Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@23:06:15 GMT

اصفهان ۵ هزار کودک بدون حامی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۹۳۳

اصفهان ۵ هزار کودک بدون حامی دارد

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار فرزند تحت پوشش طرح های اکرام و محسنین در استان اصفهان وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها دارای حامی و پنج هزار نفر هنوز حامی ندارند.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، اظهار کرد: هر ساله در این ایام ماه رمضان علاوه بر طول سال پایگاه‌هایی دایر می‌شد اما امسال به دلیل محدودیت بیماری کرونا علاوه بر اینکه پایگاه‌ها را به طور محدود برقرار کردیم اما افراد با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ می‌توانند یتیم مورد نظر خود را در شهرستان یا استان دلخواه خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان کمک در این طرح بر اساس توان افراد نیکوکار است، افزود: افرادی که متقاضی مشارکت در این بخش هستند می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir فرزند معنوی خود را انتخاب و میزان مبلغی که توان پرداخت آن را دارند پرداخت کنند.

۲۵ هزار فرزند یتیم و غیر یتیم در اصفهان تحت پوشش هستند

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص روند شفاف سازی کمک‌های افراد حامی، تصریح کرد: از چهار ماه گذشته نرم‌افزاری طراحی شد که پرداخت حامی بدون واسطه و به طور مستقیم به حساب یتیم مورد نظر واریز می‌شود قبلاً نرم‌افزار به صورتی بود که شخص از طریق خودپرداز بانک ملت مبلغ حمایتی خود را به حساب امداد و این مبلغ پس از ۴۸ ساعت به حساب یتیم منتقل می‌شد اما امروز با شماره کارت انحصاری مستقیماً کمک به حساب فرد موردنظر واریز و رسید آن را صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار فرزند اکرام و محسنین (یتیم و غیر یتیم) در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از این تعداد دارای ۷۰ هزار حامی هستند اما نزدیک به پنج هزار از فرزندان ما از گروه محسنین هنوز هیچ حامی ندارند.

زارع با ابراز امیدواری از جذب حامی برای این فرزندان در تشریح وضعیت آنها، گفت: فرزندان غیر یتیم (محسنین) فرزند افراد ازکارافتاده، زنان مطلقه یا دارای والدینی با بیماری صعب‌العلاج هستند که به این عده تحت عنوان محسنین هستند و پنج هزار از این فرزندان ما هنوز بدون حامی هستند.

وی در خصوص میزان کمک‌های مالی این حامیان گفت: حامیان با هر مبلغی از ۱۰ هزار تومان گرفته تا هر مبلغی که توان دارند و علاقمند به کمک هستند می‌توانند برای یک دوره شش ماهه حمایت این فرزندان را در هر نقطه از کشور با هر سن و جنس و شرایطی کاملاً بدون دخالت امداد به عهده بگیرند.

کمک‌های به مددجویان کمیته امداد در ایام کرونا

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص کمک‌های ایام کرونا، گفت: اولین اقدام ما در شروع ایام کرونا اختصاص مبلغ ۳۲ میلیارد ریال با اولویت اختصاص به بیماران خاص، صعب‌العلاج و سالمندان از مددجویان بود که با سرانه میانگین ۱۵۰ تومان به هر نفر برای خرید اقلام بهداشتی پرداخت شد که علاوه بر آن با تعامل خیریه‌ها و نهادهای مختلف ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی و ۵۰ هزار بسته غذایی و سبد حمایتی در کل مراکز امداد و مراکز نیکوکاری امداد در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان تحت نظر کمیته امداد فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۸۰ مرکز از این تعداد فعال هستند و مبالغی را از کمک‌های مردمی جذب و با صلاحدید خود در حوزه‌های مختلف توزیع می‌کنند که مخاطبان این نهادهای نیکوکاری تنها مددجویان امداد نیست بلکه نیاز نیازمندان منطقه و محدوده خود را در حد وسع خود پوشش می‌دهند.

زارع در خصوص دیگر اقدامات این نهاد، خاطرنشان کرد: اعتباری ۱۷ میلیارد ریالی برای شهرستان‌ها اختصاص یافت و این رقم برای کمک به مشاغلی بود که قبلاً تحت پوشش امداد بودند و از این نهاد وام دریافت کرده بودند اما مشاغل آنها از بیماری کرونا آسیب دیده بود که به این افراد از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ واحد اشتغال مددجویی به تولید اقلام بهداشتی هدایت شدند، تصریح کرد: در ایام کرونا این تعداد مرکز تولیدی اقدام به تولید گان، ماسک و دستکش کردند که بیش از یک میلیون ماسک و تعداد قابل توجهی گان و لوازم بیمارستانی تولید و بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع کردند.

افزایش ۳ هزار خانواری مددجویان کمیته امداد در بحران کرونا

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص افزایش آمار مددجویان کمیته امداد ددر بحران کرونا، گفت: با اینکه سیاست امداد کاهش ورودی است و هر ساله با ایجاد اشتغال برای مددجویان بین هشت تا ۱۰ هزار خانواده از حمایت امداد خارج می‌شوند اما به دلیل شیوع این بیماری از اسفندماه ۹۸ تاکنون بیش از سه هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۸۰۰ خانوار از پوشش مستمری امداد خارج شدند، اظهار کرد: این سه هزار خانوار که عمدتاً از کارگران فصلی بودند تحت عنوان تبصره ۱۴ از یارانه دولتی به مدت محدود دو تا شش ماهه بهره‌مند می‌شوند.

کمک مالی کمیته امداد به متوفیان ناشی از کرونا

زارع با بیان اینکه هزینه مددجویان تحت پوشش امداد در درمان کرونا رایگان است، اظهار کرد: با پیگیری انجام شده متوفیان بیماری کرونا که تحت پوشش امداد بودند و از این بیماری فوت شدند به خانواده آنها کمک مالی شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: به خانواده این افراد متوفی تحت پوشش که به تائید دانشگاه علوم پزشکی از کرونا فوت شده‌اند، اگر فوت شده سرپرست خانوار باشد مبلغ ۱۰ میلیون و اگر غیر سرپرست و عضو خانواده باشند مبلغ پنج میلیون تومان برای جبران بخشی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص تسهیلات مسکن مددجویان، گفت: مساعدت مسکن به خانواده‌های واجد شرایط بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و تا ۳۰ میلیون هم به صورت وام قرض‌الحسنه است که سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ واحد مسکونی به این خانواده‌ها اختصاص یافت که ۱۳۰ واحد آن مسکن مهر فولادشهر بود که در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان مساعدت لازم برای خرید یا ساخت مسکن مددجویان انجام شد.

پایداری اشتغال در طرح‌های کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مددجویان امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند، خاطرنشان کرد: گروه عمده‌ای از مددجویان ما از این گروه هستند که موضوع اشتغال و طرح‌های متنوعی را برای آنها ایجاد کردیم اما در مورد مشاغل خانگی سرانه مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومان است که فرآیند شناسایی، مشاوره، اخذ مجوز، آموزش، ایجاد و نظارت پنج ساله بر طرح و کمک در بازاریابی و فروش از اقدامات کمیته امداد در این حوزه است.

زارع در خصوص پایداری طرح‌های اشتغال امداد تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد بیشتر از دیگر طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط دیگر نهادهاست و آن هم به دلیل مکانیزم اجرای طرح توسط امداد است بدین شکل که قبل از ایجاد طرح مشاوره، آموزش و نظارت پنج ساله ناظران اشتغال بر این طرح‌ها همگی عامل پایداری اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص میزان اعتبار جذب شده در سال ۹۸ برای طرح‌های اشتغال، گفت: بانک‌های استان تعامل خوبی با کمیته امداد داشته‌اند تا حدی که سال گذشته از ۱۶۴ میلیارد تومان اعتباری که باید از طریق بانک‌ها در حوزه اشتغال جذب می‌شد ۱۵۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

کد خبر 423913

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی طرح ايتام و اکرام فرزندان محسنین ماه رمضان ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مددجویان کمیته امداد طرح های اشتغال ایام کرونا سال گذشته تحت پوشش طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته ۲۶۰۰ متر مربع فرش به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال بافتند.

مجید الهی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه، فاروج است.

به گفته الهی راد، هم اکنون ۶ راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرش‌های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا به صورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازارهای داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد و به خودکفایی برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌