Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات روانی دشمن باعث کنار گذاشتن حضرت علی(ع) از رهبری شد، گفت: برخی از این حوادث و جریان‌ هایی که در زندگی اهل‌بیت (ع) رخ داده عبرت ‌آموز است، در این جریان‌ها، نقش منفی آن‌ قدر پررنگ است که برای ما ایجاد عبرت می‌کند که در زندگی‌ مان متوجه باشیم به این مصیبت دچار نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جماران، آیت ‌الله سید احمد علم‌ الهدی در مطلبی که تحت عنوان خطبه مکتوب منتشر کرد، با اشاره به چند سال خانه نشینی حضرت علی(ع) پس از وفات پیامبر(ص)، نوشت: این کار با یک عملیات روانی صورت گرفت، علی (ع) با این عظمت را از میدان خارج کردند و با وجود امیرالمؤمنین، قدرت را در جریان دیگری قرار دادندکه شاید شعارش امروز بعد از 1400 سال خریدار داشته باشد و آن این‌که «ما رهبر دیکته شده نمی‌ خواهیم» رهبری می‌ خواهیم که خودمان انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: این حرف منطق مطلوبی در منطق دموکراتیک است، یک وقت رهبر دیکته شده جریان استکباری و قدرت مابانه است که حرف درستی است که اختیار مردم باید دست خودشان باشد نه جریان دیکتاتوری اما یک وقت رهبر، دیکته شده از سوی خداست، معنای این‌ که ما این رهبر را نمی ‌خواهیم یعنی خدا و انتخاب خدا را نمی‌خواهیم و قبول نداریم، مطلبی گفتند که اصل محتوایش خلاف حق بود و ظاهری فریبنده بود، افراد کنار کشیدند، آنانی هم که می ‌دانستند حرف حقی نیست، کنار کشیدند تا برچسب ضد مردمی به آنان زده نشود.

وی اظهار داشت: کار را به جایی رساندند که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند «کار به جایی رسید که امر بر من دایر شد با دست بریده حقم را بگیرم و با دست قطع‌ شده بخواهم به سراغ احقاق حقم بروم یا صبر کنم بر یک وزش طوفان تاریکی که همه‌ چیز را ناپدید کرده است و آن ‌قدر این سنگین و سخت است که افراد از بین می ‌روند، جوان را پیر می‌کند و مؤمن سعی می‌ کند از این دنیا برود، جان دهد و در بین این جامعه و مردم نباشد، در چنین شرایطی قرار گرفتم و با این کیفیت، دیدم صبر بر من سزاوارتر است و من صبر کردم مثل کسی که استخوان در گلو و خار در چشمش است»، این وضعیتی بود که آن حضرت در مقابل آن قرار گرفتند.

علم الهدی افزود: وجود مراسم، یادآوری روزها و توجه پیدا کردن به مظلومیت عزیزی از عزیزان اهل‌البیت(ع) در هر زمان، در واقع یک حرکت آموزشی و تماشای یک تابلوی رنگین از یک جریان تجربه ‌آموز یا عبرت ‌آموز برای زندگانی امروز ماست. بسیاری از آموزه‌ های دینی، ایمانی و رفتارهای لازم در زندگانی خودمان را از اهل ‌بیت (ع) می‌آموزیم و از نظام زندگی و سیره آنان به‌ عنوان یک تجربه مثبت درس می ‌گیریم اما برخی از این حوادث و جریان‌ هایی که در زندگی اهل‌بیت (ع) رخ داده عبرت ‌آموز است، در این جریان‌ها، نقش منفی آن‌ قدر پررنگ است که برای ما ایجاد عبرت می‌کند که در زندگی‌ مان متوجه باشیم به این مصیبت دچار نشویم.

وی ادامه داد: مظلومیت امیرالمؤمنین (ع)، صفحه سیاهی در تاریخ است که با نگاه به آن باید توجه کنیم آن سیاهی و ظلمت در زندگی اجتماعی ما پیش نیاید لذا مظلومیت ایشان در همان اول نقش عبرت ‌آموزی داشت و ما نیز در زندگانی امروز خودمان عبرت می ‌آموزیم که مثل آن مردم دچار نشویم و عرصه زندگانی اجتماعی ما میدان تاخت‌ و تاز برای ظلم به اولیای خدا قرار نگیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899009

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب