Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:16:00 GMT

تلاوت قرآن از عبادات ارزشمند در ماه رمضان است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۰۲۴

تلاوت قرآن از عبادات ارزشمند در ماه رمضان است

ایسنا/مازندران امام جمعه نور تلاوت قرآن را یکی از عبادت‌های ارزشمند در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: درحقیقت تلاوت قرآن تجارتی است که هرگز بازار آن کساد نخواهد" شدإِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ" آن‌ها که کتاب خدا را تلاوت کرده و نماز به پا می‌دارند و از آنچه ما روزیشان کرده‌ایم پنهان و آشکار (به فقیران) انفاق می‌کنند (از لطف خدا) امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آیه  "شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَیٰ وَالْفُرْقَانِ" اظهار کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن کریم است و در عالم هستی هیچ کتابی به فضیلت و برتری قرآن نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: قرآن اولین و پربارترین نعمت الهی است چراکه انسان در سایه تعلیم الهی به کمال نهایی می‌رسد.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: قرآن نه تنها خلاصه و عصاره همه انبیا است بلکه از همه موجودات آفرینش عالم برتر و بالاتر است.

حجت الاسلام احمدی فضیلت قرآن از همه کتاب های آسمانی بالاتر دانست و افزود: کتاب‌های آسمانی برای برهه‌ای از زمان و عده‌ای از مردم نازل شده اما قرآن برای همه زمان‌ها و انسان‌ها در همه مکان‌ها تا روز قیامت نازل شده است.

وی با بیان اینکه کتاب آسمانی ثروتی که بدون آن توانگری نیست، یادآور شد: قرآن درمان بزرگترین دردهایی چون کفر،نفاق ،گمراهی، بی تقوایی و بیماریهایی که بشریت را گرفتار خود کرده است.

امام جمعه نور با اشاره به سخنان امیر المؤمنین علی (ع) گفت: کتاب خداوند را بیاموزید چراکه این کتاب نیکوترین سخن و بهترین موعظه و اندرز را دارد.

حجت الاسلام احمدی قرآن را بهار دلهاست عنوان کرد و افزود: سفارش شده که بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد و آموزه‌های دینی را از قرآن بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن نیاز به پاکی و صداقت چشم ،گوش و اعضا، فکر و اندیشه دارد  تا اینکه قرآن در سایه آن پاکی درک شود.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه تلاوت قرآن آدابی دارد، تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید حق تلاوت را باید ادا شود یعنی اینکه آیاتش را روشن و شمرده بخوانند ،سعی کنند که معانی این آیات نورانی را بفهمند، احکام و فرامینش را به کار بندند همچنین به وعده‌های قرآنی امیدوار باشند و از داستان‌های آن عبرت بگیرند، اوامر قرآن را بجای آوری و از نواحی آن دوری کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تمیز کردن دهان در سایه آداب تلاوت قرآن باید همراه باشد، ادامه داد: دهان باید به حرف‌های خوب و کفتار نیک معطر و از غیبت، تهمت و  شایعه بپرهیز شود چرا که دهان آلوده نمی تواند مجرای آیات نورانی قرآن باشد

وی با بیان اینکه بهتر است قرآن به صورت ترتیل خوانده شود، افزود: خواندن قرآن باید با تدبر( اندیشه کردن و بکاربستن) و خشوع همراه شود.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه دعا چراغ امید را روشن می سازد، افزود: به گفته روانشناسان فقدان نیایش و دعا در میان ملت  برابر با سقوط آن ملت است. 
 
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: قطعا اگر دعا با حساس نیاز انسان در سایه فروتنی و تواضع،مداومت در دعا، پاکی درآمد و حضور قلب و نیت صادق باشد حتما مستجاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حالت استجابت در انسان‌ها متفاوت است، یادآور شد: اگر استجابت دعا با تاخیر همراه باشد علت‌هایی دارد که ممکن است خداوند می‌خواهد پاداش بزرگتر دهد یا بنا به خیر و مصلحت، فعلا از او دریغ می‌کند که با برآورده شدن حاجت موجب تباهی دین او می‌شود و یا به خاطر این که خدا بنده‌اش را خیلی دوست دارد حاجتش را نمی‌دهد تا صدایش را همیشه بشنود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلاوت قرآن ماه مبارک رمضان حجت الاسلام احمدی تلاوت قرآن امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»