Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@01:05:10 GMT

لزوم احداث فرودگاه در منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۴۴۶۰

لزوم احداث فرودگاه در منطقه آزاد انزلی

تین نیوز

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد امروز در دنیا برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تبادل نظر میان کشورهای همسایه ایجاد می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی گفت: مناطق آزاد امروز در دنیا برای ایجاد اشتغال، رونق و رشد اقتصادی، تبادل نظر میان کشورهای همسایه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ایجاد می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته قوانینی درباره ایجاد مناطق آزاد تجاری در مجلس مصوب شد که به موجب آن 7 منطقه آزاد تجاری در کشور و در نقاط مرزی ایجاد شود و مجددا دولت لایحه ایجاد 8 منطقه دیگر را طی ماه‌های قبل به مجلس ارائه کرد و در کنار آن هم مناطق ویژه مورد توجه قرار گرفت.

تاثیر مناطق آزاد بر روی رشد اقتصادی و اشتغال

وی ادامه داد: مناطق آزاد مخالفان و موافقانی دارد اما ما معتقدیم که مناطق آزاد تجاری در کل می‌توانند، بر روی رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال اثرگذار باشند.

دلخوش تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی در استان گیلان کمترین مساحت را برخلاف دیگر مناطقی مانند ماکو را در اختیار دارد یا چابهار و کیش، به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اظهار کرد: دیوان عدالت اداری درباره 6 هزار هکتار زمین از مناطق آزاد انزلی به دلیل اینکه دولت در دوره‌های گذشته نقشه آن را ارائه نکرده بود، حکم صادر کرد زیرا براساس قانون دولت باید نقشه مناطق آزاد را ارائه می‌داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بسیاری از سرمایه گذاران و بیش از هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این منطقه در معرض آسیب قرار گرفت که مجلس در نهایت با الحاق این 6 هزار هکتار موافقت کرد.

دلخوش‌اباتری اظهار کرد: همچنین براساس تبصره ماده واحده لایحه توسعه محدوده منطقه تجاری-صنعتی انزلی 2 هزار هکتار برای توسعه این منطقه قرار داده شد که تقریبا آخرین مورد توسعه است و وسعت منطقه آزاد انزلی را به 10 هزار و پانصد هکتار تبدیل کرد.

مناطق آزاد محلی برای جلب سرمایه‌گذاران

وی با تاکید براینکه احداث فرودگاه از نقاط ضروری و مورد نیاز منطقه آزاد انزلی است، گفت: فرودگاه در همه مناطق آزاد دنیا وجود دارد و از الزامات منطقه است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس بیان کرد: نقشه ایجاد منطقه آزاد میرزا کوچک خان را از دولت گرفته‌ایم و نقشه شهر صنعتی در رشت، منطقه ای از خمیران انزلی و بخشی دیگرمورد تایید دولت قرار گرفته است که قانون آن در مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاثیرات مثبت ایجاد مناطق آزاد تجاری بر روی اقتصاد کشور تصریح کرد: براساس شرایط اقتصادی، مناطق آزاد تجاری در دنیا در نزدیکی مرزها قرار گرفته‌اند تا با جلب نظر سرمایه‌گذاران بتوان با استفاده از این مناطق تبادل فرهنگی، اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات کالا و ... انجام داد.

دلخوش‌اباتری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به رشد اقتصاد و با توجه به شرایط چالشی و مشکلات اقتصاد کشور و همچنین معافیت‌های خاص در این مناطق می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس منطقه آزاد انزلی مناطق آزاد تجاری سرمایه گذاران آزاد تجاری ایجاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه