Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق طی 48 ساعت اخیر، چندین عملیات امنیتی در استانهای مختلف این کشور برای مهار هرگونه حملات احتمالی داعش انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تحرکات داعش در چندین استان عراقی، بر میزان عملیات‌های امنیتی و شناسایی سازمان الحشد الشعبی در مناطق مختلف این کشور افزوده شده است تا مانع تکرار حملات تروریستی خونین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انهدام یکی از خطرناک‌ترین باندهای تروریستی داعش در دیالی

«صادق الحسینی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، از شناسایی یکی از خطرناک‌ترین باندهای تروریستی داعش در «حوض حمرین» خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: تلاش‌های اطلاعاتی الحشد الشعبی موجب موفقیت آن در یک عملیات ویژه خنثی کردن یکی از خطرناک‌ترین باندهای تروریستی داعش در حوض حمرین (واقع در ۵۹ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) و دستگیری ۳ عضو آن پس از یک عملیات تعقیب و گریز شد.

الحسینی افزود: افراد دستگیر شده در بسیاری از عملیات‌های تروریستی و جنایتکارانه شرکت داشته‌اند. پس از نفوذ به این باند تروریستی و کشف هویت اعضای آن، افراد مذکور دستگیر شدند.

طی ماه‌های اخیر، سازمان الحشد الشعبی عراق موفق شده‌، چندین باند تروریستی وابسته به داعش را از طریق عملیات نفوذ به باندها و شناسایی هویت اعضای آن، شناسایی و از بین ببرد.

الحشد الشعبی نفوذ داعش به سامراء را خنثی کرد

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق موفق شد، بامداد امروز (پنجشنبه)، نفوذ عناصر سازمان تروریستی داعش را به جنوب سامراء (استان صلاح الدین) دفع کند.

بر اساس بیانیه‌ الحشد الشعبی، نیروهایی از تیپ چهل و یکم الحشد العشبی با عناصر سازمان تروریستی داعش درگیر شدند؛ و این درگیری موجب فرار تروریست‌ها شد. این عناصر قصد داشتند به منطقه «تل الذهب» در جنوب سامراء نفوذ کنند و نیروهای امنیتی و همچنین گروه‌هایی از الحشد را هدف قرار دهند.

شناسایی تونل‌ها و چادرهای استتار شده داعش در جزیره صلاح‌الدین

 

نیروهای الحشد الشعبی عراق، همچنین دیروز موفق شدند، چندین تونل و مخفی‌گاه داعش را که حاوی تجهیزات و تسلیحات و مواد منفجره بود در منطقه «جزیره صلاح‌الدین» شناسایی و منهدم کنند.نیرویی از تیپ ششم الحشد با مشارکت تیم اطلاعاتی موسوم به «الصقور» طی عملیاتی پیشگیرانه و تعقیب بقایای داعش در جزیره صلاح‌الدین موفق شدند تونل‌ها و چادرهای استتار شده تروریست‌ها را بیابند.

خنثی‌سازی ۲۰۰ بمب در عملیات امنیتی در غرب الانبار

 

یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی عملیات «الجزیره» در استان الانبار عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی ۲۰۸  چاشنی بمب را طی عملیاتی در غرب این استان خنثی کردند.

وی توضیح داد: نیروهای امنیتی، ۲۰۸ چاشنی بمب و یک جسم بمب‌‌گذاری شده را که از گروه تروریستی داعش در مناطق محصور میان دو شهرستان «رواه» و «عنه» در غرب استان الانبار باقی مانده بود، خنثی کردند و مناطق غربی این استان را از خطر تسلیحات داعش پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، این عملیات امنیتی بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده صورت گرفته و بمب‌های مذکور ضبط و ثبت شدند بدون اینکه هیچ خسارت جانی در صفوف نیروهای امنیتی به وجود آید. این عملیات هنوز ادامه دارد و قرار است تعقیب بقایای داعش در مناطق صحرایی تا مرزهای نینوی و صلاح‌الدین ادامه یابد.

نیروهای امنیتی عراق، از چهار روز پیش این عملیات را با هدف پاکسازی مناطق صحرایی مذکور آغاز کرده بودند.

قطع مسیرهای نفوذ داعش در شمال غرب کرکوک

نیروهای پلیس فدرال با همکاری سازمان الحشد الشعبی عراق طی عملیاتی گسترده، کلیه کریدورهای نفوذ تروریست‌ها داعش در شمال غرب کرکوک را مسدود کردند و راه را برای نفوذ این تروریست‌ها بستند.

مرکز اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهایی از تیپ ۱۵ و نیروهای از داوطلبان محور شمال  این سازمان با مشارکت نیروهای پلیس فدرال عملیات امنیتی مذکور را در مناطق شمال غربی کرکوک انجام دادند. این عملیات از شهرستان «الدبس» آغاز و تا کریدورهایی که داعش از آنها برای نفوذ در مناطق مختلف برای انجام حملات تروریستی استفاده می‌کرد، ادامه یافت.

تروریست‌ها از این مسیرها برای هدف قرار دادن، الدبس، منطقه ملاعبدالله و اطراف آنها استفاده می‌کردند و طی عملیات مذکور چندین چادر استتارشده شده داعش نیز شناسایی و منهدم شدند.

شناسایی یک لانه مخفی داعش در جنوب فلوجه

نیروهایی از تیپ ۲۷ الحشد الشعبی عراق، روز چهارشنبه همچنین یک لانه تروریست‌های داعش را که حاوی تجهیزات و تسلیحات نظامی متعدد بود در جنوب فلوجه شناسایی و تسلیحات مذکور را توقیف کردند.

به اعلام سازمان الحشد الشعبی، نیروی ویژه عملیاتی هنگ دوم در تیپ ۲۷ الحشد، در روز چهارشنبه با حمله به یک کارخانه متروکه در جنوب فلوجه، میزان زیادی از تسلیحات تروریستی مخفی شده در این کارخانه را توقیف کردند.

عملیات امنیتی در دو کرانه رود الفرات در غرب الانبار

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق طی عملیات امنیتی مشترک، دو طرف رود فرات در شهرستان «القائم» در غرب استان الانبار را پاکسازی کردند و از خالی بودن این مناطق از تروریست‌های داعش اطمینان یافتند.

این در حالی است که عملیات‌های شناسایی الحشد در مناطق صحرایی و روستاهای دوردست در الانبار همچنان ادامه دارد.

استقرار نیروهای الحشدالشعبی در نجف اشرف

نیروهای تیپ دوم الحشدالشعبی به منظور تأمین امنیت برگزاری مراسم شب شهادت امیر المؤمنین -علیه السلام- در شهر نجف اشرف مستقر شدند.

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، نیروهای الحشدالشعبی در اکثر جاده‌های اصلی منتهی به مرکز شهر نجف اشرف و منطقه اطراف حرم مطهر امام علی -علیه السلام- مستقر شده‌‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش عراق الحشد الشعبی سازمان الحشد الشعبی عراق تروریستی داعش نیروهای امنیتی نیروهای الحشد عملیات امنیتی صلاح الدین تروریست ها طی عملیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زابل

 سرهنگ  حمید نوری فرمانده انتظامی شهرستان زابل  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص گردید ۳ نفر از سارقان سابقه دار اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌نمایند؛ که با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند، ماموران پلیس این شهرستان موفق شدند در دو عملیات هماهنگ، اعضای این باند را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

 سرهنگ نوری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار زیادی لوازم سرقتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده پلیس به ۱۶ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند؛ و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی گردیدند.

   
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد