Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:06:14 GMT

ائتلاف آمریکایی مواضع داعش در عراق را بمباران کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۱۰۴

ائتلاف آمریکایی مواضع داعش در عراق را بمباران کرد

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق امروز از بمباران مواضع داعش در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم امروز (پنجشنبه) از حمله به مکان‌های حضور عناصر داعش در عراق خبر داد و این نخستین حملات این ائتلاف طی یک ماه گذشته از زمان خروج از پایگاه‌های عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این ائتلاف که رهبری آن را آمریکا بر عهده دارد، در بیانیه‌ای ادعا کرد که ضربات بی‌سابقه و دردناکی را به مخفیگاه‌های داعش وارد آورده است.

در این بیانیه آمده است که این حملات از سوی هواپیماهای نیروهای فرانسوی در روستای مزیریر در منطقه الحویجه واقع در کرکوک در شمال عراق، انجام شد.

عناصر بازمانده داعش اخیرا عملیات‌های تروریستی خود علیه غیرنظامیان و دستگاه‌های امنیتی در عراق از جمله دیالی واقع در شرق این کشور را شدت بخشیده‌اند.

عملیات ائتلاف بین‌المللی در عراق در دوره اخیر به حداقل رسیده بود.

روز دوشنبه فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در نتیجه گفت‌وگوهای سازنده بین دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی، اردوگاه محل استقرار این نیروها در فرماندهی عملیات نینوا به نیروهای عراقی بازگردانده شد.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی پیشتر اردوگاه «کی وان» در استان کرکوک واقع در شمال عراق را به نیروهای عراقی بازگردانده بودند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق داعش ائتلاف بین المللی ائتلاف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت