Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:43:24 GMT

پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۳۱۳۶

پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق

یک مقام امنیتی عراق از پرواز مستمر و چند ساعته هواپیماهای آمریکایی بر فراز «جرف النصر» در بابل خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در عراق از پرواز مستمر و چند ساعته هواپیماهای آمریکایی در آسمان ناحیه «جرف النصر» در شمال بابل در ساعات اولیه بامداد امروز خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، گفت: دو پهپاد و دو جنگنده در ساعات اولیه صبح امروز بر فراز آسمان این منطقه پرواز کردند و برای مدتی بر فراز منطقه‌ای که یگان‌های نظامی کشور در آن مستقر بودند، در حال پرواز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تقابل شرق و غرب؛ چرا چین و ایران به هژمونی آمریکا و اسرائیل پایان خواهند داد؟ واشنگتن از مذاکره با بغداد در ماه ژوئن به دنبال چیست؟

این منبع تصریح کرد: این هواپیماها در حال شناسایی تحرکات موجود از بالای «الرزازه» از سمت صحرای الانبار به سوی جرف النصر بودند.

سرتیپ «علی الحمدانی» فرماندهی عملیات الفرات الاوسط پیشتر گفته بود: تهدید داعش در مناطق مختلف جرف النصر کاملا تحت کنترل است و یگان‌های نظامی آنها را تحت نظر دارند.

«صفاء الاعسم» مشاور نظامی عراق از طرح داعش مبنی بر هدف قرار دادن مراقد دینی در کربلای معلی و نجف اشرف و مرجعیت عالی شیعیان در این کشور خبر داده بودند.

جرف النصر با نام پیشین «جرف الصخر» یک منطقهٔ مسکونی در عراق است که در استان بابل واقع شده‌است و منطقه‌ای راهبردی به دلیل نزدیک بودن به شهر کربلای معلی به شمار می‌آید و محرم هرساله در سالروز شهادت امام حسین (ع)، مسلمانان شیعه از همین منطقه خود را به کربلا می‌رسانند.

در پی آزاد شدن این شهر از دست داعش در سال ۲۰۱۴، شورای استانی بابِل اعلام نمود که از این پس نام شهر را از جرف الصخر به جرف النصر) تغییر می‌یابد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس کربلای معلی بابل استان بابل داعش عراق کربلا شیعه نجف اشرف مشرق جرف الصخر جرف النصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: سازمان دامپزشکی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را داشته است.

دکتر محمدرضا متقی افزود:۲ درمانگاه دامپزشکی، ۵ مرکز اشتغال به امور درمان دامپزشکی، ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و ۱ مجتمع درمانی دامپزشکی در گناباد وجوددارد.

او گفت: به منظور بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین، نظارت و بازرسی مستمر مراکز دامپزشکی شهرستان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند