Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@21:03:04 GMT

چرا یوونتوس می‌خواهد میرالم پیانیچ را بفروشد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۵۵۹

چرا یوونتوس می‌خواهد میرالم پیانیچ را بفروشد؟

پس از چهار فصل، ممکن است میرالم پیانیچ از یوونتوس جدا شود، اما چرا یووه می‌خواهد بهترین هافبک خود در فصول اخیر را به فروش برساند؟

اختصاصی طرفداری- یوونتوس در قبال یکی از بهترین بازیکنان خود در فصول گذشته، می‌خواهد تصمیم دشواری بگیرد. میرالم پیانیچ، بازیساز بوسنیایی یوونتوس که طی فصول اخیر مهره غیرقابل فروش این تیم بود، حالا در بازار نقل و انتقالات قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد تا فصل نصفه و نیمه 20-2019، آخرین فصل حضور "پیانیست" در یوونتوس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته‌های اخیر، صحبت‌های زیادی در خصوص انتقال پیانیچ به بارسلونا شنیده می‌شود. بارسلونا که چند فصل قبل مشتری پیانیچ بود، این فرصت را دارد تا وی را در تابستان به خدمت بگیرد. سبک بازی ویژگی‌های بازی پیانیچ، مطابق سبک بازی بارسلونا است و حتی می‌تواند در این تیم، نقش هجومی‌تری به عنوان هافبک "متزالا" داشته باشد. با وجود علاقه متقابل پیانیچ و بارسلونا برای همکاری با یکدیگر، نهایی شدن این انتقال کمی سخت به نظر می‌رسد. یوونتوس در ازای پیانیچ، آرتور را از بارسلونا می‌خواهد اما هافبک برزیلی تمایلی برای جدایی از بارسا ندارد و در حال حاضر، معاوضه پیانیچ-آرتور سخت به نظر می‌رسد. 

چرا پیانیچ در یوونتوس به مشکل خورد؟ در تابستان 2016، میرالم پیانیچ از رم به یوونتوس پیوست و رقم 32 میلیون یورویی این انتقال باعث شد یوونتوس یکی از به صرفه‌ترین انتقالات سال را انجام داده باشد. فروش پل پوگبا به این معنی بود که پیانیچ، تک ستاره خط هافبک یوونتوس می‌شد. فصل اول بسیار خوب پیش رفت و پس از تشکیل زوج موفق پیانیچ-خدیرا در خط هافبک، یوونتوس در آستانه کسب سه گانه در فصل 17-2016 قرار گرفت. با این حال پس از افت خدیرا، پیانیچ عملا باید بار خط هافبک یوونتوس را به دوش می‌کشید و هافبک‌های کنار او از جمله خدیرا، ماتویدی و امره جان، کیفیتی در سطح کلاس جهانی نداشتند. همین مسئله باعث شد یوونتوس در بازی‌های بزرگ فصل و البته در لیگ قهرمانان اروپا به دلیل ضعف خط هافبک به مشکل بخورد. مسئله واضح، این جاست که بازی در کنار ستارگان بزرگ، کیفیت فردی بازیکنان را بیشتر از قبل می‌کند؛ برای مثال، آیا لوکا مودریچ و تونی کروس بدون بازی کنار یکدیگر می‌توانستند به چنین سطح فوق‌العاده‌ای برسند؟ 

میرالم پیانیچ علاوه بر بازی در کنار هافبک‌هایی نه چندان باکیفیت، در تیم الگری در پست "رجیستا" ایفای نقش می‌کرد. همین مسئله باعث شد تا با دور شدن پیانیچ از دروازه، آمار گل‌ها و پاس گل‌های او نسبت به دوران حضورش در رم، کم‌تر شود. همین مسئله، باعث ایجاد فشار روی وی شد اما با این حال، بازهم طی سال‌های 2016 تا 2019، میرالم پیانیچ مرد اول خط هافبک یوونتوس بود. بازیساز بوسنیایی، فصل 20-2019 را فوق‌العاده شروع کرد و با زدن گل‌های سه امتیازی، نقش مهمی در پیروزی‌های یوونتوس داشت اما دو مسئله، پیانیچ را در این فصل با مشکل مواجه کرد: مصدومیت‌های خفیف اما متعدد و شکوفایی جوان بااستعدادی به نام رودریگو بنتانکور.

در ابتدای فصل 20-2019 تصور می‌شد با توجه به اعتمادی که مائوریتزیو ساری به هافبک بازیسازی چون جورجینیو داشت، میرالم پیانیچ به مهره محوری یوونتوس تبدیل شود اما با توجه به پرسینگ شدید بازیکنان روی رجیستای یوونتوس، پیانیچ در این فصل از دوران اوج خود فاصله گرفت. در بازی هلاس ورونا-یوونتوس که پیانیچ تحت پرس حریف قرار گرفت، عملا به بازیکن هلاس ورونا پاس گل داد. در واقع مشکل پیانیچ، از نیم فصل دوم آغاز شد، جایی که هافبک بوسنیایی با مصدومیت‌هایی خفیف اما متعددی روبرو می‌شد و همین مسئله او را از شرایط آرمانی دور می‌کرد. مائوریتزیو ساری بارها از اعتمادش به پیانیچ صحبت کرد اما پس از این که عملکرد او بهبود نیافت، از رودریگو بنتانکور که ویژگی‌های فیزیکی و استقامتی بیشتری برخوردار است، در پست  استفاده کرد. بنتانکور نیز به خوبی ثابت کرد که می‌تواند به خوبی از پس بازی در پست هافبک جلوی مدافعان بربیاید و شاید بتوان سبک بازی او را با سرخیو بوسکتس بارسلونا مقایسه کرد. نقطه اوج بنتانکور در این فصل، عملکردش در جریان پیروزی 2-0 یوونتوس برابر اینتر بود، جایی که پیانیچ به دلایل احتیاطی به خاطر مصدومیت‌های قبلی‌اش نیمکت‌نشین شده بود.

چرا یوونتوس می‌خواهد پیانیچ را بفروشد؟

میرالم پیانیچ، 30 ساله است. از دیدگاه "کریر فیفا" فاصله بگیریم، یک بازیکن حرفه 30 ساله، بازیکنی پیر و از کار افتاده نیست و همچنان می‌تواند برای چند سال دیگر در سطحی بالا به فوتبالش ادامه دهد. برخلاف دیدگاه بسیاری از مخاطبان فوتبال، هافبک بوسنیایی در اوج پختگی و تجربه است و تیم خریدار پیانیچ، می‌تواند تا پایان قراردادش به عنوان یک هافبک باکلاس روی او حساب کند. با این حال، سی سالگی آخرین فرصت یک بازیکن برای امضای آخرین قراردادش در سطح اول فوتبال دنیا و آخرین فرصت باشگاه برای درآمدزایی از چنین بازیکنی است. یوونتوس، تیغ تیز فیرپلی مالی را روی گردن خود حس می‌کند و احتمالا در این تابستان مجبور است یکی از ستارگان بزرگ خود را بفروشد. مشکلاتی که پیانیچ با آن روبروست و سن او، باعث شده یوونتوس به فروش او فکر کند. در واقع، فروش پیانیچ که طبق گواه سایت‌های ارزش‌گذاری بازیکنان، قیمتش نسبت به دوران حضورش در رم دو برابر شده است، می‌تواند راه حلی به صرفه برای یووه باشد. به علاوه، یوونتوس همین حالا از داشتن جانشین پیانیچ مطمئن است و رودریگو بنتانکور 22 ساله که در این فصل بهترین هافبک یوونتوس بوده است، این فرصت را دارد تا به مرد اول و ستاره آینده خط هافبک بیانکونری تبدیل شود. 

یوونتوس همچنین با میانگین سنی نزدیک به 30 سال، پیرترین تیم بزرگ فوتبال اروپاست، از این رو یووه در تلاش است تا با کم کردن میانگین سنی خود، هافبک جوان جدیدی را به تیمش اضافه کند. علاوه بر این، رودریگو بنتانکور با وجود استعداد بالا، برای خط هافبک تیمی که رویای قهرمانی اروپا را در سر دارد، مهره‌ای کافی نخواهد بود و در بهترین حالت، همان وضعیت چند سال پیش پیانیچ ممکن است برایش پیش بیاید. به همین دلیل است که یوونتوس روی جذب بازیسازی جوان و ماهر چون آرتور و البته هافبکی کامل چون ساندرو تونالی اصرار دارد. انتقال آرتور به یوونتوس می‌تواند برای این تیم ایده آل و انتقال پیانیچ به بارسلونا برای این تیم انتقالی مثبت باشد چرا که او می‌تواند به پیشرفت بیشتر فرنکی دی یونگ کمک کند. صحبت‌هایی در خصوص معاوضه جورجینیو و پیانیچ نیز این روزها مطرح می‌شود. جورجینیو فصلی عالی را در چلسی سپری کرده و رابطه فوق‌العاده او با مائوریتزیو ساری و البته ایتالیایی بودنش، مسئله‌ای است که او را به یکی از گزینه‌های یووه تبدیل کرده است. 

به طور خلاصه، تامین منابع مالی و فرار از مشکلات فیرپلی مالی، پایین آوردن میانگین سنی تیم و البته فرصت دادن بیشتر برای رودریگو بنتانکور جهت حضور در پست رجیستا و فراهم شدن فرصت برای درخشش بیشتر وی از جمله مسائلی است که یوونتوس با وجود آگاه بودن از کیفیت و وزن پیانیچ، فرضیه فروش او را به طور جدی بررسی می‌کند. یوونتوس به دنبال ایجاد تغییراتی گسترده در خط هافبک خود است. وضعیت ماندن آدریان رابیو و سامی خدیرا برای فصل آینده نامشخص است، بلیز ماتویدی در بهترین حالت می‌تواند یک ذخیره باشد و آرون رمزی با وجود داشتن کیفیت بالا، با مشکل بزرگی به نام مصدومیت روبرو است و یووه می‌داند که در بسیاری از مقاطع فصل نمی‌تواند روی او حساب کند. از این رو، یووه به دنبال ایجاد تغییر و تحول در خط هافبک خود است. با این حال کسی چه می‌داند؟ شاید با شرایط عجیب بازار کنونی، ممکن است همچون داستان پائولو دیبالا، پیانیچ در یوونتوس ماندنی شود. 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رودریگو بنتانکور هافبک یوونتوس میرالم پیانیچ همین مسئله خط هافبک باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در مهم‌ترین بازی خود از ۶ فینال باقی مانده تا قهرمانی در لیگ بیست و سوم، به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

شاگردان جواد نکونام که برای حفظ صدر جدول به پیروزی در این مسابقه احتیاج مبرم دارند، در حالی با تیم تراکتور مسابقه می‌دهند که حضور حمید مطهری روی نیمکت این تیم تراکتوری‌ها را به رقیبی تقریباً ناشناخته بدل می‌کند.

بر همین اساس، احتمالاً ترفند جواد نکونام برای در امان ماندن از غافلگیری، استفاده از قدرت حفظ توپ هافبک‌ها و ارائه یک بازی مالکانه و فوتبال رو به جلو خواهد بود. رویکردی که بدون شک مهمترین عنصر اعمال آن، آرش رضاوند است.

هافبک طراح و بازی ساز استقلال که در طول این فصل نقشی پررنگ در شکل دهی به حملات زهردار استقلال داشته و همواره با پاس‌های کلیدی خود از مورد توجه‌ترین ستاره‌های استقلال بوده است.

رضاوند که در قهرمانی دو فصل گذشته استقلال سهمی به اندازه نیم فصل داشته و در نیم فصل دوم در فولاد زیر نظر سرمربی کنونی آبی‌ها بازی کرده، امیدوار است در این فصل طلسم جام نیاوردن با استقلال را شکسته و برای اولین بار با این تیم قهرمان فوتبال ایران شود.

اتفاقی که بدون شک یکی از شاه کلیدهای وقوع آن، پیروزی در تبریز با درخشش احتمالی همین بازیکن خواهد بود. باید دید که آبی‌ها و رضاوند تا چه میزان در تحقق این مهم، موفق عمل خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • منتظر محمد مصدوم شد
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • چه بر سر ستارگان عجیب‌ترین قهرمان لیگ برتر آمد
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • ببینید | خلاصه بازی یوونتوس ۰ - آث میلان ۰
  • پیغام هافبک پرسپولیس با شادی گل دردناک
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی