Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصویربرداری سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری که از اواخر اسفند گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا متوقف شده بود، در شهرک سینمایی نور با تصویربرداری بخش‌های تازه‌ای از فصل بیزانس سریال ادامه خواهد یافت.

حسین طاهری، تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بود بهار امسال برای ادامه تصویربرداری راهی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان شویم، اما به علت شیوع ویروس کرونا این سفر به زمان دیگری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند تولید این سریال اشاره گفت: بخش هایی از فصل بیزانس را که قرار بود در ترکیه تصویربرداری کنیم به داخل کشور از جمله شهرک سینمایی نور منتقل کردیم. البته این جابه جایی ها برای پروژه بزرگی مانند سریال سلمان فارسی اجتناب ناپذیر است و همکاران ما با نهایت انعطاف و حرفه ای گری، پروژه را همراهی می کنند تا این اثر فاخر ملی، بدون خلل به مسیر ساخت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: تصویربرداری این سریال، بعد از ماه مبارک رمضان در لوکیشن های داخل کشور؛ از جمله شهرک سینمایی نور ادامه خواهد یافت و روند ساخت سریال سلمان با رعایت تمام موازین بهداشتی پیش خواهد رفت تا توقفی در زنجیره برنامه ریزی ایجاد نشود.

چرا ساخت سریال سلمان فارسی متوقف شد ؟

این سریال فاخر که به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهداد کرمان آغاز شد و سپس در جزیره قشم ادامه یافت. میرباقری در سریال سلمان فارسی سه دوره از زندگی این شخصیت تاریخی را روایت می‌کند: دوره ایران باستان، بیزانس و صدر اسلام.

سریال سلمان فارسی جزو کارهای الف ویژه مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) به شمار می‌رود و پیش بینی اولیه تصویربرداری پروژه پنج سال خواهد بود که در داخل و خارج از کشور انجام می شود.

 

سلمان فارسی سریال میرباقری کیست ؟

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه سلمان فارسی بازی می‌کند، همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. در این مجموعه از تعداد کثیری از بازیگران جوان تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است.

پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال سلمان فارسی از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجموعه سلمان فارسی در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد./ایرنا

سریال سلمان فارسی در چه کشورهایی ساخته می شود ؟

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سریال سلمان فارسی شهرک سینمایی نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، حمیدرضا قانعی گفت: در زمان حاضر، ۲۷ سالن سینما در فارس فعال است و امسال هم چندین پروژه سینمایی شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعلام کرد: سالن‌های موجود سه شهرستان کوهچنار، بوانات و خرم بید به تجهیزات سینمایی مجهز شدند و تا پایان خرداد وارد چرخه اکران‌های سینمایی می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اسفند پارسال پردیس نخل لارستان با سه سالن درجه یک به بهره‌برداری رسید و نمایش در پردیس سینمایی یاس فسا هم آغاز شد.
قانعی اضافه کرد: هر چند به صورت رسمی این ۲ پردیس سینمایی هنوز افتتاح نشده اما بهره برداری از آنها اسفند پارسال آغاز شده است تا مردم فسا و لارستان از اکران‌های نوروزی بهره‌مند شوند.
قانعی با اشاره به افتتاح ۱۷ سالن سینما در شیراز تا پایان امسال گفت: با همکاری حوزه هنری و شهرداری شیراز، پردیس سینمایی استاد تارخ تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس