Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از تولید و اشتغال را از مهم‌ترین سیاست‌ها ذکر کرد و گفت: باید متولیان اصلی برای رفع موانع تولید پای کار بیایند و از موازی‌کاری پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست فصلی رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در سال جاری، اظهار داشت: حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از تولید و اشتغال از مهم‌ترین سیاست‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دادگستری‌ها و دادگاه‌ها باید دیدگاه واحد و جهادگونه برای رسیدن به این هدف مهم را داشته تا به جهش تولید در سال جاری برسیم، بیان داشت: اولویت ایجاد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف از دیگر سیاست‌های قوه قضاییه در سال جاری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از مشکلات عمده مردم پرونده‌های معوق در حوزه اجرایی و تعیین حکم است البته در خراسان‌جنوبی نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما با معضل جدی مواجه نیستیم.

گلایه تولیدکنندگان از ضوابط دست و پا گیر

حمیدی به گلایه تولیدکنندگان از موانع و ضوابط دست و پا گیر برای جهش تولید اشاره کرد و افزود: باید متولیان اصلی برای رفع موانع تولید پای کار بیایند و از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی عنوان کرد: محکومان جرائم غیرعمد از غده‌های سرطانی قوه قضایی هستند بنابراین باید بازداشت‌های جرائم غیرعمد به حداقل برسد و اعسار در پرونده‌های مهریه‌ها پذیرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ و رعایت امنیت جامعه خط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم هیچ اقدامی آرامش روانی جامعه وارد شود، بیان داشت: از زمان شیوع کرونا در استان در راستای مدیریت زندان‌ها به 70 درصد از زندانیانی که شرایط لازم مرخصی را داشتند، مرخصی اعطا شده است.

عفو زندانیان همزمان با عید سعید فطر

حمیدی از مشارکت 15 درصدی مردم در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در استان خبر داد و مطرح کرد: همزمان با عید سعید فطر تعدادی از زندانیان استان مشمول آزادی و عفو و رأفت اسلامی می‌شوند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی محیط‌های دادگستری، شیفت‌بندی محاکم قضایی استان برای جلوگیری از اجتماع مردم تا مهرماه و استقرار میز خدمت در ورودی مجتمع‌های قضایی را از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا و حفظ سلامت ارباب رجوع ذکر کرد.

برگزاری ۲۳۸ دادگاه آنلاین در استان

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های آنلاین بدون حضور فیزیکی طرفین پرونده از زمان شیوع کرونا، مطرح کرد: در این راستا تاکنون 238 دادگاه آنلاین در سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات برگزار شده است.

حمیدی ادامه داد: از این تعداد تاکنون 99 مورد دادگاه حقوقی و 139 مورد دادگاه کیفری(2) با حضور 121 نفر متهم، 64 نفر شاکی، 36 نفر وکیل، 15 نفر نماینده حقوقی سازمان‌ها و ادارات، شش نفر شاهد و یک نفر کارشناس برگزار شده است.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی حجت الاسلام حمیدی دادگاه آنلاین کرونا جشن گلریزان جهش تولید عفو رهبری عید سعید فطر فاصله گذاری اجتماعی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان و ۲ دستگاه سواری سمند که در حال تردد بودند مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو‌ها دستور ایست دادند. 

او افزود: مأموران پس از اجرای طرح مهار و در یک عملیات هوشمندانه ۳ دستگاه خودروی قاچاقچیان را متوقف کردند؛ ضمنا ۲ نفر از قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن خودرو از محل متواری شدند که مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، مقدار ۳۸۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

بیشتر بخوانید

 درگیری مسلحانه در نهبندان/ شهادت فرمانده پاسگاه مرزی

سردار شجاعی نسب با اشاره به این که مأموریت در خصوص دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد؛ بیان کرد: در این عملیات در مجموع ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: پلیس با رصد شبانه روزی محور‌های مواصلاتی و فرعی استان اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا