقرار دولت مرکزی در طول ۴۰ سال پناهنده‌های زیادی را پذیرفته که در ایران زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچون شهروندان عادی از همه امکانات بهره‌مند بوده و هیچ کشوری همچون ایران با شهروندان افغانستان برخورد نکرده است.

وی افزود: مطابق گزارشات ارسالی حادثه اخیر در خاک ایران رخ نداده و در خاک افغانستان بوده است. شهروندان، مأموران و ضابطان ما نمی‌توانند در خاک افغانستان کاری کنند به همین دلیل ما اطلاعی از جزئیات این اتفاق نداریم و این موضوع به تحقیق و بررسی نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر خارجه در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای ظریف در این جلسه اشاره داشت که ایران در این موضوع هیچ نقشی نداشته و اگر ادعایی وجود دارد باید در هیأت مشترکی، تحقیق و بررسی شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در طول ۴۰ سال گذشته مرز ما به خاطر رفت و آمد قاچاق برخی افغانستانی‌ها ناامن بوده است. بارها جمهوری اسلامی اعتراض کرده اما دولت افغانستان چه کاری کرده است؟ باید وضعیت را کنترل کرده و اجازه این گونه رفت و آمدها را ندهیم چون این رفت و آمدهای غیرقانونی مشکلات زیادی برای کشور ما ایجاد کرده است. ما تحمل کرده و سعی کردیم از افغانستانی‌ها تا جایی که ممکن است حمایت کنیم اما افغانستان نتوانسته کنترل مرزهایش را به دست آورد.

نقوی حسینی در عین حال تأکید کرد: در این شرایط دشمنان در کمین نشسته و می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و مناسبات را بهم زنند. باید مراقب بود. مراودات ایران و افغانستان به سوی تشکیل دولت ملی و وحدت در افغانستان بوده و همه تلاشش را در مذاکره با گروه‌ها در این راه انجام داده است. مناسبات بین ایران و افغانستان ادامه پیدا می‌کند. باید دولت افغانستان هوشیار بوده و متوجه برنامه دشمنان باشد. اجازه ندهد مراودات دو کشور بهم بخورد. این موضوع قابل حل در هیأت مشترک است که بعد از آن نتایج را اعلام می‌کنند.

کد خبر 511450 برچسب‌ها ایران و افغانستان محمدجواد ظریف مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و افغانستان محمدجواد ظریف مجلس شورای اسلامی ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم