Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:52:13 GMT

چین: جهان در برابر کرونا اختلافات را کنار بگذارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۷۷۱

چین: جهان در برابر کرونا اختلافات را کنار بگذارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا "وانگ یی" که چهارشنبه شب در کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از پکن سخن می گفت همچنین از رسانه های بین المللی خواست ضمن پایبندی بر اخلاق حرفه ای از عقلانیت علمی، حقیقت عینی، انصاف و تعادل پیروی کنند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

وزیر خارجه چین با اشاره به تداوم شیوع کرونا در جهان اظهار کرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید بر پایه «روحیه شانگهای» و پایبندی بر ایده «جامعه بشری با سرنوشت مشترک»، ضمن تقویت همبستگی و همکاری با اقدامات فعالانه برای کمک به جامعه منطقه ای و بین المللی در غلبه به همه گیری کرونا و احیا توسعه اقتصادی و اجتماعی، «نیروی شانگهای» را به نمایش بگذارند.

وانگ یی خاطر نشان کرد: چین مایل است کمک های خود را در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر ارائه دهد و اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارد در عین حال ضمن همکاری با کشورهای جامعه جهانی در تحقیقات و ساخت واکسن برای ساختن یک جامعه مشترک بشری بهداشتی تلاش کند.

در این نشست «بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا» تصویب شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا رضا رحمانی شب قدر حسین مدرس خیابانی گسل های تهران دعای روز بیستم رمضان چین وزیر خارجه سازمان همکاری شانگهای ویروس کرونا کشورهای جهان اختلافات ویروس کرونا رضا رحمانی شب قدر حسین مدرس خیابانی گسل های تهران دعای روز بیستم رمضان سازمان همکاری شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد