Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:20:38 GMT

هاشمیان: ظلم عِقاب خدا را به همراه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۵۵۱۷

هاشمیان: ظلم عِقاب خدا را به همراه دارد

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم امام خمینی(س) به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مقابل با بیماری کرونا بدون حضور جمعیت برگزار و از طریق رسانه ملی برای مردم به صورت مستقیم پخش شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان در این مراسم با بیان اینکه رمضان ماه آشتی کنان است، گفت: خدا ما را دوست دارد که به سفره خودش دعوت کرده است؛ چون روزه دار مهمان خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدای متعال همه را بر سر این سفره دعوت کرده و فرموده است به مردم خبر دهید من بخشنده و مهربان هستم و شما فقط به سمت من بیایید تا شما را اجابت کنم.

وی با بیان اینکه اگر می خواهی در خانه خدا بروی اول خودت را پاک کن، افزود: ما برای پاک شدن اول باید توبه کنیم. توبه پاک کردن گناهان است. مرحوم مطهری می فرماید مردم از خدا می خواهند چیزهایی را به آنها بدهد، اما بعضی مواقع باید از خدا بخواهیم یک چیزهایی را از ما بگیرد؛ کینه، بخل، حسادت، هنجارشکنی و دل شکستن را از ما بگیرد.

هاشمیان ادامه داد: برای خیلی از ما راحت است که دل بشکنیم. یکی از چیزهایی که در قیامت خیلی مهم است اینکه مواظب باشیم دل کسی را نشکنیم. این برای ما یک درس است که وقتی امیرالمؤمنین(ع) به هوش می آید از ابن ملجم خبر می گیرد و می فرماید اگر خودم از بستر آزاد شدم ممکن است او را ببخشم اما اگر من نبودم، مراعات حال او را بکنید. اینها حرف های مهمی است. ما باید مواظب باشیم آزارمان به کسی نرسد

وی با تأکید بر اینکه نارضایتی و گناه جلوی دعا را سدّ می کند، تصریح کرد: گناه انسان را ناامید می کند و راه را بر او می بندد. امشب برای همه دعا کنیم و حتی کسانی که ما را اذیت کرده اند ببخشیم. امشب شب عفو و بخشش است. هم خدا می بخشد و هم ما باید ببخشیم.

سخنران مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم امام خمینی(س) با بیان اینکه باید از درگاه خدا عذرخواهی کنیم، گفت: ظلم به خلق خدا جلوی دعا را می گیرد. لذا اولا توبه کنیم تا خدا ما را ببخشد و ثانیا از خلق عذرخواهی کنیم. حتی به حیوانات ترحم کنید چون ترحم رحم خدا و ظلم عِقاب خدا را به همراه دارد. باید مراقب باشیم حق الله و حق الخلق را مراعات کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: خیلی از ما دردهای مادی و معنوی داریم. از خدا بخواهیم همه دردهای ما را شفا عنایت بفرماید و حسادت، بخل، کینه، غضب و توجه به حرام را از ما بگیرد. آدم وقتی گناه می کند از خدا فاصله می گیرد و وقتی توبه می کند یعنی خدایا من آمده ام. برای کشورمان، مردم، رهبر و خدمتگزاران دعا کنید؛ چون فرموده اند اگر برای دیگران دعا کنید خدا ملائکه را مأمور می کند که برای شما دعا کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حرم امام خمینی احیای حرم امام خمینی شب بیست و یکم ماه رمضان شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم امام خمینی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفتاب گرم بهاری در مازندران

تاکامی کارشناس هواشناسی مازندران گفت:آسمان مازندران امروز جمعه ۷ اردیبهشت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

او افزود:وضعیت جوی مازندران روز شنبه هم صاف تا نیمه ابری همراه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت:هوای مازندران روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • متفاوت ترین تیپ محمدحسین میثاقی همراه با پسرش | عکس
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • هوادار ۳- مس سونگون ۱: حذف در پایتخت
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران