Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@22:55:48 GMT

ایجاد ۵ بند خاکی در دامغان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۶۷۱

ایجاد ۵ بند خاکی در دامغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر عباسی‌راد جمعه ۲۶ اردیبهشت افزود: ایجاد پنج بند خاکی در شهرستان دامغان با مشارکت اداره منابع طبیعی و بهره‌برداران دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: میزان ذخیره این پنج بند خاکی ۱۵۰ هزار مترمکعب است که در مجموع برای ایجاد این بندها بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین ایجاد بند خاکی روستای مهماندوست با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۷۰ هزار مترمکعب یکی از بزرگترین طرح‌های در حال اجراست.

عباسی راد اظهار داشت: ایجاد بندهای خاکی در مناطق روستایی علاوه بر جلوگیری از سیلاب و خسارت به باغ‌ها و مزارع، تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی روستا خواهد داشت که این امر لزوم همکاری همه بهره برداران در نگهداری و بهره‌برداری اصولی از این سازه‌های آبخیزداری را می‌طلبد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: احداث این بندهای خاکی در جمع‌آوری و ذخیره‌سازی رواناب‌ها و رفع مشکل کم آبی در تابستان نیز اهمیت فراوانی دارد.

این مسئول گفت: ۳۵ بند خاکی این شهرستان در جریان بارش‌های بهاری امسال آبگیری و حدود ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها پرشده است که از مجموع ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی بندهای خاکی، ۸۰۰ هزار مترمکعب ذخیره‌سازی تاکنون انجام شده است.

کد خبر 511771 برچسب‌ها استان سمنان سد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان سد بند خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری