Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ میثم سعادت: در روزهای گذشته اصولگرایان با محوریت جبهه پایداری جلسه تحت عنوان جلسه وحدت برگزار کردند. الیاس نادران مهمترین شخصیتی بود که به این جلسه واکنش نشان داد. او نوشت این جلسه به دعوت پژمانفر نماینده مشهد در مجلس برگزار شده اما ریاست جلسه بر عهده صادق محصولی بوده است. الیاس نادران همچنین نوشت که در این جلسه ملاک دعوت، مخالفت با ریاست قالیباف بوده و از این مسئله انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مجتبی رضاخواه از منتخبین تهران نیز خطاب به صادق محصولی نوشت: ما جوانان منتخب خودمان بلدیم رئیس مجلس را انتخاب کنیم و اجازه فتنه‌انگیزی و دخالت بیجا به پدرخوانده‌ها نخواهیم داد.   محسن دهنوی منتخب تهران که در ایام انتخابات نامش در دو لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف بود نوشت: کسانی که همیشه مانع وحدت بوده‌اند، امروز پشت درهای بسته به دنبال سازوکار ایجاد وحدت جهت انتخاب رئیس مجلس افتاده‌اند.    همزمان حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد و نامزد شکست خورده انتخابات، جلسه فراکسیون دانشگاهیان را برگزار کرده است. او گفته شصت نماینده در این جلسه حضور داشتند. بعضی دیگر از ایادی قالیباف (مثل رضوی، محمد صالح مفتاح و ...) از این جلسه به شدت انتقاد کردند و نوشتند جبهه پایداری محور این جلسه بوده و هدف آنها وحدت نبوده بلکه شکستن وحدت بوده است. آنها نقدهای تندی به محصولی وارد کردند و ثروت او را مشکوک نامیدند. اما این تنها خبر مهم در روز‌های گذشته نبود.بیشتر بخوانید: احتمالات ۳ گانه ترکیب هیات رییسه مجلس/ سیاسیون بر نظامیان پیروز می‌شوند؟ فراکسیون‌های قالیباف!   به گزارش رویداد۲۴ هفته پیش، محمدباقر قالیباف چند جلسه با منتخبان مجلس یازدهم برگزار کرده بود؛ جلسه‌ای با عنوان فراکسیون مدیران شهری و جلسه‌ای به عنوان اقتصاد دانش‌بنیان که سورنا ستاری در دومی حضور داشته است. از این جلسات به جز توییت‌های قالیباف، خبر دیگری منتشر نشده است. تصاویر زیر نیز در توییتر او منتشر شده است:       بیشتر بخوانید: فینال قالیباف و حاجی بابایی برای تصاحب صندلی ریاست مجلسبه گزارش رویداد۲۴ اصولگرایان میانه‌رو که با ریاست قالیباف با مجلس مخالف هستند، به شدت از جلسه سورنا ستاری و قالیباف انتقاد کردند. محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا که تحرکات جناح خود را رصد می‌کند، در توییتی این جلسه را ناشیانه خواند و نوشت: «جلسه آقای محمدباقر قالیباف با آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با هر هدفی صورت گرفته باشد، نتیجه‌اش جز چیزی جز سوءظن و دلخوری و تفرقه میان دولت و مجلس یازدهم نیست. هزینه چنین رفتارهای سیاسی ناشیانه زیاد است و به صلاح مجلس آینده و دولت نیست.»   مخالفان قالیباف معتقدند هدف این جلسات معرفی قالیباف به عنوان رئیس مجلس و یارکشی و بازار گرمی برای او بوده است. با توجه به اینکه قرار شده فقط یک فراکسیون اصولگرایی در مجلس باشد، به نظر می‌رسد قالیباف قصد داشته با این فراکسیون‌های در ظاهر تخصصی، نیروهای نزدیک به خود را ساماندهی کند؛ این ساماندهی در حدی بود که او حتی برای به دست آوردن کرسی ریاست مجلس به سفر استانی هم رفت!بیشتر بخوانید: اتفاق بی‌سابقه در تاریخ مجالس ایران/ شروع سفر‌های استانی قالیباف برای کسب رای از نمایندگانالبته حامیان قالیباف حالا با صراحت تمام می‌گویند اصولگرایانی که به اسم قالیباف رای گرفتند، اجازه ندارند به او خیانت کنند. اشاره آن‌ها به سرلیستی قالیباف در انتخابات تهران است. آن‌ها معتقدند اصولگرایان در تهران رای بالایی نداشتند و اگر این لیست موفق شده، همه به خاطر سرلیستی محمدباقر قالیباف است.
به گزارش رویداد۲۴ اصولگرایان پیش از این برای ریاست مجلس میان حاجی بابایی و قالیباف توافق کرده بودند و فقط شرط کردند که رییس مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد نشود. کنایه میرسلیم به قالیباف هم در همین زمینه بود. او گفته بود: «نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند.» فعلا قالیباف این شرط را نپذیرفته و حتی گفته «اگر رییس نشوم هم به مجلس نمی‌آیم!» حالا کنایه‌ها و اختلاف‌ها از همیشه بیشتر شده است.   سردار سابق سپاه و نیروی انتظامی قصد دارد رهبری جریان اصولگرا را هم در مجلس و هم در ریاست جمهوری سال‌های حساس و سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۸ به عهده بگیرد. هر چند اصولگرایان خیلی به تحلیل‌های جریان مقابل بها نمی‌دهند و تحلیل عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب شاید خیلی برایشان خوشایند نباشد، اما او به واقعیتی اشاره کرده که شاید تفاوتی برای اصلاح طلبان نکند، اما برای اصولگرایان اهمیت دارد. او معتقد است «مشکل بزرگ قالیباف این است که هنوز معلوم نیست نماینده کدام جریان سیاسی در ایران است.»   واقعیت این است که از کسانی که قرار است به قالیباف رای بدهند، باید پرسید قرار است کدام دیدگاه سیاسی رو بسط بدهند؟ احتمالا آنها بیش از هر چیز روی حمایت‌های بی‌دریغ او حساب کرده‌اند، اگرنه جریان سیاسی قالیباف هیچگاه معلوم نیست و بیش از هر چیز به این بستگی دارد که شرایط چگونه به نفع او باشد؛ همین است که او یک زمان به جامعه روحانیت نزدیک می‌شود، زمان دیگر با جبهه پایداری قرار می‌گذارد و گاهی روی دوستی با صادق خرازی حساب می‌کند و حالا به نام اقتصاد دانش‌بنیان به سورنا ستاری ساده‌دل ترین عضو کابینه نزدیک شده است!  
  به نظر می‌رسد آخرین سکانس وحدت همیشه جنجالی اصولگرایان هم اکنون در حال نمایش است. اگر قالیباف به ریاست مجلس برسد، بعید است از اول تا آخر جریان اصولگرایی کسی یارای رقابت با او را در سال ۱۴۰۰ داشته باشد. اصولگرایان این بار غولی را با دست خود از چراغ بیرون آورده‌اند که مهار او دیگر ممکن نیست. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف جبهه پایداری سورنا ستاری ریاست مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هتل بزرگ تهران، چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته را میزبان منتخبان مجلس دوازدهم است. ضیافتی که از ۲۴ ساعت مانده به برگزاریش خبرساز شده و داد منتقدان محمدباقر قالیباف را بلند کرده است.

بنا به روایت فراز، اگرچه ظاهرا منتخبان با هدف آشنایی با روند حضور در مجلس و وظایف نمایندگی به این گردهمایی دعوت شدند، اما اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد معاونت اجرایی مجلس اقامتی لاکچری و با برنامه‌های غیر معمول پارلمانی زیر تابلو انتخاباتی شانا برایشان تدارک دیده است.

مراسم آشنایی با وظایف نمایندگی در ادوار قبل نیز برگزار می‌شد و منتخبان برای اسکان و جایابی و آموزش‌های اولیه به دعوت مجلس گرد هم می‌آمدند. این بار، اما گردهمایی تفاوت‌ها مهمی با دوره‌های پیشین دارد؛ منتخبان یک ماه زودتر و به شکل بسیار مجلل‌تری مورد استقبال قرار گرفتند. تاجایی که حتی راننده در اختیار نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده که در نوع خود بی‌سابقه است و این امکان پیش از این فقط برای منتخبانی بود که کار خود را به شکل رسمی به عنوان نماینده مجلس آغاز می‌کردند.

به نظر می‌رسد تیم قالیباف با اسکان لاکچری و خارج از عرف منتخبان مجلس دوازدهم در مرکز پایتخت درصدد نمک‌گیر کردن آن‌ها برای اخذ رای به ریاست مجدد قالیباف بر مجلس هستند، آن هم از جیب بیت‌المال و به اسم آموزش منتخبان.

بررسی‌های فراز نشان می‌دهد که هزینه یک شب اقامت در هتل بزرگ تهران ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است که با توجه به تعداد منتخبان و دو شب اقامت آن‌ها عدد سر بزرگی خواهد بود.

البته این همه ماجرا نیست و اطلاعات دیگری که به فراز رسیده نیز نشان می‌دهد که هدف مستتر در گردهمایی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه هتل بزرگ تهران، ضیافت تعیین ریاست در هتل بزرگ تهران است که اهداف انتخاباتی دور دومی‌ها را هم دنبال می‌کند.

چه کسانی پشت گردهمایی گراندهتل هستند؟

برگزارکننده مراسم این دوره به روال و سیاق ادوار مجلس معاونت اجرایی مجلس است که مسئولیت اسکان و جانمایی منتخبان و البته آموزش اولیه آن‌ها را دارد؛ بنابراین عملا دفتر رئیس مجلس با ریاست محمد جواد شوشتری، علیرضا شریفی معاون اجرایی قالیباف است و سیدضیا نورالدینی جانشین معاون اجرایی برگزار کننده این ضیافت دو روزه هستند.

گفته می‌شود که نورالدینی بیشترین تماس‌ها را با منتخبان داشته است. به گفته منتخبان و کسانی که سابقه حضور در ادوار مجلس را داشتند این بار اسکان و پذیرایی در هتل بسیار مجلل‌تر از ادوار سابق بوده است و تماس‌های بیشتری هم با آن‌ها گرفته شده. به همه زنان و مردان منتخب در هتل بزرگ تهران دعوت به حضور و اقامت شده‌اند.

لابی گری پیش از اعلام موجودیت فراکسیون‌های سیاسی مجلس دوازدهم

براساس داده‌های موجود به نظر می‌رسد که قالیباف و تیم او تلاش دارند تا پیش از آغاز به کار رسمی مجلس دوازدهم و تشکیل رسمی فراکسیون‌های سیاسی، روی موج منتخبان نورسیده و عدم شناخت آن‌ها از سازوکارهای درون پارلمانی استفاده کنند تا سبد رای او از همین حالا تثبیت شود. چراکه پس از افتتاح مجلس تشکیلات چارچوب‌مندی و قوام یافته مثل فراکسیون‌ها شکل خواهد گرفت و رایزنی‌ها مشخص و درون پارلمانی خواهد بود و احتمالا نیروهای موسم به انقلابی باید در فراکسیون انقلاب گرد هم آیند و به تصمیم‌گیری بپردازند. جایی که ممکن است کار برای رایزنی و لابی چندان راحت نباشد. این در حالی است که به گفته یکی از منتخبان به غیر از اسکان و تخصیص خودرو هر رویداد دیگری در گرهمایی نمایندگان غیرطبیعی است و در دوره‌های پیشین وجود نداشته است.

نشست با حدادعادل همزمان با گردهمایی گراندهتل

با توجه به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در آینده نزدیک، ضیافت ریاست مجلس رنگ‌وبوی انتخاباتی هم دارد. گفته شده که همزمان با گردهمایی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) نشستی در مسجدی نزدیک به هتل استقرار منتخبان مجلس تدارک دیده شده که قرار است محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل در آن سخنرانی کنند. این در حالی است که شانا لیست واحدی هم برای دور دوم انتخابات مجلس تهران نداده و به نظر می‌رسد که در تلاش برای تصاحب کرسی‌های باقی‌مانده و البته مدیریت هیات رئیسه مجلس به واسطه گعده‌های غیررسمی است.

ضیافت گراند هتل تهران اهداف فراتری از آشنایی نمایندگان با مجلس و اسکان آن‌ها را دنبال می‌کند و در ادامه تقلا برای کسب کرسی ریاست مجلس دوازدهم است که از نوروز امسال آغاز شده بود. با این همه باید دید که سرنوشت کرسی‌های باقی‌مانده مجلس چه خواهد شد و کدام گروه در این گعده‌ها و لابی‌های غیررسمی سرانجام دست بالا را به دست خواهد آورد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901580

دیگر خبرها

  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند