Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@22:51:53 GMT

توسعه صادرات غیرنفتی باید روان سازی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۵۵۴

توسعه صادرات غیرنفتی باید روان سازی شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حمید زادبوم، در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی عضو شورای‌عالی صادرات، در هفدهمین نشست کمیته کارشناسی کارگروه توسعه صادرات افزود: پیشنهاد وزارت صمت به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تفویض اختیار اصل ۱۲۷ قانون اساسی به کارگروه توسعه صادرات و یا تفویض اختیار اصل ۱۳۸ قانون اساسی به شورای‌عالی توسعه صادرات کشور در جلسۀ اخیر کمیسیون فرعی اقتصاد دولت مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هدف از پیشنهاد یاد شده تسریع در روند تصمیم‌گیری‌ها و ابلاغ تصمیمات اتخاذ شده به منظور حل و فصل فوری چالش‌ها و مشکلات سر راه صادرات غیرنفتی است؛ چرا که شرایط فعلی کشور و ضرورت تأمین نیازهای ارزی، نیازمند روان‌سازی توسعه صادرات غیرنفتی است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و حمایت اکثریت اعضای کمیسیون تخصصی کمیسیون اقتصاد دولت با تفویض اختیارات اصل ۱۳۸ قانون اساسی به شورای‌عالی صادرات، امیدواریم جهت‌گیری مثبت کمیسیون به سرانجام مؤثری برسد. این پیشنهاد اخیراً به عنوان یکی از بندهای دستور کار نشست آتی شورایعالی صادرات به معاون اول رئیس جمهور هم پیشنهاد شده است.

به گفته این مقام مسؤول در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص مسائل صادرات برگزار شد، موضوعاتی از جمله تعیین ۲۰ بازار اولویت‌دار، تقویت ساختار و تشکیلات نمایندگی‌های وزارت امور خارجه با اولویت ۲۰ بازار هدف صادراتی از طریق اعزام رایزنان موقت بازرگانی، اعمال فرماندهی واحد تجاری در نقاط مرزی، حمایت بانک مرکزی از تسهیل روند و ساز و کارهای بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، تسهیل روند تهاتر کالا-کالا و مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران در هماهنگی آن، ارائه برنامه جامع از سوی وزارت راه و ترابری برای تسهیل امر ترانزیت کالا، افزایش سهم ترانزیت در سبد صادرات خدمات و فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک دوجانبه در راستای توسعه صادرات مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد پیشنهادات لازم از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به دولت ارائه شود تا در دستور کار شورای‌عالی صادرات قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: توسعه صادرات صادرات کالا توسعه صادرات صادرات غیرنفتی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند