Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در آخرین یافته‌های علمی ومقالات آمده است:
ضروری است مردم جامعه نسبت به این موضوع هوشیار و آگاه باشند که بر اساس تحقیقات علمی انجام گرفته، مشخص شده است که ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند در برخی از جمعیت‌ها نظیر افرادی که موادمخدر مصرف می‌کنند با علائم و نشانه‌های شدیدتری همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که این بیماری به ریه‌ها حمله می‌کند و کرونا ویروسی که عامل ایجاد کووید 19 می‌شود برای کسانی که سیگاری هستند یا ماری‌جوانا و سایر موادمخدر را به‌صورت تدخینی مصرف می‌کنند تهدید جدی است.


علاوه بر این، افراد مصرف‌کننده مواد بیشتر از سایر افراد جامعه مشکلاتی نظیر بی‌خانمانی، حبس و زندانی شدن و... را تجربه می‌کنند و قرار گرفتن و زندگی کردن در چنین شرایطی می‌تواند فرد معتاد را در معرض آلوده شدن به ویروس کووید 19 قرار دهد.


این ویروس نرخ مرگ‌ومیر بالاتری نسبت به آنفلوانزای فصلی داشته است و البته میزان دقیق مرگ‌ومیر در این بیماری هنوز ناشناخته است، زیرا تعیین دقیق میزان آن بستگی به تعداد موارد تشخیص داده نشده و تعداد افراد بدون علامت دارد و برای تعیین این ارقام نیاز به بررسی‌های بیشتری است.


تا این لحظه ثابت شده است که مرگ‌ومیر و همچنین نوع شدید بیماری ناشی از کووید 19 در میان افراد مسن‌تر و کسانیکه دارای مشکلات زمینه‌ای سلامتی نظیر دیابت، سرطان و بیماری تنفسی بوده‌اند بیشتر می‌باشد؛ بنابراین منطقی است نگران باشیم که عملکرد نامناسب ریه یا بیماری ریوی مربوط به سابقه استعمال دخانیات، نظیر بیماری انسداد مزمن ریوی (chronic obstructive pulmonary disease) می‌تواند افراد را در معرض خطر عوارض جدی کووید 19 قرار بدهد.


در خصوص مشکلاتی از قبیل بیماری انسداد مزمن ریوی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های تنفسی بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین (چین CDC)، نرخ مرگ‌ومیر برای کووید 19 در افراد مبتلا به بیماری مزمن تنفسی 6.3 درصد می‌باشد در مقایسه با نرخ مرگ‌ومیر 2.3 درصد در جمعیت عمومی.


در کشور چین، 52.9 درصد از مردان سیگار می‌کشند و برخلاف آن فقط 2.4 درصد از زنان سیگاری هستند. تجزیه‌وتحلیل بیشتر در رابطه با داده‌های نوظهور به‌دست‌آمده در خصوص کووید 19 از چین می‌تواند در تعیین اینکه آیا نابرابری در مرگ‌ومیر بالاتر مردان در بیماری کرونا در مقایسه با زنان ناشی از مصرف بالاتر دخانیات در مردان بوده است یا خیر؟ کمک‌کننده خواهد بود.


استفاده از سیگارهای الکترونیکی و یا دستگاه ویپ مانند سیگار کشیدن، ممکن است به سلامتی ریه آسیب برساند و شواهد در حال ظهور نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا ناشی از سیگارهای الکترونیکی، موجب آزار سلول‌های ریه شده و توانایی پاسخگویی به عفونت را کاهش می‌دهد. به‌عنوان نمونه نتایج یک تحقیق نشان داد که موش‌های آلوده به ویروس آنفلوانزا که در معرض این ذرات معلق در هوا قرار گرفته‌اند، آسیب بافتی و التهاب در آن‌ها افزایش یافته است.


افرادی که برای کنترل درد و تسکین از داروهای مخدر در دوزهای بالا استفاده می‌کنند و یا سوء مصرف مواد و اعتیاد به موادمخدر دارند، سیستم تنفسی آن‌ها با چالش‌های جداگانه‌ای روبرو است. ازآنجایی‌که موادمخدر برای کاهش دادن سرعت تنفس در ساقه مغز انسان عمل می‌کنند، استفاده از این مواد نه تنها مصرف‌کننده را در معرض خطرات حیاتی و مصرف بیش از اندازه (Overdose) قرار می‌دهد، بلکه ممکن است باعث کاهش مضر اکسیژن در خون (هیپوکسیمی) شود. کمبود اکسیژن به‌ویژه می‌تواند به مغز آسیب برساند. درحالی‌که سلول‌های مغزی می‌توانند دوره‌های کوتاه کمبود اکسیژن را تحمل کنند، لیکن با ادامه این وضعیت ممکن است آسیب ببینند.


در گذشته ثابت شده است که بیماری مزمن تنفسی خطر مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از اندازه (Overdose) را در مصرف‌کنندگان مواد افیونی افزایش می‌دهد و به همین ترتیب ثابت شده است که کاهش ظرفیت ریه ناشی از کووید 19 می‌تواند به‌طور مشابه این گروه از افراد را در معرض خطر قرار بدهد.


سابقه مصرف متامفتامین (شیشه) نیز می‌تواند افراد را در معرض خطر قرار دهد؛ زیرا مصرف متامفتامین رگه‌ای خونی را منقبض می‌کند و این موضوع یکی از دلایلی است که در آسیب ریوی و فشار خون ریوی افراد مصرف‌کننده متامفتامین نقش دارد.


بی‌خانمانی یا تحمل حبس از جمله دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مصرف‌کنندگان مواد را در محیط‌هایی که در تماس نزدیک با دیگران هستند قرار دهد و در نتیجه احتمال مبتلا شدنشان به کووید 19 را افزایش بدهد.


اگر چه ما هنوز اطلاعات اندکی راجع به کووید 19 و رابطه آن با مشکل اعتیاد به موادمخدر داریم اما تجربه و دانش به دست آمده از گذشته نشان می‌دهد که افرادی که به دلیل استعمال سیگار، مواد افیونی، متامفتامین، حشیش و سایر مواد، از سلامتی کامل برخوردار نیستند به دلایل متعدد فیزیولوژیکی و اجتماعی-محیطی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید 19 و عوارض جدی‌تر آن قرار دارند.

انتهای پیام/

20 / 20 اعتیاد افراد مصرف کننده مواد مخدر معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر بیماری کرونا معتادان کرونا نمی گیرند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اعتیاد افراد مصرف کننده مواد مخدر ستاد مبارزه با موادمخدر بیماری کرونا معرض خطر مصرف کننده مرگ ومیر کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد