Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با نیروی انتظامی استان کرمان و سپاه ثارالله کرمان در زمینه استفاده از ظرفیت مصلحین، مشاورین و بسیجیان در مراکز مشاوره کلانتری‌ها و بسیج خبر داد. تاریخ انتشار: 13:22 - 25 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۸۱۳

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور اجتماعی و فرهنگی دادگستری کل استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با نیروی انتظامی استان کرمان و سپاه ثارالله کرمان در زمینه استفاده از ظرفیت مصلحین، مشاورین و بسیجیان در مراکز مشاوره کلانتری‌ها و بسیج خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در دیدار معاونان اجتماعی فرماندهی انتظامی و سپاه ثارالله عنوان کرد: درآینده نزدیک از مشاوران حقوقی، مشاوران تربیتی، مددکار انتظامی، بسیج و مصلحین آموزش دیده با همکاری رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و ترویج صلح و سازش و جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه قضایی استفاده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیازمند تغییر نگرش مردم جامعه به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سپاه از عدالت کیفری به عدالت ترمیمی هستیم و این امر با برنامه ریزی جامع و هدفمند و ایجاد نگاهی نو به ظرفیت عظیم موجود در این دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

قویدل ادامه داد: این نهاد‌ها به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی در بسیاری از برنامه‌های پیشگیرانه موفق و کارآمدعمل کرده اند، اما حضور این دستگاه‌ها به تنهایی کافی نیست و نیاز به همکاری بیش از گذشته، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.   بیشتر بخوانید: ۴ هزار دیده بان پیشگیری ازجرم در گیلان تخلفات را گزارش می‌کنند لزوم اصلاح روش‌ها و نوآوری در شیوه‌های خدمت رسانی وی تصریح کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مراکز و سازمان‌هایی هستند که از امتیازات دولتی بهره مند می‌شوند، ولی بدلیل فقدان برنامه هدفمند و جامع از هدف اصلی خود فاصله گرفته اند که قطعا با همگرایی و تعامل دوسویه، می‌توان از ظرفیت عالی این نهاد‌ها نیز در کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کرمان بهره برد.

قویدل تاکید کرد: مدیریت، تقسیم کار و شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل در امر پیشگیری می‌تواند به عنوان یک حرکت هدفمند مد نظر قرار گیرد تا با همکاری و همگرایی در زمینه هدف اصلی که اقدامات پیشگرانه و کاهش آسیب است همراه و همسو باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان صلح و سازش آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی استان کرمان دستگاه ها وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی