Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در برخی اقلام مقابله با کرونا مازاد بر نیاز دارد و آماده صادرات آنها به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان با اشاره به صدور مجوز صادرات اقلام مقابله با کرونا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اینک ۲۶ واحد صنعتی در این استان امکان تولید مواد ضدعفونی کننده و حداقل پنج واحد صنعتی نیز امکان تولید ماسک با مصارف پزشکی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اینک گان و شیلد به عنوان ۲ قلم از کالاهای مقابله با کرونا به صورت مازاد بر نیاز در این استان وجود دارد که امکان صادرات آنها نیز مهیاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ظرفیت تولید خراسان رضوی در ماسک N۹۵، ماسک سه لایه و الکل افزایش یافته در حالی که پیشتر این ظرفیت بسیار کم بود.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۳۲۲ هزار لیتر الکل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک هم در استان تولید شده است.

رسولیان ادامه داد: کمیته تامین، توزیع و نظارت بر اقلام مقابله با کرونا ذیل ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی طی دو ماه گذشته سه میلیون ماسک توزیع کرده که از این تعداد ۷۷۰ هزار ماسک به صورت رایگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داده شده است.

وی همچنین از ارسال محموله بهداشتی این استان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به کشور تاجیکستان خبر داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از  ۶۰ درصد مبادلات تجاری ایران با کشور تاجیکستان به خراسان رضوی ارتباط دارد و روابط این استان با تاجیکستان در پی سفر سال گذشته استاندار و برگزاری نمایشگاه به‌طور چشمگیر ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان و درخواست سفیر ایران در این کشور، استاندار خراسان رضوی دستور داد کمیته‌ای تشکیل و در حد توان محموله‌ای به صورت ویژه به آن کشور ارسال شود.

رسولیان به مشارکت بخش خصوصی استان به خصوص اتحادیه صادرکنندگان و شرکت‌هایی که در تاجیکستان فعال هستند اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخشی از داروهای مورد نیاز و تجهیزات درخواستی از جمله ماسک، لباس، گان، دستکش و امثال آن تهیه و با کمک شرکت هواپیمایی وارش که هزینه حمل و نقل را به عهده گرفته است به تاجیکستان ارسال شد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقلام مقابله با کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی، مسابقات قهرمانی کشور شنا تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت. بر این اساس تیم خراسان رضوی در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد، همچنین تیم‌های تهران و اصفهان به ترتیب در رده دوم و سوم ایستادند.

شناگران ابوالفضل ظریف:۴طلا انفرادی ۲طلا تیمی، محمد صالح عرفانیان:۳طلا انفرادی ۲طلا تیمی، علی  رشید ابادی :۴طلا انفرادی ۲طلا تیمی، سپنتا نویدی :۳نقره و ۱برنز، امیر حسین  علیزاده :۲طلا و ۲برنز، مازیار ماضی  ۲ نقره ۲ بزنز، حسن غمخواه ۲ نقره  ۱ برنز دو طلای تیمی، تیمی مختلط اول، تیمی آزاد اول، سرمربی: دکتر مهدی ضیایی، مربی: سعید سنجری، مربی: صادق اسدی و با سرپرست:  مجید غفاریان شادلو مدال کسب کردند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان