Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:59:35 GMT

قیمت جدید خودرو شنبه اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۴۹۹

قیمت جدید خودرو شنبه اعلام می‌شود

عدم ابلاغ لیست جدید قیمت انواع خودرو که قرار بود هفته گذشته اعلام شود باعث شده تا خرید و فروش خودرو متوقف شود. آنطور که شنیده شد این لیست در طول هفته گذشته تکمیل شده و احتمالاً فردا شنبه به شرکت های خودروساز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، بعد از تعلل بسیارِ ستاد تنظیم بازار، هفته گذشته مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علاوه بر این، قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو درب کارخانه به‌اضافه حداکثر 10 درصد تعیین شد. 

البته در این جلسه شرایط جدیدی هم برای فروش خودرو به تصویب رسید که در نهایت مصرف کننده واقعی بتواند امکان خرید خودرو را داشته باشد. مطابق این روش های فروش "ثبت نام از کلیه متقاضیان واجد شرایط خودرو بدون محدودیت زمانی و 24 ساعته است که در صورت تکمیل ظرفیت در روش پیش فروش متقاضی امکان خرید در قالب طرح مشارکت در تولید را خواهد داشت.

برای ثبت نام 50 درصد قیمت روز مصوب خودرو اخذ می شود و پیش فروش تا 12 ماهه در سقف 60 درصد ظرفیت تولید بدون احتساب سود مشارکت خواهد بود.

همچنین مشارکت در تولید 12 تا 24 ماهه در سقف 50 درصد ظرفیت تولید با احتساب سود مشارکت حداقل 6 درصد و مشارکت در تولید 24 تا 36 ماهه در سقف 15 درصد ظرفیت تولید با احتساب سود مشارکت حداکثر 12 درصد خواهد بود.

متقاضیان امکان انتخاب روش خرید به صورت پیش فروش یا مشارکت تولید را در مرحله ثبت نام دارا می باشند و خودروسازان مکلف به فروش خودرو به ترتیب اولویت پیش فروش، مشارکت در تولید یکساله و دوساله در خودروهای قابل عرضه می باشند.

همچنین ظرفیت تولید قابل فروش با در نظر گرفتن تعهدات معوق و جاری توسط کمیته خودرو محاسبه شود و سود انصراف، 3 درصد کمتر از سود مشارکت مندرج در قرارداد مشارکت در تولید است".

جزئیات کامل از نحوه و شرایط ثبت نام پیش فروش و فروش فوق العاده خودرو در سال 99

نگهداری خودروی صفر در پارکینگ‌ها حکم احتکار دارد/مردم محتکران را به 124 معرفی کنند

 علاوه بر این رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم اعلام کرد " از این پس نگهداری خودرو در سوله و انبار‌ها و پارکینگ‌ها مشمول تطبیق با شرایط انبارداری خواهد بود به گونه‌ای که اگر فردی خودروی صفری را در انبار یا پارکینگ نگهداری نماید، چنانچه در سامانه انبارداری ثبت نام نکرده باشد، مشمول احتکار و عدم عرضه خواهد بود. مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه خودروی صفر در انبار‌ها و پارکینگ‌ها با تماس با شماره 124 و مراکز مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را در میان بگذارند".

تشدید نظارت ها و اعلام مجوز افزایش قیمت ها  اثرات خود را در همان ساعات نخست بر بازار قیمت انواع خودروهای داخلی گذاشت به نحوی که روند کاهشی قیمت ها با گذشت چند روز همچنان ادامه دارد. در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی 20 تا 100 میلیون تومان کاهش داشته که همین امر محتکران خودرو را با نگرانی زیادی روبه رو کرده به طوری که آنها را مجبور به فروش محصولات با قیمت پایین تر کرده است اما از آن طرف خبری از مشتری در بازار نیست. 

عدم ابلاغ لیست جدید قیمت انواع خودرو که قرار بود هفته گذشته اعلام شود باعث شده تا خرید و فروش خودرو متوقف شود و همه برای خرید منتظر لیست جدید قیمت ها باشند. آنطور که شنیده شد این لیست در طول هفته گذشته تکمیل شده و احتمالاً فردا شنبه به شرکت های خودروساز ابلاغ خواهد شد.

با اعلام لیست جدید، روند کاهشی قیمت ها به حدی خواهد رسید که فقط سود فروشنده 10 درصد بیشتر از قیمت کارخانه باشد در غیر این صورت فروشنده متخلف و با آن برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

  انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو قیمت مشارکت خودروسازان قیمت انواع خودرو مشارکت در تولید ظرفیت تولید فروش خودرو سود مشارکت هفته گذشته لیست جدید پیش فروش ثبت نام قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مانند روزهای گذشته باثبات است و قیمت خودروهای داخلی، به جز محصولات ایران‌خودرو تغییری ندارند.

کوییک S دنده‌ای از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپا، نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا است که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی؛ سدان محبوب ایران‌خودرو نیز نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود که امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۴۴ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۲۳ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۳ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان، پژو پارس ۶۶۰ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۴ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۸ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۴ میلیون تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۹۳ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز به جز محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو، امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت نیز افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و به قیمت یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۳۰ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748270

دیگر خبرها

  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی